Gå til innhold
Hundesonen.no

Historien om ørene som ikke ville høre..


LinL

Recommended Posts

Det var en gang en liten dvergpinscher gutt, som hadde ører, som ikke ville høre...

Aro 8 uker

DSC_0223.jpg

nesten 9 uker

DSC_0386.jpg

10 uker, vi henger igjen

DSC_0433.jpg

11 uker

DSC_0343.jpg

ca 12 uker

29062011464.jpg

Idag, litt over 13 uker...

DSC_0002.jpg

(Ja, det ene står fordi han tipper hodet litt oppover, men det andre er ganske tungt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aw, han er så skjønn :wub:

Men ca når skal ørene reise seg - om de reiser seg? Eller er dette individuelt? :rolleyes2:

Jeg vil ikke at de skal reise seg, jeg vil ha de tunge og hengende :D men nå ser det ut som vi får en mellomting :P Om en liten mnds tid, under tannfellinga så begynner brusken å stivne, så da bør de ha funnet seg til rette, hvis ikke blir de vel stående rett ut.. hehe. Det er veldig individuelt når de reiser seg og om de gjør det, oftest så reiser de seg, da litt før tannfellinga. Det blir vel frem med teipen tipper jeg, men håper at jeg slipper det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innenfor min rase (chinese crested) så er det vanlig å tape ører slik at man raskere får dem til å stå (og være mer sikker på at de står).

Praktiseres ikke det også hos dvergpinschere?

Jo, men er vel ikke noe vits å tape før tannfellinga begynner og brusken stivner ;) Hos DP er det tillat med stående OG hengende ører, så man ser det litt an til tannfellinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøte bilder!

Jeg syns Aro kler hengeører veldig godt jeg :wub:

Men jeg må innrømme at kosingen og nussene hans huskes bedre enn øreretningen *ler*

hehe, han kan å sjarmere ja :D Vi skal komme oss på treff igjen i neste uke, da blir det mere nussing!!. må ta det litt rolig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søtnos!! :wub: Synes han var veldig søt med hengeører jeg, men så er jeg litt svak for det da :icon_redface:

Og så mange flotte bilder av go'gutten!! Skjønner at vi ikke hadde like god kustus på snuppa vår da hun var så liten, for selv med bra kamera, fikk vi stort sett bare halve hunden på bildene, bortsett fra når hun sov, og det er måte på hvor mange sovebilder man trenger :innocent: Meeeen det kan jo ha hatt noe med fotorafen å gjøre og da... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søtnos! :wub: Synes han var veldig søt med hengeører jeg, men så er jeg litt svak for det da :icon_redface:

Og så mange flotte bilder av go'gutten! Skjønner at vi ikke hadde like god kustus på snuppa vår da hun var så liten, for selv med bra kamera, fikk vi stort sett bare halve hunden på bildene, bortsett fra når hun sov, og det er måte på hvor mange sovebilder man trenger :innocent: Meeeen det kan jo ha hatt noe med fotorafen å gjøre og da... :whistle:

hihi, har ingen ting med kustus å gjøre ihvertfall :P Han er også vanskelig å ta bilde av, men når han går lei, da er det frem med kamera, for da står han somregel bare å kikker på meg :wub: godgutten min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en vakker rød farge på han :wub: Jeg tror jeg liker de bedre med ståører, men noen er fryktelig søte med henge ører :)

Takk :) Er veldig fornøyd med fargen jeg også, selv om man ikke vet helt hvordan det blir ennå, er jo bare valpepelsen ennå :) Men foreldrene er fine og mørk røde, så er han ganske mørk i hodet, så det lover bra :D

åååhh... Så nusselig :wub: Jeg synes hengeører var veldig fint på guten din jeg :wub:

Taakk :) jeg liker også hengeører, tror det ender sånn, de henger tyngre idag :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg :lol:

Ja, det blir vel det, men hvis de nesten står når han begynner å felle tenner så tror jeg kanskje jeg må tape opp. men men, vi får se. Håper jo de fikser seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å teipe, men tror jeg avventer litt til for å se an. Nå står begge ørene ca 80% av tiden, så tror de ordner seg selv :)

Parabol ja, kastet tv antenna jeg, trenger ikke den lengre:

22072011639.jpg

23072011641.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige bilder av tassen din :wub:

Så nusselig han var på 8ukers bildet, sååå uskyldig :innocent::whistle:

Takk :D han er kjempe herlig, men ikke så uskyldig lengre:p Har begynt å teste grenser nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...