Gå til innhold
Hundesonen.no

Vant første runde i hundekamp

Justisia

Recommended Posts

"At folk kan bli skremt når en fremme hund plutselig dukker opp, og at samfunnet må beskytte seg mot dette, er noe av intensjonen ved hundeloven som ble vedtatt i 2003 men aldri tidligere er blitt spisset på en slik måte."

Mark my words. Det kommer til å bli tristere og tristere å være hund i dette landet, flere og flere regulasjoner. Raseforbud, utvidet båndtvang, restriksjoner, avlivninger, bøter, etc etc etc. Vi ser det hele forbanna tiden, og det kommer på grunn av denne holdningen som reflekteres i sitatet. Nå må vi beskytte samfunnet fra å se en fremmed hund. Det er helt vilt hvor mye hunder og hundeeiere skal skyves til side for å forskåne allmennheten og pakke den inn i bobleplast. Perspektivet er så forvrengt at jeg får helt makk. Hunder er en kjemperessurs for samfunnet. De har gjort seg fortjent til litt frihet.

I <3 Nora Brekke! Jeg er veldig takknemlig for at hun tok denne kampen! Det er helt utrolig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toskete Norge. Her hører vi stadig vekk om politi som ikke har ressurser til å rykke ut når det er innbrudd på nattestider o.l., men DETTE skal prioriteres. Akkurat som den svenske amstaffen som vi alle husker historien til.

Dersom det er noen som skulle fått bot og/eller fengselsstraff så er den han j**** nissen av en turgåer som truer Nora og bikkja på livet. Men det hadde ikke politiet ressurser til å følge opp, så den saken ble henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at noen stå opp for hundeeiere i Norge, og går foran som et godt eksempel! :cheer::cheer::cheer:

Og hele saken er jo bare tåpelig! 15 sek er jo ikke et hav av tid akkurat. I tillegg var de på et jorde, hvor de faktisk hadde snakket med grunneier og fått LOV til å trene hund og hunden var en lydig, uaggressiv hund, som bare LØP forbi en mann og hans sønn...

Folk har tydelig litt for lite å bruke energien sin på! Hadde skjønt det om hunden hadde anrepet, men dette... :blink: Nei, skjønner ikke! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...