Gå til innhold
Hundesonen.no

Puppy Potty Training Bells

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har hørt om dette? Lurer litt på hvordan man lærer valpen til å bruke den. Synes den var søt :ahappy:

Men blir ikke hunden avhengig av å ringe i bjellene for hver gang den må på do. Og vet ikke hva den skal gjøre om bjellene ikke er tilgjengelige?

product_top_2055.jpg

Skrevet

Dette er en ting jeg også har lurt på om kan være noe for oss :)

Det virker ut som en veldig lur idé siden det ikke alltid er like lett å forstå hva hunden ønsker. Leser på mange forskjellige sider at det er mange anbefalinger av bjelletrening.

Det eneste jeg er bekymret for er at det kan bli litt oppheng for hunden og at h*n kan ringe med bjella utenom da h*n må på do også.

Om man skal ha en bjelletrening tror jeg det er superviktig at man er konsekvent på at det ikke er lek eller annen moro når man er ute, men kun dotur ;)

Her er en link til én av guidene som ligger ute ang hvordan bjelle-trene din hund.

http://www.howtodothings.com/pets-and-animals/a4691-how-to-potty-bell-train-your-puppy.html

Skrevet

Jeg så noen hadde trent en basenji til det, men det var mer for å si fra når hun ville ut, ikke at hun bare måtte på do.

Jeg vil tro hunden vil kunne missbruke den :P hehe

Skrevet

HAHA, så smart! :D

Jeg så noen hadde trent en basenji til det, men det var mer for å si fra når hun ville ut, ikke at hun bare måtte på do.

Jeg vil tro hunden vil kunne missbruke den :P hehe

Ja, det kan de sikkert, men det ville en "misbrukerhund" gjort uansett når den først finner en måte å kommunisere på :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...