Gå til innhold
Hundesonen.no

Et nytt og bedre liv!


Bananen

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Hehe! Jeg MÅTTE ha no' sånt, da jeg gikk meg lettere vill i Totens mange skoger. Her om dagen vandret jeg i 4 timer i skogen, til jeg ga opp og måtte ringe sambo. Fant et gatenavn og et husnummer, og vips, der kom han etter en liten stund. :lol:

Hahaha, men du skal være glad du hadde telefon du!! Jeg har klart det der i skogene der jeg også, og da jeg endelig fant et hus og en vei jeg ante hvor var, så var tlt strømtom...

det var ca 7 km å gå hjem (jeg hadde allerede gått i noen timer), det sprutregnet og jeg var kliss klass fra topp til tå. Men måtte altså gå hjem også. (man er da for tøff til å ringe på hos noen og be om hjelp, sant? :P)

Men, ble jo litt nysgjerrig! Hvilket hus nr og gatenavn var du ved? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, men du skal være glad du hadde telefon du! Jeg har klart det der i skogene der jeg også, og da jeg endelig fant et hus og en vei jeg ante hvor var, så var tlt strømtom...

det var ca 7 km å gå hjem (jeg hadde allerede gått i noen timer), det sprutregnet og jeg var kliss klass fra topp til tå. Men måtte altså gå hjem også. (man er da for tøff til å ringe på hos noen og be om hjelp, sant? :P)

Men, ble jo litt nysgjerrig! Hvilket hus nr og gatenavn var du ved? :P

Ja! Jeg hadde lite strøm på telefonen også, så egentlig var det bare flaks. :lol:

Jeg husker ikke gatenavn nå, men det var rett ovenfor Kallerud. Og da hadde jeg også vært innom Hunndalen på veien, OG Kopperud. :icon_confused: Så jeg har egentlig bare gått i en sirkel, rett og slett! Skjønner ikke? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "Nike+ GPS" på Iphone og er kjempefornøyd! Ler meg ihjel av den teite dama som sier ifra hver gang jeg har gått en KM. Nå skal jeg i gang med operasjon nytt og bedre liv frem mot jul. Er så lei av å føle jeg bare klager over vekta uten å gjøre noe med det :( Jeg er litt vekt-obsessed kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg nesten litt lyst på iPhone! :P

Jeg stritter nesten litt i mot det egentlig, for jeg klarer meg lenge med den Nokia N97 jeg har.... men sånn runKeeper (måtte stave skikkelig nøye så det ikke ble han Per...) app kunne jeg tenkt meg å bruke på turene våre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har da postet flere ganger her ... med SII. Alle androide tlf kan bruke den appen. Samtidig kan man bruke videosamtaler, dele filer over blåtann mm uten at den du skal gjøre dette med MÅ ha produkt fra samme leverandør - noe de med IPhone må. (en av grunnene til at jeg ikke velger IPhone, for ellers er det en god tlf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Takk for infoen. Du brukte forkortelser skjønner du, så jeg skjønte ikke hvilken tlf du snakket om eller noe (er ikke særlig inne i det med smarttelefoner)

Da er det mulig det blir en Samsung, for den har fått knallgod kritikk så jeg i en nettbutikk i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Runkeeper på ifooonen min, men jeg får ikke tak i rutene jeg har gått på pcen? Selvom den påstår turene jeg har gått har blitt sendt til profilen min. Har prøvd å finne noe via vår gode venn Google, men finner ingen grunn til hvorfor. Hvordan har dere fått det inn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Den har GPS, så det skal fungere der ja. Men for logging slik som i tråden her, så må du legge inn en app ... flere å velge mellom.

Forøvrig har den google maps, men det er en fordel å legge inn egen gps navigering der kartene er lastet ned i tlf, slik at du ikke får stor regning hvis du ikke har fast pris. (google maps kan også forhånds-buffres, men tungvindt syns jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å koble android telefonen min opp mot både runkeeper og my tracks, men den klarer ikke synkronisere mot gpsen (som er skrudd på). Den bare søker og søker. Har prøvd både inne, ute og på tur. Noen tips?

Samme problemet har jeg med min telefon. Bruker Sports-tracker og synes den er mye bedre på telefonen. Nettsidene deres er i flash, dessverre, men ellers gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du skrudd på mobilt nettverk og gps?

Skal egentlig ikke være nødvendig for selve logging og at GPS skal fungere - selv har jeg aldri på nettverket og det fungerer utmerket.

Jeg gjør det for at det ikke skal koste meg noe via nett og har som sagt ikke noe problem med det uten - men det kan være lurt å slå på GPS noen min før man skal logge ja(ute), slik at satellitter blir oppdaget. (mulig det er forskjell på tlf på hvor godt dette virker - ikke alle har like gode gps sender/mottakere?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig ikke være nødvendig for selve logging og at GPS skal fungere - selv har jeg aldri på nettverket og det fungerer utmerket.

Jeg gjør det for at det ikke skal koste meg noe via nett og har som sagt ikke noe problem med det uten - men det kan være lurt å slå på GPS noen min før man skal logge ja(ute), slik at satellitter blir oppdaget. (mulig det er forskjell på tlf på hvor godt dette virker - ikke alle har like gode gps sender/mottakere?)

samboeren min har samsung galaxy s2 der er gpsen fin inne. Mens min LG optimus 2x sliter med å få kontakt inne.

LG'en derimot har brilliant gps program til bil kjøring :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du skrudd på mobilt nettverk og gps? da får de best signal, og min mobil finner beste verden ute og ikke inne. lar ofte gps og nett stå på litt så starte mtracks eller google maps også har den signal :)

Burde vel ikke være nødvendig å være koblet til nettet?

Karpeskrotum: Har Galaxy s2, den har vel det meste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LG'en derimot har brilliant gps program til bil kjøring :wub:

Har LG eget GPS nav program altså? Hva heter det?

Burde vel ikke være nødvendig å være koblet til nettet?

Karpeskrotum: Har Galaxy s2, den har vel det meste?

Ja, S2 er beste tlf på markedet slik jeg ser det idag og vi har samme tlf.

Kun GPS på er nødvendig og fungerer som sagt utmerket hos meg. Rart det ikke gjør det til deg - sikker på at du har den på lenge nok før du slår av?

Har du prøvd andre program, som f.eks et GPS navigerings program og sett om det virker etter intensjonen?

Bor du nede i en dal elns som kan påvirke resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...