Gå til innhold
Hundesonen.no

Et nytt og bedre liv!

Bananen

Recommended Posts

heeeeeelt sikker på at ipåddens GPS er slått på (og at den i det heletatt har GPS)? At den ikke går etter wi-fi posisjonering eller mobilsignaler...?

Jeg har aldri hatt problemer med å få GPS possisjon.. tar maks 30sekunder fra jeg slår på til den har min possisjon...

Kjøp deg android... :aww:

Edit :

BTW, dere får ikke GPS signaler innendørs (til vanlig) må være ute å vente på satelitter med "fri sikt"..

Så ille som ananananbananan har jeg ikke sett med en fungerende GPS, det må være annen posisjonering som brukes.

Men Apple har det jo med å gjøre ting "litt anderledes"... :rolleyes2:

Jeg er heeelt sikker. GPS står på og alt. Jeg tok meg en kjøretur i sted bare for å sjekke også, og jeg kjører over hustak uansett, altså. I has:

http://gps.about.com/od/mobilephonegps/a/iPod-Touch-GPS.htm

Mitt personlige bidrag til at jeg skal begynne med ett nytt og bedre liv er at jeg gjerne skulle gått ned 8 kg, men jeg er glad i mat og godis, så det er et problem å holde seg unna. Jeg er forøvrig også veldig lat, så jeg går med bikkjene og kjører hest, men trener ikke. Nå har jeg prøvd å gå over til Atkins måltidserstatter når jeg har lyst på godis og det hjelper jo litt på søtsuget, men jeg blir litt kvalm og veldig sulten etterpå... Jeg orker ikke diett oppleggm, jeg vil bare spise "vanlig" sunn mat. Spiser en del grønnsaker, salat, fisk, egg, kjøtt og poteter. Problemet er bare at jeg spiser så mye av det pluss sjokolade, potetgull, is, brus... u name it. ARGH selvdisiplin kom til meg!

Disse fancy kartene tror jeg ikke funker her da vi bare går i skauen og forøvrig har jeg ikke ny tlf.. Mne det hadde jo vært motiverende da!

Jeg lever ikke sunt i den måten at jeg er manisk på hva jeg putter i meg. Jeg putter i meg det jeg har lyst til der og da, men veier opp med at jeg går med tur og bruker kroppen mer fysisk. Det hjelper i hvert fall mer å gjøre på det, enn at jeg heller sitter i ro ... ;) Turene vofsen har fått når jeg har jobbet mye, har vært at jeg har gått litt, så har han fått trene lydighet eller apportere, så det har vært mer fysisk for ham enn meg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Har du google maps, eller lignende karttjeneste på dingsen?

Så tester du lett dette ved å slå på gpsn, (og kart-appen) stå i et veikryss eller annet lett gjenkjennelig sted, å se at GPSn viser din EKSAKTE posisjon... Står du i ene hjørnet av veikrysset så er det der din possisjons-prikk skal vise...

Gjør den ikke det er GPSn i jåddpåddn defekt...

I by, i ekstremt tungt skydekke har bilgps'er problemer med å finne possisjoner, gjelder helt sikkert også telefoner osv..

(PGA GPS signaler er svake signaler som krever nesten fri sikt til himmelen)

Jeg bruker ikke GPS i byer så lite erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke bruke sånn program - spiser jo all strømmen på telefonrn. Så her er det skrittelleren og route tracker som gjelder.

Er ikke route tracker også et program til mobil? Samme mulighet på skrittelleren altså? Trekker ikke dette også mye strøm der? (har 0 peiling på slik jeg ^^)

Jeg har samsung, jeg kan ha hvilken skrifttype jeg måtte ønske. :)

(Android 2.3.3, Samsung Galaxy S2 sånn spesifikt)

Hmmmm synd med bare 3 timer, selv om dette ofte er nok. S2 har jo fått gode skussmål på det meste, også batteri, så det er vel ikke andre som klarer mye bedre - må vel kanskje innfinne seg med at det er slik på smarttelefoner. Skal kjøpe denne tlf jeg også forøvrig. Da henger jeg på tråden med tracking ^^

GPS navigering kan man jo spare batteri på med å slå av i perioder, men ved tracking er vel dette lite lurt. :)

Edit: kan forøvrig bekrefte at mye skyer påvirker signalet også på mobil GPS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: kan forøvrig bekrefte at mye skyer påvirker signalet også på mobil GPS

Jeg TROR det kan være problemet med min, for det har vært ganske tunge skyer her over lang tid. :( Men når det er sol og varmt, da gidder jeg ikke å gå tur, retten og sletten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er at CardioTrainer for min del virker langt bedre enn Runkeeper, bedre muligheter til å konfigurere programmet som man vil, inkludert mulighet til å velge hvor ofte den skal sjekke posisjon.. (Fin måte å spare strøm på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tores S2 varer i 3 timer sier'n(med GPS aktiv), så da er hele dagen med LG på GPS da eller? (eller han kjører mer programmer i bakgrunn?)

vi har begge her i huset hatt på gps en hel dag, latitude, mytracks ol..

Men du kan jo velge hvor ofte du oppdaterer, mytracks har jeg nesten hele tiden men jeg har hatt den på leeenge...

edit:

men vi har ikke prøvd runkeper vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at når man kommer hjem fra jobb å etterhvert bestemmer seg for å gå tur at man har 100% på batteriet heller...

Kankjse det er 60%, å så tar man en 2 times tur med run keeper, dermed er batteriet nede på en 20% å før man legger seg så er det nesten tomt...

Eller at man skal gå tur sent på kvelden å ved start har 30% batteri igjen, å midt i turen sier telefonen natta...

Det er selvfølgelig ikke noe problem å ha på GPS, WiFi mobil data, Facebook og synkronisere ofte i bakgrunnen en hel dag...

(fordi telefonen setter alt som ikke er i bruk i dvale, inkl sin egen CPU, til det trengs)

Man tapper derimot batteriet fort om man bruker GPSn aktivt å ser på skjermen ofte å slikt.

(når telefonen logger din posisjon hver meter å kjører konstant en hastighet på CPUn)

Det er helt som forventet på en slik enhet, inntil det kommer en revolusjon på batteri, 1400mAh er ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tores S2 varer i 3 timer sier'n(med GPS aktiv), så da er hele dagen med LG på GPS da eller? (eller han kjører mer programmer i bakgrunn?)

Det er nok forårsaket av en bug i Android 2.3.x som gjør at batteriet tappes..

Gå til Settings, About Phone, Battery Use, se på hvor mye Android OS og Android System står for av bruken..

Det er vanlig at Android OS har brukt latterlig mye strøm, og det er en bug Google jobber med å rette opp i neste release av Android.

På XDA finnes det en del tips og triks, felles for alle er at de krever en rootet telefon.. (Da ryker garantien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet på telefonen varet et døgn uansett normalt hardt bruk...

Men prøv å kjør GPS navigasjon i 3timer, det suger batteriet ut av telefonen...

Se forøvrig innlegget over forrige...

Batteriet skal ikke tappes så fort på en SGS2..

Jeg har forgjengeren, SGS.. Den bruker jeg med Cardiotrainer opptil 8 timer i strekk..

Da er selvsagt skjermen avslått da, samt at jeg har satt opp posisjonsoppdatering kun hvert 10. sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS-logging og Navigering er to forskjellige ting det også...

Navigering med bil, Waze, Sygic, Navigon e.l. suger batteriet raskt..

GPS-logging har jeg prøvd å poengtert at etter en dags bruk på jobb osv, å man skal gå en par timer tur på kvelden¨før man legger seg, så kan man fort ende opp som batteritom før turen er over.

Jeg tenker ikke på at jeg må ladde telefonen for nå skal jeg ut å gå.

Med 100% batteri kan den sikkert fint GPS-logge i 8timer...

Med 100% batteri kan den klare 3timer med Bilnavigering...

(CPU/GPU nesten 100% konstant, lys skjerm og GPS-sporing)

Det er ingeting galt med telefonen, bare evnen til å formidle og oppfatte i denne tråden...

Poenget rant vekk for lenge siden uansett.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ok, da har jeg fått S2'en i hus. Får la den lade i natt og sjekke litt av tipsene her. Morsomt med første smarttlf skal vite ;)

Forøvrig er det fullt mulig å skifte ut 1650 mAh til ett større hvis man syns det er behov for det. Blir jo litt tykkere og kanskje ikke så stilren, men fordelen er at man beskytter linsen litt pga forhøyning i deksel. (ulempen er vel at det ikke fins noen cover/beskyttelse til den størrelsen ennå tror jeg) 3500 mAh er vel det største. (bare til info - for de som foretrekker mer kapasitet)

Forøvrig .... hvor ble det av trimmen da damer ;) (å menn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig på hjemmesiden til Runkeeper å endre til km ?

Ja, det er mulig, sammen med å endre vekt og første dag i uken. Gjøres med å gå på Your Profile's -->profileDropdownArrow.png og velge My Settings og Preferences

Første test med runker'n i kveld. Ble bare en liten tur og slo av skjerm naturligvis under turen. Glemte å se % på batteriet før vi dro, men så likt ut da vi kom hjem. (har ikke ikon med %)

953568.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en liten tur til prøvd med RK - veldig greit å se hvor langt det er man bruker å gå. Har alltid lurt på enkelte strekninger. Lite kalorier forbrent ser jeg :S

Ser jeg får avg. min/km og ikke avg. kph - regner med Tore har satt den til annet enn meg(?), for min står på Walking

Med mitt nye batteri som kun har hatt 2 ladinger og dermed mister batteri litt raskere enn når det har nådd full kapasitet, så stod den på 97% når vi startet, sjekket 2 sms på turen og den var på 90% når jeg slo av.

Forøvrig var det veldig med skyer idag og fikk Poor på GPS signalet og var spent på om logging ble noe av under turen. Joda, samme skyene når vi kom hjem, men signaler var da Good, så det virker som signalet tar seg opp etter en tid når den først finner det. (erfarte det på forrige tur også)

RK2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarte at det tok en tid før logging startet og hadde gått et lite stykke før den begynte. Merkelig, for mindre skyer idag.

Idag ble det ca 5 km totalt tenker jeg - en fast tur, for ved de grå punktene(pause/fortsett på RK) på litt over 2 km så er Saupstad fri-slipp område. Der ble det litt morsommere en selve turen med far ... merksnodig nok ^^.

Dagens tur (bare for å prøve denne måten å vise det på - faller i smak?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...