Gå til innhold
Hundesonen.no

Nupp i huden etter sterilisering


Recommended Posts

Etter steriliseringen til Chanti la jeg merke til en liten nupp i huden. Jeg tenkte ikke så mye over det da, men så har den blitt sakte større. Jeg lurer på hva det kan være. Moren min nevnte at det kunne være tråden på innsiden som irriterte, men varer tråden på innsiden så lenge? Hun ble sterilisert i begynnelsen av Desember.

Jeg lurer på om jeg burde få dette sjekket eller om det er harmløst. Har noen opplevd noe lignende?

nupp.jpg

nupp2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å fær å sjekke det, det ser ut som det er et sting som er vokst inn, eller som moren din sier stinget som er inni som har lagd seg en liten lomme/byll.

Det varierer fra trås til tråd hvor lang tid et tar får de er helt "oppspist". De fleste starter prosessen etter 4-6 uker og kan ta opp til 6 mnd'r.. Synes det er litt rat om det er et sting, men ser litt sånn ut gitt (eller inngrodd hår :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie fikk det samme noen måneder etter at hun ble kastrert. Det var en reaksjon på suturtråden, og det ble en innkapslet byll. Denne lille kulen, (på størrelse med en flat ert) hadde hun i fem år. Jeg hadde flere veterinærer til å se på den ( i forbindelse med andre undersøkelser) og alle kom frem til det samme, la den være så lenge den ikke endrer seg.

Så for en måneds tid siden så jeg at den hadde endret seg, den så ut som en moden kvise.

Nysgjerrig som jeg er så måtte jeg jo bare klemme bittelitt :innocent: Ut kom det svart/grønn gugge som luktet helt forjæ... og en liten trådstump. Jeg klemte til det var tomt, smurte på fuciderm og lot det være. Nå er hele kulen borte, ikke arr eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe hadde en slik nupp etter keisersnitt/sterilisering. På henne ble det aldri helt borte, men jeg kunne klemme ut talg slik at den ble mindre. Tok hull på den med kanyle hos veterinæren en gang hun var i narkose og fikk klemt ut alt, virket på veterinæren min som det var ganske vanlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo hadde slike etter kastrering, lot dem bare være til det begynte å gå hull på dem og pillet ut tråden etterhvert som den kom. Sålenge det ikke virker irritert eller vondt, eller endrer seg, hadde jeg bare latt det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...