Gå til innhold
Hundesonen.no

En egen *Stor* tråd for bur-diskusjoner?


Recommended Posts

Jeg ser ikke helt at det er OT å forklare hvorfor man ikke syns at hunder skal sove i bur i en tråd der TS spør om man anbefaler at valpen sover i bur.

DET er vel ingen OT da. Men at f.eks vi to diskuterer grensesetting til barn er kanskje litt mer OT?

HAHAHA, denne tråden ble ironisk

Den skled ut i tråd-OT med det samme...kanskje lage en tråd om hvilke tråder vi skal ha, og hvor de skal ligge

Vi diskutere vel temaet og synspunkter på dette. Helt i tråd med hva TS vil ha - sjekke behovet. Folk trenger ikke være enig vet du - det er det som er så bra og som er mye av grunnlaget for et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

DET er vel ingen OT da. Men at f.eks vi to diskuterer grensesetting til barn er kanskje litt mer OT?

Vi diskutere vel temaet og synspunkter på dette. Helt i tråd med hva TS vil ha - sjekke behovet. Folk trenger ikke være enig vet du - det er det som er så bra og som er mye av grunnlaget for et diskusjonsforum.

Var ikke ment som kritikk, synte bare det var morsomt.

For tråden er ikke det jeg forventet da jeg så overskriften...

Ikke engang en tråd som er ment for bur-OT klarer å holde seg til temaet :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den handlet om "Vil dere anbefale å la en valp sove i bur om natten?" - da skal tråden dreie seg om DET. Ikke alt annet, som burbruk på dag, på stevner osv - da er det en generell burtråd - noe TS ikke spurte om. Det er hele poenget med "trådens tema" (ja, jeg var langt utenfor i min iver i den tråden og beklager ovenfor TS i så måte - men når jeg blir ivrig, så er det ikke lett å holde seg til emnet)

Men hvilken diskusjon ville det blitt om man da bare svarte ja eller nei på spørsmålet? Dette er et DISKUSJONSFORUM liksom... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som med bur-diskusjonene, så må det ekstreme igjen bli tatt fram. Prøv å les og forstå hva som skrives, så skjønner du at det ikke er bare ja/nei det er snakk om. Det er mange ting man kan diskutere rundt det å ha en valp i bur på natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, som med bur-diskusjonene, så må det ekstreme igjen bli tatt fram. Prøv å les og forstå hva som skrives, så skjønner du at det ikke er bare ja/nei det er snakk om. Det er mange ting man kan diskutere rundt det å ha en valp i bur på natt.

Det er jo nettopp det som blir gjort, men det er jo tydeligvis feil i dine øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som truer deg til å være her ;):)

Ikke må man engasjere seg i alle debattene heller. Synes man at burdebattene er så inmari teite som enkelte synes, så er det jo litt spesielt å engasjere seg og bidra til at "teitheten" og usakeligheten økes... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som truer deg til å være her ;):)

Et krangleforum er det nå åkke som jeg er tvunget til å være her eller ikke...

Er på ForumHest også, hadde det vært slik der som det er her, så hadde mod'ene slått noe ned på det. Der er diskusjonene noe mer innholdsrik (da tenker jeg kunnskapsmessig), her synes jeg det er mer krangling istedenfor meningsutveksling. Og siden det er slik, så blir det slik for nye medlemmer som kommer inn også...ond sirkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et krangleforum er det nå åkke som jeg er tvunget til å være her eller ikke...

Er på ForumHest også, hadde det vært slik der som det er her, så hadde mod'ene slått noe ned på det. Der er diskusjonene noe mer innholdsrik (da tenker jeg kunnskapsmessig), her synes jeg det er mer krangling istedenfor meningsutveksling. Og siden det er slik, så blir det slik for nye medlemmer som kommer inn også...ond sirkel..

Søte deg, som jeg sa, ingen truer eller tvinger deg til å være her. Synes du kunnskapsnivået er lavt så er det helt ok det. Du finner sikkert andre forum som er bedre enn dette og som er mer kosete, hva med Canis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke helt det er et argument, at det finnes andre forum. Man bør heller se på eget forum, og se om det er så flott som man tror.

Tror kunnskapsnivået har kommet mer frem med en lettere tone.

Her har du et ferskt eksempel fra ForumHest, om du orker lese. Her er tonen en helt annen, selv om det er litt uenighet på sidelinjen av hva TS opprinnelig spurte om.

http://www.hestene.no/forum/showthread.php?80853-dere-med-hest-f%F8dt-i-08

Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes hyggeligere forum enn dette, men det betyr vel ikke at Hundesonen ikke kan bli bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes hyggeligere forum enn dette, men det betyr vel ikke at Hundesonen ikke kan bli bedre? :)

Det har du helt rett i! Jeg å synes ofte diskusjonene her når det kommer til diskusjoner om bur er på kanten ;) Her kunne man helt klart brukt litt hyggeligere tone og heller droppet spydighetene. Det er ikke noe morsomt å komme med argumenter og prøve å kanskje lære noe når man blir slaktet med sarkasme og spydigheter, og korte setninger uten spesielt med innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke helt det er et argument, at det finnes andre forum. Man bør heller se på eget forum, og se om det er så flott som man tror.

Tror kunnskapsnivået har kommet mer frem med en lettere tone.

Her har du et ferskt eksempel fra ForumHest, om du orker lese. Her er tonen en helt annen, selv om det er litt uenighet på sidelinjen av hva TS opprinnelig spurte om.

http://www.hestene.no/forum/showthread.php?80853-dere-med-hest-f%F8dt-i-08

Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes hyggeligere forum enn dette, men det betyr vel ikke at Hundesonen ikke kan bli bedre? :)

Må ha bruker for å se det der :)

Det er et diskusjonsforum, man diskuterer ting, noen temaer blir veldig opphette og flere blir krasse og kranglette fordi de mener en ting veldig mye. Sånn er det bare, jeg gidder ikke pakke inn meningene mine i sukkertøy tilfelle du synes det var skarpt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel nesten kun i burdiskusjoner ting tar litt av, og der er begge parter skyld i spydighetene også. Burtilhengerne er vel så spydige som burmotstanderne... Så før folk klager på hva "alle andre sier og mener og gjør", så kan man ta tak i seg selv.

I tillegg så er det lov til å lese med litt andre briller enn at man tar alt så utrolig personlig, angrep på seg og tilegne folk meninger utover det at man er uenige i et tema. Og jenter, slutt å les så sabla mellom linjer i alle debatter. :P

I tillegg vil jeg tippe at følelsen av kunnskap henger litt sammen med hvor mye man får folk på sin side i en sak også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha bruker for å se det der :)

Det er et diskusjonsforum, man diskuterer ting, noen temaer blir veldig opphette og flere blir krasse og kranglette fordi de mener en ting veldig mye. Sånn er det bare, jeg gidder ikke pakke inn meningene mine i sukkertøy tilfelle du synes det var skarpt altså..

Ingen trenger å pakke inn meningene sine, men meningene kan formuleres på en mer saklig måte! Uten å bruke spydigheter, sarkasme og hersketeknikker, det går fint det å :) Også er det opp til mottaker og ikke ta det personlig. Dette går begge veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trenger å pakke inn meningene sine, men meningene kan formuleres på en mer saklig måte! Uten å bruke spydigheter, sarkasme og hersketeknikker, det går fint det å :) Også er det opp til mottaker og ikke ta det personlig. Dette går begge veier

Det er jeg helt enig i at det gjør.

Og jeg merket at når flere ble spydiger, sarkasme etc i nevnte tråd var det jo veldig lett å svare med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen er et ganske demokratisk forum hvor medlemmene selv har kommet med hva de vil og ikke vil at moderatorer skal slå ned på. Synes tråder skal få utvikle seg etterhvert som diskusjonen går uten at ting må slettes dersom ting går litt OT. Det finnes rapportèr knapp man kan bruke, så kan moderatorteamet vurdere hva de gjør med innlegget/tåden. Synes det er naturlig at en tråd går litt utenfor et ja/nei spørsmål som TS spør om.

Tror forresten forumet hadde mistet mange medlemmer om det hadde blitt streng sensur ift OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et krangleforum er det nå åkke som jeg er tvunget til å være her eller ikke...

Er på ForumHest også, hadde det vært slik der som det er her, så hadde mod'ene slått noe ned på det. Der er diskusjonene noe mer innholdsrik (da tenker jeg kunnskapsmessig), her synes jeg det er mer krangling istedenfor meningsutveksling. Og siden det er slik, så blir det slik for nye medlemmer som kommer inn også...ond sirkel..

Det som er litt rart, er at de diskusjonene , eller innleggene, som er faglig korrekte, med en bruk av en korrekt terminologi og begrepsbruk, som regel blir ignorert eller latterliggjort av de som skriver videre i tråden. Derfor skriver man heller et hverdagslig språk og med det økes sjansene for misforståelser og uklarheter.

For å unngå krangling , bør man kanskje se på sitt eget språkbruk og hvilke signaler man sender til andre. Du var kanskje ikke av de mest saklige og velformulerte i den siste burtråden, du heller. Når en -i utgangspunktet- viktig og interessant diskusjon (OT eller ikke), sklir ut til å bli en tulletråd, der noen bare slenger vittigheter og sarkasme på andres bekostning, ser man jo at de gode argumentene mangler og tråden dør dermed ut.

Jeg er stort sett veldig glad i hundesonen, jeg. De første årene med gal hund, fikk jeg også mye støtte og hjelp i ulike situasjoner. Da vi kom hjem med Scilos fikk vi enormt med gode tilbakemeldinger. Selv om det ble en diskusjon på om man først og fremst burde ta seg av norske hunder som ikke har det bra, før man tok til seg utenlandske hunder, var det ikke så vanskelig å se at det var en generell diskusjon og ingen kritikk av oss personlig. Bevares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var IKKE saklig i alt jeg skrev der, så hjalp ikke til situasjonen.

De som svarer blir ofte like usaklig som tråden er i seg selv, og da blir ingenting stort bedre..

En sensur behøves ikke, men en annen måte å opptre på. Dog må det vel finnes et "verstinge"forum, men er jo kjedelig om hundesonen skal være den med det stemplet (for det har fått på seg et slikt stempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var saklig i alt jeg skrev der, så hjalp ikke til situasjonen.

De som svarer blir ofte like usaklig som tråden er i seg selv, og da blir ingenting stort bedre..

En sensur behøves ikke, men en annen måte å opptre på. Dog må det vel finnes et "verstinge"forum, men er jo kjedelig om hundesonen skal være den med det stemplet (for det har fått på seg et slikt stempel)

Eh, det er jo de som er usaklige som lager en usaklig tråd, da :whistle: Nå har jeg vært med i forumet i snart 6 år og har aldri hørt at det er et "versting"forum. Kanskje det er noen som føler seg satt på plass, som har funnet på det? Hva vet jeg. For dette er jo et forum med dedikerte hundeeiere med sterke meninger og slik er det bra at det er. Vissvass og liksomkunnskap blir fort avslørt og slått ned på. Det er jo ingen tvang å være her, så vil man bare pusesnakke, kan man jo finne på noe annet å gjøre, enn å sitte på sonen. Ha det bra :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var saklig i alt jeg skrev der, så hjalp ikke til situasjonen.

De som svarer blir ofte like usaklig som tråden er i seg selv, og da blir ingenting stort bedre..

Hehe du mener de innleggene hvor du bare postet en popcornsmiley var saklig? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er jo de som er usaklige som lager en usaklig tråd, da :whistle:

Nå har jeg vært med i forumet i snart 6 år og har aldri hørt at det er et "versting"forum.

Vissvass og liksomkunnskap blir fort avslørt og slått ned på.

Dette var jo en fin jeg-sitter-på-min-høye-stol holdning. Hvem har du spurt angående versting-forum status? Hvem bestemmer hva som er rett og galt? Jeg trodde et diskusjonsforum var for åpen diskusjon, men det virker som du henstiller til regler og vedtatte sannheter og fakta her. Hvor kan vi finne denne regelboka så vi slipper å bli "slådd ned"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er jo de som er usaklige som lager en usaklig tråd, da :whistle: Nå har jeg vært med i forumet i snart 6 år og har aldri hørt at det er et "versting"forum. Kanskje det er noen som føler seg satt på plass, som har funnet på det? Hva vet jeg. For dette er jo et forum med dedikerte hundeeiere med sterke meninger og slik er det bra at det er. Vissvass og liksomkunnskap blir fort avslørt og slått ned på. Det er jo ingen tvang å være her, så vil man bare pusesnakke, kan man jo finne på noe annet å gjøre, enn å sitte på sonen. Ha det bra :wave:

Hehe du mener de innleggene hvor du bare postet en popcornsmiley var saklig? :rolleyes2:

Her er det som ofte skjer, som gjør tråder usaklige. Det dreier seg mye om å gjøre å angripe person, ikke sak. Tilogmed når noen sier at de har tatt feil, så er det om å gjøre å fortsette å "gnage" for å holde maten varm så lenge som mulig.

Ida: den siste der syntes jeg ikke var så spesielt høflig, og er med på å opprettholde en videre usaklig tone og dårlig stemning (uansett hvilke briller man har, eller ikke har, på seg) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som ofte skjer, som gjør tråder usaklige. Det dreier seg mye om å gjøre å angripe person, ikke sak. Tilogmed når noen sier at de har tatt feil, så er det om å gjøre å fortsette å "gnage" for å holde maten varm så lenge som mulig.

Ida: den siste der syntes jeg ikke var så spesielt høflig, og er med på å opprettholde en videre usaklig tone og dårlig stemning (uansett hvilke briller man har, eller ikke har, på seg) :icon_confused:

Så du synes overhodet ikke at de popcornsmileyene du la i tidligere nevnte tråd var med på å trekke ned sakligheten i tråden? Ja eller nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...