Gå til innhold
Hundesonen.no

Lagringskapasitet og domenepris?


L.M.

Recommended Posts

Vurdert å få meg webside, og da også kjøpe domene (blogg.no og lignende er helt uaktuelt :P ), men jeg lurer på hvor mye dette koster? Og hvordan fungerer lagringskapasiteten? Må vel få leid webhotell, men hvor mye er dette på? Prisen varierer jo litt selvfølgelig, men hovedpoenget med websiden er å legge ut bilder. Regner med at bildene kommer til å ta en del mer plass enn vanlig fordi jeg ønsker best mulig kvalitet (fotograf-webside, om dere skjønner), i tillegg kommer det til å bli en god del bilder. Men jeg vet ikke hvordan kapasiteten fungerer. Om jeg kjøper et domene, hvor mye kan jeg legge ut av bilder (og muligens små "blogger"/oppdateringer)? Hvor mye vil dette koste? Anbefalte steder å kjøpe fra? Om jeg trenger med plass, hvordan gjør jeg dette? Kjøper jeg mer, i så fall, hvor mye koster dette og hvor mye får jeg (ca., kom gjerne med eksempler)? Og går antall besøkende på lagringskapasiteten min?

Ønsker også forslag om design-verktøy. Ønsker egentlig mest mulig manuell kontroll over design, med mulighet til enkelt å endre om ønskelig. Noen forslag?

Ble mange spørsmål her, så får bare håpe på svar på noe ihvertfall :P På forhånd takk for alle svar! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker domeneshop og i år betaler jeg 500 kr. Neste år blir litt rimeligere, rundt 350 fordi jeg kjøpte domenet i år og måtte betale for det da. Husk at .priv.no domenene nå er åpne. Eks: www.olanordmann.priv.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ute etter anne hjemmesideløsning enn 123 som jeg har nå, og virderer Univeb da jeg er kjent med dem gjennom jobb. Og de har en knall god suport i tillegg til mye og enkel info på hjemmesiden. Koster 360 i året for webhotell :)

*Har ikke bestmet meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har domene og webhotel på one.com

http://www.one.com/no/

Betaler 220 i året for dette. Tror det er det rimeligste på markedet? Har brukt dem i mange år, og har aldri hatt noen problemer med dem. Jeg har den minste pakken, og har ikke sluppet opp for lagring enda. Har endel bilder på hjemmesiden. Men jeg forminsker jo før jeg legger ut, 500 til 700 pixler i bredden.

Du kan og lage en hjemmeside ut i fra et oppsett der, eller laste opp din egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, veldig hjelpelig :D Noen som vet mer eller mindre nøyaktig hvor mye lagring de får med i de forskjellige prisene, og hva sånn ca. som er vanlig å bruke på å legge ut et bilde? Eller tar det bare så mye plass som bildet i seg selv tar? F.eks. et bilde på 10MB, tar det opp 10MB plass? ^^ Og noen som vet om dette med besøksantall, om man bruker mer plass på å lagre kommentarer o.l.? :D

Igjen, tusen takk for gode forslag til domene- og webhotellforhandlere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fil på 10mb tar 10mb plass ja :)

f.ex en wordpress blogg lagrer alt av kommentarer poster og alt med bloggen i en database, dte tar ikke MB plass :)

Jeg pleier å laste opp alle mine bilder til photobucket/picasa etc og heller linke d einn i postene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domeneshop.no = Norsk, raskt, stabilt, ingen grense på trafikk osv og man betaler for kvaliteten..

One.com = Billig, har en go del begrensninger, men for en enkel html-hjemmeside med moderat trafikk så er det en billig og god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at det finnes enkelte gratis webhotell, noen som har noen tanker om disse? Burde/burde ikke? Forslag til gode/dårlige nettsteder å registrere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å åpne serveren min for rimelig webhotell for soniser snart, så jeg slipper å hjelpe folk med sucky webhost som har teite databaser ol.. :P så jeg må sitte og fikse alle andre sine blogger feil pga server fail :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg betaler 1400kr pr år for webhotell og e-poster. Hva jeg har og kapasitet aner jeg ikke, for det ordner PO for meg. Men jeg antar at det er noe spes siden jeg betaler såpass mye mer enn andre tydeligvis gjør. Det er Fastname forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har domene og webhotel på one.com

http://www.one.com/no/

Betaler 220 i året for dette. Tror det er det rimeligste på markedet? Har brukt dem i mange år, og har aldri hatt noen problemer med dem. Jeg har den minste pakken, og har ikke sluppet opp for lagring enda. Har endel bilder på hjemmesiden. Men jeg forminsker jo før jeg legger ut, 500 til 700 pixler i bredden.

Du kan og lage en hjemmeside ut i fra et oppsett der, eller laste opp din egen.

Problemene kommer heller når du skal si det opp ... husk i hvert fall å si opp 35 dager fra du fikk tilgang, ellers får du plutselig inkassovarsler og mer til og flere summer å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker one.com og kommer ikke til å bytte. Dersom det fungerer for meg så er det bare bra at det kommer billigst ut :)

Ta en titt på one.com dersom du vil lese om lagringsplassen. De har også live hjelp - jeg er super fornøyd med servicen derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene kommer heller når du skal si det opp ... husk i hvert fall å si opp 35 dager fra du fikk tilgang, ellers får du plutselig inkassovarsler og mer til og flere summer å betale.

Skjønte ikke den :icon_redface: hva mener du med 35 dager fra da jeg fikk tilgang?

Men jeg har aldri hatt noen form for problemer med dem, har brukt hotellet deres i mange år nå, og ser ingen grunn til å skifte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke den :icon_redface: hva mener du med 35 dager fra da jeg fikk tilgang?

Men jeg har aldri hatt noen form for problemer med dem, har brukt hotellet deres i mange år nå, og ser ingen grunn til å skifte :-)

Jeg hadde serverplass fra de før de ble one.com, og hadde de vel en god stund etter one.com også. Hadde overhode ingen problemer underveis, altså. Jeg fikk bare problemer da jeg ikke brukte serverplassen på ett par år, og fant ut at jeg ikke gadd å ha det mer. DA kom problemene og inkassovarslene, og jeg skjønte egentlig ikke hvorfor, fordi jeg hadde sagt de opp. Men jeg hadde ikke sagt opp i _tide_ (35 dager før jeg fikk serverplassen opp og på plass. Altså si opp 35 dager før datoen du fikk tilgang). Og de sendte regning til en adresse jeg hadde flyttet fra (til og med skrevet adresseendring på nettsidene deres), men det var visst ikke så lett for de å fikse ... tull og styr, og jeg er glad jeg er ferdig med de nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "Webhotell Large" hos domeneshop på spor.se, så betaler jeg totalt 860kr inkk epost, fri trafikk og support.

Det er ikke det billigste nei, å heller ikke det dyreste...

Men fin kvalitet vs pris føler jeg...

Med alle domener og alt jeg har hos domeneshop har jeg nesten betalt dem 10.000kr på 6år...

haha(huff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...