Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordommer/diskriminering. Tid for betroelser...


ida

Recommended Posts

Altså, fordommer er jo når man dømmer noen på forhånd, utfra seksuell tilhørighet, hudfarge, religiøs overbevisning, rase (inkl.hunder) etc. Diskriminering er å forskjellsbehandle noen sånn ca ut fra de samme kriterier, ikke sant?

Jeg har mange fordommer. Jeg liker ikke FRP folk og ser på dem som overflatiske og dumme. Ungdommen her ute hvor jeg bor er Harry, feilernærte og tenker bare på festing og motorer og kommer til å stemme FRP når de blir gamle nok.

Pakistanere og somaliere er livredde hunder på en sånn måte at hunden min blir redd dem (hyl og skrik og flagring med skjørtene hjelper ikke, liksom). Dessuten får de nevnte menneskene veldig mange barn som alltid skal på samme buss som meg, med barnevogner, handleposer, krangling og styr og om kvelden er de samme ungene ute og leker med utestemmen på til langt på natt!

Nevnte jeg rottweilere og andre muskelhunder? De er farlige. Og er de ikke farlige, så blir de det snart. Skikkelig lumske og uberegnelige, er de. Når de sloss så biter de seg fast og henger der til du får vridd rundt på ballene deres.

Litt humor i dette, men jeg må med skam erkjenne at det har et snev av sannhet i seg, alt jeg har sagt :icon_redface: . Har flere på lager, men tenkte jeg skulle gi dere en sjanse først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Gamle damer med shih tzu, pekingneser og andre ekstremt overpelsa miniatyrhunder som man ser på utstilling = har over 15 hunder i huset, hele livet dreier seg om utstilling og pellstell og "tur" er et ikke-eksisterende ord.

Jepp, er ikke sikkert det stemmer, men det er min fordom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått grusomt mange fordommer etterhvert. De fordeler seg på både rasistiske fordommer og fordommer f.eks. mot gamle menn i hatt som kjører sakte i trafikken. :rolleyes2: Etter at det ble åpnet asylmottak i nærheten har det faktisk blitt noe mer bråk i byen så syns ikke det er så rart at det ikke hjelper på fordommene. Sier ikke dermed sagt at det er riktig, men sånn er det nå en gang...

Har forøvrig også sterke fordommer mot folk som stemmer AP. De må jo bare være blinde og hjernedøde i mine øyne. Ikke akkurat som at det partiet har gjort en god jobb de siste åra.

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange fordommer. Jeg liker ikke FRP folk og ser på dem som overflatiske og dumme. Ungdommen her ute hvor jeg bor er Harry, feilernærte og tenker bare på festing og motorer og kommer til å stemme FRP når de blir gamle nok.

Pakistanere og somaliere er livredde hunder på en sånn måte at hunden min blir redd dem (hyl og skrik og flagring med skjørtene hjelper ikke, liksom). Dessuten får de nevnte menneskene veldig mange barn som alltid skal på samme buss som meg, med barnevogner, handleposer, krangling og styr og om kvelden er de samme ungene ute og leker med utestemmen på til langt på natt!

De fordeler seg på både rasistiske fordommer og fordommer f.eks. mot gamle menn i hatt som kjører sakte i trafikken. :rolleyes2:

Har forøvrig også sterke fordommer mot folk som stemmer AP. De må jo bare være blinde og hjernedøde i mine øyne. Ikke akkurat som at det partiet har gjort en god jobb de siste åra.

Hehe, her kan det bli en fin politisk diskusjon etterhvert :P Gamle menn med hatt er ikke en fordom, det er fakta. Vis meg en gammel mann med hatt som kjører over eller på farstgrensen, så skal jeg strikke deg en skinnvest!

Mine fordommer er at folk fra Østfold er hakket mindre intelligente enn andre, og at de er godt over middels "harry". Jeg kan slenge på alle fra Jessheim i samme kategori. Alle miniatyrraser med masse pels (og selvfølgelig chihuahua) er ikke skikkelig hunder :P (Kan det ha noe med at jeg faktisk aldri har hilst på en slik hund?).Alle i mellomlederskiktet sykler birkebeineren, sånn er det bare. Øst - og søreuropeere er rasister. Amerikanere er kristne og dumme (går de hånd i hånd? :P)

Jeg har sikkert alt for mange andre, men dette var de jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig også sterke fordommer mot folk som stemmer AP. De må jo bare være blinde og hjernedøde i mine øyne. Ikke akkurat som at det partiet har gjort en god jobb de siste åra.

He he, you me both! :D

(Og jepp, jeg stemmer rett. Altså høyre.)

Jeg har fordommer mot utleninger som lager maten min (f.eks har vi noen på jobb som er polske, og de husker aldri å lukke døra til kantina. Hva annet glemmer de, tenker jeg). Fordommer mot jenter som kler seg i en blanding av svart og svært fargerike klær (de stemmer automatisk rødt og er supersupernaivt engasjerte i ting til en så stor grad at jeg gremmes av irritasjon). Ellers er også Thaidamer på butikker alltid kjøpt av gamle menn og bønnespirer har e-coli til evig tid. Ja, og jeg kjøper ikke mat fra Euroshopper, Coop Xtra eller liknende. Det er for fattigfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chihuahua er ikke hund, det er ei rotte...

Folk som stemmer FRP er så dumme at vi alle hadde vært tjent med at de mistet stemmeretten. Jeg lurer seriøst på om ikke FRPs oppslutting hadde vært radikalt mindre om det hadde vært en iq-test for å få stemme.

Fjortiser som står og henger utfor senteret osv. snakker alltid stygt om de som passerer.. Det er det eneste de snakker om faktisk..

Folk som trener agility -og bare agility- med hunden sin har hunder som ikke klarer jobbe mer en tredve sekunder uten å få stappet en belønning i munnen, det MÅ jo være grunnen til at alle belønner med båndet på vei ut av ringen.

Folk med pelsraser tror at dommeren ikke skjønner at en hund i bevegelse får flyttet på enkelte hår i pelsen sin -er vel derfor de står å børster hunden inni ringen, hver gang den har gått ett skritt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del fordommer, men de stikker ikke så innmari dypt. Jeg diskriminerer ingen basert på fordommene mine, og jeg er fullstendig klar over at enkelte av oppfatningene mine ikke stemmer overens med virkeligheten. Det får jeg stadig vekk bevis på. :) Jeg kan finne på å generalisere, ironisere og spøke med fordommer (både mine og andres), men det gjør jeg helst sammen med folk jeg er trygge på og som jeg vet hvor jeg har. Slike ting kan så lett misforstås og feiltolkes over nett, så det er ikke noe jeg ønsker å gjøre her. Eller. Kan jeg få komme med en "positiv" og nokså harmløs fordom, kanskje? Jeg er nemlig av den oppfatning at alle danske menn tar seg godt ut. De er ikke nødvendigvis kjekke, eller veltrente, eller fulle av sympatiske trekk. Men jammen meg tar de seg godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke FRP folk og ser på dem som overflatiske og dumme. Ungdommen her ute hvor jeg bor er Harry, feilernærte og tenker bare på festing og motorer og kommer til å stemme FRP når de blir gamle nok.

Samme her! :P

Gamle damer med shih tzu, pekingneser og andre ekstremt overpelsa miniatyrhunder som man ser på utstilling = har over 15 hunder i huset, hele livet dreier seg om utstilling og pellstell og "tur" er et ikke-eksisterende ord.

Samme her! :P

Har forøvrig også sterke fordommer mot folk som stemmer AP. De må jo bare være blinde og hjernedøde i mine øyne. Ikke akkurat som at det partiet har gjort en god jobb de siste åra.

Og du tror FRP/H hadde gjort det så mye bedre? :icon_clapping:

He he, you me both! :D

(Og jepp, jeg stemmer rett. Altså høyre.)

Jeg har fordommer mot utleninger som lager maten min (f.eks har vi noen på jobb som er polske, og de husker aldri å lukke døra til kantina. Hva annet glemmer de, tenker jeg). Fordommer mot jenter som kler seg i en blanding av svart og svært fargerike klær (de stemmer automatisk rødt og er supersupernaivt engasjerte i ting til en så stor grad at jeg gremmes av irritasjon). Ellers er også Thaidamer på butikker alltid kjøpt av gamle menn og bønnespirer har e-coli til evig tid. Ja, og jeg kjøper ikke mat fra Euroshopper, Coop Xtra eller liknende. Det er for fattigfolk.

Du må ha et stusselig liv! :hmm:

Folk som stemmer FRP er så dumme at vi alle hadde vært tjent med at de mistet stemmeretten. Jeg lurer seriøst på om ikke FRPs oppslutting hadde vært radikalt mindre om det hadde vært en iq-test for å få stemme.

Folk med pelsraser tror at dommeren ikke skjønner at en hund i bevegelse får flyttet på enkelte hår i pelsen sin -er vel derfor de står å børster hunden inni ringen, hver gang den har gått ett skritt?!

Samme her! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med pelsraser tror at dommeren ikke skjønner at en hund i bevegelse får flyttet på enkelte hår i pelsen sin -er vel derfor de står å børster hunden inni ringen, hver gang den har gått ett skritt?!

:lol::lol: Busted! Det verste er at vi vet at dommeren er uhyre lite interessert i selve pelsen bare den er sånn noenlunde rasetypisk.

Jeg har også fordommer mot Frp-folk. De har sånn der teknologisk og stygg dusj, stressless-sofa og buegang på stua, de drar på rølpecampingturer til Danmark og ... og så har de fordommer! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe pelssnakk, jeg ikke vet noe om*

Jeg har også fordommer mot Frp-folk. De har sånn der teknologisk og stygg dusj, stressless-sofa og buegang på stua, de drar på rølpecampingturer til Danmark og ... og så har de fordommer! :aww:

Jaaaa :lol: :lol:

Flexifolket har ikke kontakt med bikkja si i det hele tatt og passering uten hilsing vet de ikke hvordan foregår :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her kan det bli en fin politisk diskusjon etterhvert :P Gamle menn med hatt er ikke en fordom, det er fakta. Vis meg en gammel mann med hatt som kjører over eller på farstgrensen, så skal jeg strikke deg en skinnvest!

Sett igang og strikk - fatter er over 70 og har alltid caps på (eller lue på vinteren), og holder seg til fartsgrensen og noen ganger litt over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett igang og strikk - fatter er over 70 og har alltid caps på (eller lue på vinteren), og holder seg til fartsgrensen og noen ganger litt over!

Caps tells dersom det er en sånn tweedsak, men det var vell ikke det du mente? Tweedhat eller vanlig hatt er det som gjelder.

De kjører som oftes sammen med kona, og kona sitter og nistirrer på speedometeret og er fremme med elektrosjokkpistolen hver gang mannen nærmer seg fartsgrensa. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som stemmer FRP er så dumme at vi alle hadde vært tjent med at de mistet stemmeretten. Jeg lurer seriøst på om ikke FRPs oppslutting hadde vært radikalt mindre om det hadde vært en iq-test for å få stemme.

Det er jo ikkje noko å lure på i det heile. Det er jo bevist fakta at FrP har lågare og lågare oppslutning jo høgare intelligens og utdanning veljarane har. Og det finst vel ikkje ein einaste statsvitar eller samanliknande politikk-utdanna som stemmer FrP, dei veit jo at FrP ikkje driv med noko som burde kunne kallast seriøs politikk.

Når det gjeld Høgre, er det vel berre snobbar, skattesnytarar og sjølvstendig næringsdrivande (og helst alle tre samtidig) som stemmer på dei.

Var det nokon som såg for seg ein politisk diskusjon her? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorskfolket er klokere enn andre, fordi de får til alle de snåle grammatiske krumelurene som ga oss andre vår eneste toer til artium :icon_redface: Dessuten har de verdens herligste teater midt i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorskfolket er klokere enn andre, fordi de får til alle de snåle grammatiske krumelurene som ga oss andre vår eneste toer til artium :icon_redface: Dessuten har de verdens herligste teater midt i Oslo :D

Hehe, det fikk meg til å tenke på et gammelt kåseri av mr. Nynorsk Himself.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig også sterke fordommer mot folk som stemmer AP. De må jo bare være blinde og hjernedøde i mine øyne. Ikke akkurat som at det partiet har gjort en god jobb de siste åra.

:whistle:

Signerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Østlendinger forstår kun sin egen dialekt.

* De som kun bruker kobbel på hunden mener kanskje de er bedre en flexifolk. Men jeg synes bare synd på hunden som blir tvunget til å holde seg en meter eller to inntil eier hele turen og såvitt den får beveget seg.

*Utstillingsentusiaster bryr seg kun om utseende. Hunden hives på dør med en gang den ikke kan brukes i utstilling/avles på. Virker ikke som de har noe personlig bånd med hundene sine.

*Folk som har dreads vasker verken håret eller kroppen. Og de er i tillegg vegetarianere.

Fortsettelse følger en dag jeg klarer å konsentrere meg nok :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stoppknapp på flexiten min! :aww: (og vi hilser sjelden fordi sareken bare skal herje og det blir så masse floker på fleksen da!)

Folk som kjører taxi er late og spiser bare junkfood hele dagen.

Alle småhunder er ekle, bjeffete og bortskjemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle småhunder er ekle, bjeffete og bortskjemte.

Haha, det syns jeg også.... og jeg har to småbikkjer. jeg har skikkelige fordommer for andre med miniatyrhunder, når vi går tur og jeg ser andre med småbikkjer, så tenker jeg alltid at de ikke har kontroll på de små gneldrete arm pit pirayaene sine... Så om mulig unngår jeg å komme på kollisjonskurs med dem. Tenk om jeg måtte slå av en prat med dem og finne ut at jeg tar feil.

Selvinnsikt er en fin ting :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...