Gå til innhold
Hundesonen.no

Fluespray til hund?


Recommended Posts

Alle aloe vera produktene til LR er helt naturlig og kan spises(om man nå skulle ha lyst til det:p), og sprayes direkte i åpne sår o.l. uten at det er farlig. Men den pelsglans sprayen er ikke noen utprega god innsektsspray. De hadde en annen, en førstehjelpsspray til dyr som var god mot innsekter, men av en eller annen grunn har de sluttet og produsere den til tross for at det var det mest populære produktet i dyreserien..

Tenker du på den "Aloe vera emergency spray"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på den "Aloe vera emergency spray"? :)

Nei, de hadde en egen en i dyreserien som het quick help spray. Sår spray med innsektbeskyttelse. Det er vell av det samme 'middelet' i alle, men ikke like mye. Så det var den quick help sprayen som var 'innsektsspray'. Hvorfor de har sluttet med den aner jeg ikke da den var veldig etterspurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nei, de hadde en egen en i dyreserien som het quick help spray. Sår spray med innsektbeskyttelse. Det er vell av det samme 'middelet' i alle, men ikke like mye. Så det var den quick help sprayen som var 'innsektsspray'. Hvorfor de har sluttet med den aner jeg ikke da den var veldig etterspurt..

De har sluttet med den fordi den inneholdt Tee three oil og det har det blitt sterke restriksjoner på. Men det er kjempesynd og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ett brett med flasker før den gikk ut, for det er det beste produktet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sluttet med den fordi den inneholdt Tee three oil og det har det blitt sterke restriksjoner på. Men det er kjempesynd og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ett brett med flasker før den gikk ut, for det er det beste produktet jeg har prøvd.

Men alle i dyreserien inneholder jo det..? Litt mindre i de andre da, men likevell..:( Jaja, fint lite man kan gjøre med det.. Kanskje man kan bestille fra utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ravhalsbånd til hun mot flått nå, kanskje fluene også reagerer på det? Jeg skal iallefall se det ann.

Ravhalsbånd fungerer ved å lade pelsen med elektrisitet, som gjør at flåtten ikke får feste. At fluer skulle reagere på samme måten finner jeg svært usannsynlig, da disse jo først og fremst freser rundt og er irriterende. De graver jo heller ikke i pelsen slik som flåtten. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tee three oil er forøvrig også giftig for hund, nå vet jeg ikke mengde og sånt som skal til for å forgifte hund, men det er greit å være obs på om man har slikkere.

Uten og sluke alt som blir sagt om produktet rått så sies det iallefall at disse produktene kan spises, uten og skape ubehag eller være til fare for individet.. Velger og stole på det da jeg vet at alle LR sine produkter er strengt kontrollert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten og sluke alt som blir sagt om produktet rått så sies det iallefall at disse produktene kan spises, uten og skape ubehag eller være til fare for individet.. Velger og stole på det da jeg vet at alle LR sine produkter er strengt kontrollert..

Ja, er vel derfor de ikke selger den aktuelle sprayen lenger. Håper et finnes noe som er like bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tar en liten gjesteopptreden her. For å belyse litt om quickhelpsprayen fra LR: Den ble tatt ut av produksjon i fjor, fordi den inneholdt ekstrakt fra Niem treet. Det treet kom på listen over utrydningstruede planter, så da var det rett og slett ikke mulig å skaffe ekstraktet på lovlig vis lengre. Og det var den bestanddelen som virket avskrekkende på ufyseriet. (tee tree oil har ikke vært brukt i LR's dyreprodukter) De skulle prøve å komme med ett erstatningsprodukt, men har ennå ikke lykkes med å finne noe som virker like bra. Supersynd, for det er det eneste giftfrie produktet jeg har prøvd som virkelig virker etter lovnaden både mot flått, mygg, kløe og andre ofselege greier. Både på folk og fe. Jeg har igjen en flaske som jeg ikke har åpnet og den passer jeg på som gull! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hei! Jeg tar en liten gjesteopptreden her. For å belyse litt om quickhelpsprayen fra LR: Den ble tatt ut av produksjon i fjor, fordi den inneholdt ekstrakt fra Niem treet. Det treet kom på listen over utrydningstruede planter, så da var det rett og slett ikke mulig å skaffe ekstraktet på lovlig vis lengre. Og det var den bestanddelen som virket avskrekkende på ufyseriet. (tee tree oil har ikke vært brukt i LR's dyreprodukter) De skulle prøve å komme med ett erstatningsprodukt, men har ennå ikke lykkes med å finne noe som virker like bra. Supersynd, for det er det eneste giftfrie produktet jeg har prøvd som virkelig virker etter lovnaden både mot flått, mygg, kløe og andre ofselege greier. Både på folk og fe. Jeg har igjen en flaske som jeg ikke har åpnet og den passer jeg på som gull! :)

My bad! Jeg huska du sa ett tre, så jeg trodde det var tee three.. Mne da fikk vi oppklart det:) Om du skulle komme over noen flere flasker så betaler jeg godt for dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Få tak i strutseolje, det fungerer til og med mot mygg i Finnmark :D Pelsen kan bli noe klissen den første dagen. Den lindrer også kløe fra insektstikk. Ønsker man en bedre effekt har man en dråpe lavendelolje pr. påsmørning. Lærte dette for noen dager siden av elgjægeren i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hestene bruker jeg UltraShield innimellom, og det er til hunder også, kan bruke samma flaska på hest og hund ^^ Men som oftest bruker jeg hvitløkspulver som jeg bare "krydrer" dyret med og sprayer på vann så det blander seg og sitter :D Dette er favoritten min, funker utmerket :) Hørt at noen bruker sitron, men dette er ikke å anbefale da det svir veldig på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Var jo ikke dyrt heller!

Var den første som poppa opp når jeg googlet, mulig det finnes billigere andre steder, men siden jeg har brukt urtesenteret til andre ting tidligere kan jeg liksom anbefale firmaet iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...