Gå til innhold
Hundesonen.no

Fluespray til hund?


Recommended Posts

Chicka er litt plaget av fluene her på gården når hun ligger ute.

Det finnes fluespray til hester, finnes det til hunder også? Er litt usikker på å bruke hestene sine på hun.

Noen som har forslag til hvor jeg kan få kjøpt noe så hun ikke blir så plaget? (hun er normalt ren i pelsen sin, så det skal ikke være fordi hun er skitten at fluene kommer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok. Forøvrig er det nok ikke farlig og bruke hestespray.. Det meste til dyr er nok laget slik at det ikke skal være skadelig og få i seg osv.. Jeg bruker LR sin insektspray, naturlig, mild mot hud, ikke farlig og få i seg og kan også brukes i sår. Genial :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er litt plaget av fluene her på gården når hun ligger ute.

Det finnes fluespray til hester, finnes det til hunder også? Er litt usikker på å bruke hestene sine på hun.

Noen som har forslag til hvor jeg kan få kjøpt noe så hun ikke blir så plaget? (hun er normalt ren i pelsen sin, så det skal ikke være fordi hun er skitten at fluene kommer...)

Jeg har laga en selv som jeg fant på en blogg. Opprinnelig for hest, men funka ganske greit på Jaily å. Finnes her. Jeg vanna den ut mer enn det står her, utover det helt lik oppskriften.

Det finnes nok. Forøvrig er det nok ikke farlig og bruke hestespray.. Det meste til dyr er nok laget slik at det ikke skal være skadelig og få i seg osv.. Jeg bruker LR sin insektspray, naturlig, mild mot hud, ikke farlig og få i seg og kan også brukes i sår. Genial :)

Hvilken av sprayene er det du bruker? Jeg har brukt den Quick Help Spray'n til LR som insektspray før, men den har gått ut av produksjon! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe.. Nå ble jeg litt usikker, begynner og bli en stund siden jeg kjøpte sist, har igjen litt enda. Men det var de nquick help sprayen ja.. Det demrer for meg nå når du sier det.. :( Esj, jeg som snart har bruk for en ny... Vet du om de har noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laga en selv som jeg fant på en blogg. Opprinnelig for hest, men funka ganske greit på Jaily å. Finnes her. Jeg vanna den ut mer enn det står her, utover det helt lik oppskriften.

Takk for oppskrift :)

Har fått tips om en Aloe Vera spray som jeg kan bruke, så tror jeg prøver den først, ser for meg bikkje som stinker hvitløk all the time :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift :)

Har fått tips om en Aloe Vera spray som jeg kan bruke, så tror jeg prøver den først, ser for meg bikkje som stinker hvitløk all the time :lol::D

Vis dette ikke er LR sin som er utgått så kom gjerne med navn i tråden her! *Vil ha ny aloe vera insektspray!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er kommet et nytt produkt på markedet nå. Det er en flåttspray for hund og katt, den skal også være effektiv mot knott, mygg og fluer (og hjortelusa håper jeg!) selges på Rema1000 bla. Merket heter MYGGSTOPP.

Forøvrig var LR sin spray fantastisk for hester med bittsår både fra hester, og innsekter. Ønsker veldig den tilbake på markedet!

Edit: BCAmira; kan du ikke bare spraye godt inn i hvert øre på bikkja og satse på at fluene dauer raskt?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dette ikke er LR sin som er utgått så kom gjerne med navn i tråden her! *Vil ha ny aloe vera insektspray!*

http://www.stallbua.com/31461739 Her er den jeg ble tipset om, tenkte å kjøpe den sprayen :)

De har insektsprayer og kremer til hest i de fleste hesteutstyrsbutikker, også på nett.

Som f.eks. denne her. Etter hva jeg har hørt, kan de fint brukes på andre dyr også.

Jeg vet, jobbet med hester i flere år ;)

Men er litt redd for at noen produkter skal være for sterke til hunder som brukes til hest (sikkert fordi jeg jobber innen dyre-helse og vet hvor fort det kan gå å bomme når man bruker produkter på store dyr til mindre dyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absorbine sin UltraShield (svart) inneholder vel permectin eller noe i den dur? Jeg husker i hvertfall en eller annen greie om at når de fikk nytt design så endret også teksten seg til at man ikke skulle spraye på hest, bare på ikke-levende materiale. Jeg har flasken i stallen og kan se i dag, men det er vel fjorårets utgave så jeg vet ikke om det er den nye eller ikke. Ellers har Absorbine den grønne også, som er uten kjemiske stoffer. Jeg har ikke prøvd den, men det har Elx tror jeg. På hest er Absorbine sin svarte den eneste jeg har merket noe effekt av av de jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absorbine sin UltraShield (svart) inneholder vel permectin eller noe i den dur? Jeg husker i hvertfall en eller annen greie om at når de fikk nytt design så endret også teksten seg til at man ikke skulle spraye på hest, bare på ikke-levende materiale. Jeg har flasken i stallen og kan se i dag, men det er vel fjorårets utgave så jeg vet ikke om det er den nye eller ikke. Ellers har Absorbine den grønne også, som er uten kjemiske stoffer. Jeg har ikke prøvd den, men det har Elx tror jeg. På hest er Absorbine sin svarte den eneste jeg har merket noe effekt av av de jeg har prøvd.

Tror Elx har den Aloe Veraen fra Tone også :)

Kjempe fint om du gidder å sjekke litt rundt for meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra shield ex står det på flasken. Jeg lurer på om ikke jeg minnes at det var to typer og at den ene var til å spraye på vegg etc og at endel forhandlere fikk "feil". På denne står det faktisk spesifikt at det også er til hund over 12 uker. Dreper flått på hund står det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.stallbua.com/31461739 Her er den jeg ble tipset om, tenkte å kjøpe den sprayen :)

Jeg vet, jobbet med hester i flere år ;)

Men er litt redd for at noen produkter skal være for sterke til hunder som brukes til hest (sikkert fordi jeg jobber innen dyre-helse og vet hvor fort det kan gå å bomme når man bruker produkter på store dyr til mindre dyr)

Det der er LR sin serie og insektspayen der er utgått. Sto ikke på lista heller!?

Forøvrig; er det bare jeg som er skeptisk til insektmiddel med kjemikalier i? Hundene vasker seg jo en del og vertfall mine begynner med en gang om jeg sprayer noe på de.. Om det dreper innsekter så er det kanskje ikke helt gunstig og få i seg selv om det sikkert ikke er dødelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si hva du finner utav? Har en basenji her som blir spist opp og en saluki som blir forsøkt spist opp, men jeg er innmari skeptisk til å putte på dem allverdens midler, spesielt siden basenjien er ekstrem til å vaske både seg og lukisen om det er noe "feil" på dem.

Snusern har bare en diger sky med fluer og mygg rundt seg og kunne ikke brydd seg mindre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si hva du finner utav? Har en basenji her som blir spist opp og en saluki som blir forsøkt spist opp, men jeg er innmari skeptisk til å putte på dem allverdens midler, spesielt siden basenjien er ekstrem til å vaske både seg og lukisen om det er noe "feil" på dem.

Snusern har bare en diger sky med fluer og mygg rundt seg og kunne ikke brydd seg mindre. :lol:

Kan du ikke behandle de med Bayvantic da? En dråpe i nakken og that`s it. Fungerer fint på mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger en utøyspray hos oss på Metro, men jeg klarer ikke helt huske hva produktets fulle navn er... Søren heller. Det er i alle fall spray til hund/katt ment for å holde flått, fluer etc unna. Mener det heter noe sånt som "fästningsspray" ellernoe. Kan godt sjekke det opp neste gang jeg jobber hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke behandle de med Bayvantic da? En dråpe i nakken og that`s it. Fungerer fint på mine.

Aldri hørt om - hva er det? :icon_redface: *google*

Edit: Ser det har peremetrin som virkemiddel, som expot ol. har - skeptisk til å bruke det på hund med mindre jeg virkelig må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si hva du finner utav? Har en basenji her som blir spist opp og en saluki som blir forsøkt spist opp, men jeg er innmari skeptisk til å putte på dem allverdens midler, spesielt siden basenjien er ekstrem til å vaske både seg og lukisen om det er noe "feil" på dem.

Snusern har bare en diger sky med fluer og mygg rundt seg og kunne ikke brydd seg mindre. :lol:

Jeg har bestilt ravhalsbånd til hun mot flått nå, kanskje fluene også reagerer på det? Jeg skal iallefall se det ann.

Er også veldig skeptisk til kjemikalier som de kan slikke i seg, jeg har en hund som broren min kaller "tungeterror", den tungen går i ett sett :blink:

Jeg tror den aloe vera sprayen er helt naturlig, skal høre med hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ravhalsbånd til hun mot flått nå, kanskje fluene også reagerer på det? Jeg skal iallefall se det ann.

Er også veldig skeptisk til kjemikalier som de kan slikke i seg, jeg har en hund som broren min kaller "tungeterror", den tungen går i ett sett :blink:

Jeg tror den aloe vera sprayen er helt naturlig, skal høre med hun :)

Om ravhalsbåndet skremmer fluer og sånt også, så hadde det vært genialt.

Keep me posted?

Den grønne fra absorbine skal også bare bestå av naturlige ingredienser (selv om det ikke nødvendigvis er likhetstegn mellom naturlig og trygt).

Den må sjekkes ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ravhalsbånd til hun mot flått nå, kanskje fluene også reagerer på det? Jeg skal iallefall se det ann.

Er også veldig skeptisk til kjemikalier som de kan slikke i seg, jeg har en hund som broren min kaller "tungeterror", den tungen går i ett sett :blink:

Jeg tror den aloe vera sprayen er helt naturlig, skal høre med hun :)

Alle aloe vera produktene til LR er helt naturlig og kan spises(om man nå skulle ha lyst til det:p), og sprayes direkte i åpne sår o.l. uten at det er farlig. Men den pelsglans sprayen er ikke noen utprega god innsektsspray. De hadde en annen, en førstehjelpsspray til dyr som var god mot innsekter, men av en eller annen grunn har de sluttet og produsere den til tross for at det var det mest populære produktet i dyreserien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...