Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussie, Toller eller Jakgolden?


Apache

Recommended Posts

Ja, får håpe det forbedrer seg, og det gjør det nok forhåpentligvus! Hundene må være i hundegård-brakke uten isolasjon, ikke lov å ha de med inn på rommet. Blir KALDT på vinteren (!). Ikke noe å skryte av egentlig og det er en grunn til at omtrent ingen (1 tror jeg) som går hundelinja bor på internatet.

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Skjønner!

Det er i år du skal gå på Melsom eller neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Ingen av mine tollere ville hatt det godt i en uisolert brakke om vinteren. Den ene ville nok frosset ihjel før jul. De har god pels og bader gjerne mellom isflakene, men så må de gå seg tørre i sola, eller tørkes med håndkle og pakkes inn i ullteppe :wub::icon_redface: Dessuten er de svært sosiale, eller avhengige av flokken sin og aldri i livet om jeg ville anbefalt deg å skaffe deg noen av rasene du har nevnt, om du ikke kan ha den der du selv bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine tollere ville hatt det godt i en uisolert brakke om vinteren. Den ene ville nok frosset ihjel før jul. De har god pels og bader gjerne mellom isflakene, men så må de gå seg tørre i sola, eller tørkes med håndkle og pakkes inn i ullteppe :wub::icon_redface: Dessuten er de svært sosiale, eller avhengige av flokken sin og aldri i livet om jeg ville anbefalt deg å skaffe deg noen av rasene du har nevnt, om du ikke kan ha den der du selv bor.

Nei, men noen ganger har man jo ikke noe valg. Jeg skal mest sannsynelig bo i leilighet, men om jeg kommer inn på skolen og har hund men ikke finner leilighet så har jeg ikke noe valg. Jeg skal gjøre alt for å prøve å få tak i leilighet, men er ikke så lett å finne til 3 stykker og 2 hunder :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men noen ganger har man jo ikke noe valg. Jeg skal mest sannsynelig bo i leilighet, men om jeg kommer inn på skolen og har hund men ikke finner leilighet så har jeg ikke noe valg. Jeg skal gjøre alt for å prøve å få tak i leilighet, men er ikke så lett å finne til 3 stykker og 2 hunder :blink:

Selvsagt har man et valg. Om man først velger å kjøpe seg en valp, så bør man også velge å gi den det den trenger, og nei, det er ikke alle hunder som kan bo ute i uisolerte skur om vinteren. Dersom det er alternativet, ville jeg valgt å enten IKKE kjøpe hund før forholdene ligger bedre til rette, eller å få foreldrene til å ta ansvaret for hunden/valpen inntil forholden er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...