Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussie, Toller eller Jakgolden?


Apache

Recommended Posts

Skrevet

Ja, får håpe det forbedrer seg, og det gjør det nok forhåpentligvus! Hundene må være i hundegård-brakke uten isolasjon, ikke lov å ha de med inn på rommet. Blir KALDT på vinteren (!). Ikke noe å skryte av egentlig og det er en grunn til at omtrent ingen (1 tror jeg) som går hundelinja bor på internatet.

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Skrevet

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Skjønner!

Det er i år du skal gå på Melsom eller neste år?

Skrevet

Jeg gikk på melsom i... Uhm, i 2004, og da var det også en roteskole uten like :lol:

Håper da det er forbedrer til da jeg skal gå der. Skal gå 2012/2013 :D

Skrevet

Håper da det er forbedrer til da jeg skal gå der. Skal gå 2012/2013 :D

Da har nok den læreren som er mest rotete gått av med pensjon ;)

Skrevet

Det jeg trodde. Jeg har først og fremst planer om å bo i leilighet med en (eller to) annen (andre), men om vi ikke finner noen leilighet må det bli internat, dessverre. Har absolutt ikke lyst til det men har ikke noe valg om jeg ikke finner leilighet :hmm:

Ingen av mine tollere ville hatt det godt i en uisolert brakke om vinteren. Den ene ville nok frosset ihjel før jul. De har god pels og bader gjerne mellom isflakene, men så må de gå seg tørre i sola, eller tørkes med håndkle og pakkes inn i ullteppe :wub::icon_redface: Dessuten er de svært sosiale, eller avhengige av flokken sin og aldri i livet om jeg ville anbefalt deg å skaffe deg noen av rasene du har nevnt, om du ikke kan ha den der du selv bor.

Skrevet

Ingen av mine tollere ville hatt det godt i en uisolert brakke om vinteren. Den ene ville nok frosset ihjel før jul. De har god pels og bader gjerne mellom isflakene, men så må de gå seg tørre i sola, eller tørkes med håndkle og pakkes inn i ullteppe :wub::icon_redface: Dessuten er de svært sosiale, eller avhengige av flokken sin og aldri i livet om jeg ville anbefalt deg å skaffe deg noen av rasene du har nevnt, om du ikke kan ha den der du selv bor.

Nei, men noen ganger har man jo ikke noe valg. Jeg skal mest sannsynelig bo i leilighet, men om jeg kommer inn på skolen og har hund men ikke finner leilighet så har jeg ikke noe valg. Jeg skal gjøre alt for å prøve å få tak i leilighet, men er ikke så lett å finne til 3 stykker og 2 hunder :blink:

Skrevet

Nei, men noen ganger har man jo ikke noe valg. Jeg skal mest sannsynelig bo i leilighet, men om jeg kommer inn på skolen og har hund men ikke finner leilighet så har jeg ikke noe valg. Jeg skal gjøre alt for å prøve å få tak i leilighet, men er ikke så lett å finne til 3 stykker og 2 hunder :blink:

Selvsagt har man et valg. Om man først velger å kjøpe seg en valp, så bør man også velge å gi den det den trenger, og nei, det er ikke alle hunder som kan bo ute i uisolerte skur om vinteren. Dersom det er alternativet, ville jeg valgt å enten IKKE kjøpe hund før forholdene ligger bedre til rette, eller å få foreldrene til å ta ansvaret for hunden/valpen inntil forholden er i orden.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...