Gå til innhold
Hundesonen.no

Ølen 11-12 februar

Wulfi

Recommended Posts

Skrevet

Wulfi har ikke du du Irsk ulvehund på bildet?

Bildene der kunne vert større enn de er..

Herlige hunder,ingen tvil om det..(litt misunnelig,hehe)

Fort gjort å henge på slep etter en sånn.. :)

Har sett det med egne øyne.Litt humor,mildt sagt. :D

Står ikke hvor du befinner deg i verden...

Lurer bare på om jeg vet hvem du er...

Er ikke mange av de raggette bikkjene her,men vet om 2.

Skal til Ølen,men er for pysete til å stille selv..ehh.

Fint at andre liker og tør. :oops:

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Han er blanding av Irsk Ulvehund og Schäfer. En herlig, men krevende godgutt. :D

Jeg holder til 1,5 mil nord for Haugesund. (Sveio) :)

Skrevet
freeees! Den **** hundeklubben svarer ikke på mail. Må vel ringe dem da!

dårlig service dette her [-X

he he he de svarer når du ringer :wink:

Jeg har no betalt påmeldingen no og tatt godt vare på kviteringen så de kan bare prøve seg på noen tull altså.

Skrevet
hvilken ferje tar du gunn?

uff gruer meg litt jeg skal stille nikita helt selv :oops:

Første som går om morgenen. Skal gi deg tidstabellen på søndag :P:P

Skrevet
Wulfi har ikke du du Irsk ulvehund på bildet?

Bildene der kunne vert større enn de er..

Herlige hunder,ingen tvil om det..(litt misunnelig,hehe)

Fort gjort å henge på slep etter en sånn.. :P

Har sett det med egne øyne.Litt humor,mildt sagt. :P

Står ikke hvor du befinner deg i verden...

Lurer bare på om jeg vet hvem du er...

Er ikke mange av de raggette bikkjene her,men vet om 2.

Skal til Ølen,men er for pysete til å stille selv..ehh.

Fint at andre liker og tør. :oops:

Hvilken dag skal du stille? Lørdag eller søndag?

Skrevet

det vet jeg ikke har ikke vært aktiv på utstilling før og stiller ikke selv,gruer meg...har ikke peling.er ikke påmeldt,må gjøre det,men hvor?var ei jeg vet om så ville ta han med..jeg fant ut at jeg måtte jo være med selv å se på om ikke annet...

Skrevet
vi skal mest sannsynlig ta 0600 fergen til stord.. altså til den fergen tar det ca 1 time og kjøre fra oss.. er dere klar over hvor tidlig jeg må stå opp da???? #-o

Er det lørdag dere skal stille? har dere sjekket opp at fergen går så tidlig i helgene..? Veit at det har vært litt krøll der for utstillere som kommer fra Bergensområdet, men er ikke sikker på om det er lørdag eller søndag den fergen ikke går "som normalt"

Skrevet
vi skal mest sannsynlig ta 0600 fergen til stord.. altså til den fergen tar det ca 1 time og kjøre fra oss.. er dere klar over hvor tidlig jeg må stå opp da???? #-o

dakar Kine(begynner du å angre no eller???) må du tidlig opp du da??? :P:P

det tar akkurat 3 kvarter å kjøre her i fra og til haljem(jepp vi har kjørt der noen ganger no med den nye veien på os så går det akkurat på 3 kvarter) så vi kjører vell herifra kl 5 hvis vi tar båten kl 6 da så er vi sikker på å rekke den(det er jo båten som tar tid da, kjøringen går jo fort unna den). Men vi kan jo vente og se nr vi får møtetid også da, er ikke vits å være der før ( ihvertfall for vi får jo ikke komme inn i hallen før det). :wink:

Lurer på hvem jeg skal plage som skal passe unger jeg tror det blir noen i Jostein sin familie siden jeg har kapret min mor og de til å passe unger når vi skal på helgetur med HSD jeg. :wink:

Skrevet

Deg? Hva med meg da? :)

Fikk mail i dag. ENDELIG

Skrevet

Vi skulle kanskje gå men mamma sa at vi ikke skulle like vell :) Har lyst for vi skal ikke på utstilling før i mars :D Jaja lykke til til alle som skal :)

Skrevet

nå fikk jeg svar på PM i går og det har visst tatt helt av med å sende svar ser det ut til :) jeg bare tenkte Rolig no jente slapp helt av.....

Jeg har bare meldt på 2 hunder og jeg har også bare meldt dem på 1 gang hver :?

men jeg fikk altså 4 svar og 3 av dem var Astrix :? og et på Småen... men det skal jo bli spennede og se om de sender meg 4 pm i posten også da og to med kryss eller ingenting på, for jeg har jo bare betalt for 2 hunder :D ikke søren om jeg betaler 3 ganger for å stille Astrixen 1 gang altså. :wink:

Skrevet

Noen som har peiling på hvor man overnatter greit i Ølenområdet? Skal stille i lydighet på lørdagen og i utstillingsringen søndag og orker ikke å kjøre hjem for å sove :D

Marianne :)

Skrevet

Ja jeg har sett det. :) Jeg mente vel mer om det var noen som hadde overnattet et sted, og ville anbefale det videre. Har hørt litt ymse om røykstinkende rom, og plasser man ikke får ha med hunden inn på rommet :(

Marianne

Skrevet

ikke for og skremme noen av eller noe sånt noe men vil sterkt anbefale folk til ikke og sove på hotelet som er i ølen. kjenner han som driver det (bodde i kjelleren hans da jeg gikk på skole der oppe). Alle der oppe sier at det er ingen plass og være viss du skal sove.

Skrevet

fikk mail i dag fra noen som har kjøpt valp av meg i fjord.

de har valp etter småen og de skal stille henne i Ølen :) B) det skal bli spennedes å se hvordan hun gjør det og ikke minst å treffe henne igjen da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...