Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord 18-19 juni


Kaja

Recommended Posts

Tesh ble BIR og BIG3 i dag:) denne gangen med konkurranse i gruppa :)

kritikken var super, bla. Mente dommer at Tesh er lovende :D hun sto og gikk veldig bra! Så gjenstår det å se om det går like fint i morgen da:p

vet om flere fornøyde soniser også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris ble BIR og BIG1 i stor konkurranse med seg selv :aww:

Oppførselen var valpete, og bl.a. sa dommeren at han går fint... når han vil! Utenom kommentaren om gule øyne, så var kritikken veldig fin :) Og dommer hadde visst hatt en münster da hun var barn!

Fine premier da! :D

Egentlig skulle vi vært der idag, men pga Tinka som det feiler noe, valgte jeg og dra hjem for å vie oppmerksomheten til henne.

dsc_1496.jpg?w=620&h=415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo ble BIM begge dagene! På lørdagen var han en liten villmann, han trodde helt klart at ringen er en leke plass, så fikk ikke vist bevegelsene hans sikkelig. Men han sto kjempe pent.

Lørdag's kritikken:

Mask. Velprop.valp. Veldig typisk temp. Kraftig mask.hode. Passe stopp. Normalt vinklet fram og bak. Beveger seg m/sunne steg.

En aning overbygd.

I dag ble han også BIM, men ble handlet av min samboer, og da er han mye flinkere. Han hører mest på far i huset hehe :P

Søndags kritkken:

4 1/5 mnd. Mask.hanne av god type. Korr bitt, sterke gode tenner. Kraftig nakke. Sterk kropp. Tilstr.vinklet framme og bak. Aning fallende kryss. Kraftig hale. Beveger seg noe trangt sett bakfra. Trenger trening, og viser glede. Vakker velstelt pels. Snill.

251133_10150273815175091_721740090_9257399_3715019_n.jpg

Bilde tatt i dag med mobil, derav kvaliteten.

Debuterte også i LP med Jatzy. Vi hadde trent endel på forhånd (Selvfølgelig), men den siste uka har vi trent litt for lite. Fikk svi litt for den da hun nullet på stå under marsj og avstanskommando. Men ellers så var hun råflink, lå hele fellesdekken selvom bakken var våt og det regnet godt. Har jo slitt endel med at hun ikke vil ligge lenge på våt bakke.

Tannvisning 10

Fellesdekk 9

Lineføring 8

Dekk fra holdt 8,5

Innkalling 9

Stå under marsj 0

Hinder 8,5

Avstandskommando 0

Helhet 8

sum poeng 137. 10. plass av 14 deltakere. 3 premie.

Kan tro man er stolt av bisken, og seg selv, som kom seg over dørstokk mila og faktisk debuterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken fra lørdag

BIR og BIG3

Velproposjonert feminin tispe. God benstamme og str for alderen. Kraftig hode, bra hals, godt utviklet forbryst. God overlinje for alderen. Lange lår, bra muskulatur. Korrekte haser. En aning strammere lepper ønskes. Typsik fjærende bevegelsesmønster. Lovende hund. Velvist

Kritikken fra søndag

BIR, BIG og BIS

6 mnd, elegant høyreist tispe. Imponderende. Har det meste rasestandaren spør etter allerede i så ung alder. Stram flott velkonstruert. Meget velgående. Rolig behersked og velvist

:wub: :wub: :wub:

Tesh gikk veldig bra begge dager, travet pent, sto som en prest på lørdag! Søndag var det kaldt og regn men hun gjorde så godt hun kan, med halen mellom beina. Men da dommern skulle sjekke tenner så la hun hode på han å skulle kose i stedet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere har stilt og fått bir og bis på. Er det

valper ?

Merlin går til min overaskelse utmerket i regn. Det ble dobbel seier og første premiering i kl 1 både HTM og Freestyle i dag. I går ble han disket :-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonsteret blei BIR i voldsom konkurranse med seg sjøl, men blei BIG4 lørdag. Det var strålende sol og jeg måtte nærmest slepe henne etter meg i gruppefinalen. Ingen kul følelse, vi gjør jo dette fordi vi skal kose oss sammen.

Men i dag høljeregna det, og da blir Imouto som en motvekts-solstråle! Hun løp som en araberhest i ringen og fikk virkelig vist de fantastiske bevegelsene sine, og blei BIG1! Når eurasiertispa som alltid vinner blei plassert som nr 3 "visste" jeg at vi ikke ville få noen plassering, så det var først da Imouto reagerte på hylinga fra teltet til Kaja at jeg egentlig skjønte at hun vant, hehe.

Og i BIS-finalen blei hun jaggu BIS2, bare slått av venninna Tesh! Jentene feira med å leke med hverandre i ringen etterpå, veldig søte og stolte. Det beste var at til tross for at hun var sliten, så jobba hun på og ville vise seg fram. Søt og blid og ivrig hele veien. :wub:

Så det får man si var en fantastisk avslutning på valpeshowkarrieren. Imouto blir nemlig junior om 5 dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, særlig til Tesh med BIS og Imouto med BIS2!

Og tøft gjort av Jatzy som har debutert - stå på!

Merlin går til min overaskelse utmerket i regn. Det ble dobbel seier og første premiering i kl 1 både HTM og Freestyle i dag. I går ble han disket :-9

Jeg kan ikke noe om dette - hvordan blir en disket i freestyle/HTM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knertmonsteret blei BIR i voldsom konkurranse med seg sjøl, men blei BIG4 lørdag. Det var strålende sol og jeg måtte nærmest slepe henne etter meg i gruppefinalen. Ingen kul følelse, vi gjør jo dette fordi vi skal kose oss sammen.

Men i dag høljeregna det, og da blir Imouto som en motvekts-solstråle! Hun løp som en araberhest i ringen og fikk virkelig vist de fantastiske bevegelsene sine, og blei BIG1! Når eurasiertispa som alltid vinner blei plassert som nr 3 "visste" jeg at vi ikke ville få noen plassering, så det var først da Imouto reagerte på hylinga fra teltet til Kaja at jeg egentlig skjønte at hun vant, hehe.

Og i BIS-finalen blei hun jaggu BIS2, bare slått av venninna Tesh! Jentene feira med å leke med hverandre i ringen etterpå, veldig søte og stolte. Det beste var at til tross for at hun var sliten, så jobba hun på og ville vise seg fram. Søt og blid og ivrig hele veien. :wub:

Så det får man si var en fantastisk avslutning på valpeshowkarrieren. Imouto blir nemlig junior om 5 dager. :)

gratulerer! :D Fantastisk avslutning på valpekarrieren. Nå blir det jo bare enda mer spennende i offesielle klasser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...