Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord 18-19 juni

Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Tesh ble BIR og BIG3 i dag:) denne gangen med konkurranse i gruppa :)

kritikken var super, bla. Mente dommer at Tesh er lovende :D hun sto og gikk veldig bra! Så gjenstår det å se om det går like fint i morgen da:p

vet om flere fornøyde soniser også!

Skrevet

Yaris ble BIR og BIG1 i stor konkurranse med seg selv :aww:

Oppførselen var valpete, og bl.a. sa dommeren at han går fint... når han vil! Utenom kommentaren om gule øyne, så var kritikken veldig fin :) Og dommer hadde visst hatt en münster da hun var barn!

Fine premier da! :D

Egentlig skulle vi vært der idag, men pga Tinka som det feiler noe, valgte jeg og dra hjem for å vie oppmerksomheten til henne.

dsc_1496.jpg?w=620&h=415

Skrevet

Ludo ble BIM begge dagene! På lørdagen var han en liten villmann, han trodde helt klart at ringen er en leke plass, så fikk ikke vist bevegelsene hans sikkelig. Men han sto kjempe pent.

Lørdag's kritikken:

Mask. Velprop.valp. Veldig typisk temp. Kraftig mask.hode. Passe stopp. Normalt vinklet fram og bak. Beveger seg m/sunne steg.

En aning overbygd.

I dag ble han også BIM, men ble handlet av min samboer, og da er han mye flinkere. Han hører mest på far i huset hehe :P

Søndags kritkken:

4 1/5 mnd. Mask.hanne av god type. Korr bitt, sterke gode tenner. Kraftig nakke. Sterk kropp. Tilstr.vinklet framme og bak. Aning fallende kryss. Kraftig hale. Beveger seg noe trangt sett bakfra. Trenger trening, og viser glede. Vakker velstelt pels. Snill.

251133_10150273815175091_721740090_9257399_3715019_n.jpg

Bilde tatt i dag med mobil, derav kvaliteten.

Debuterte også i LP med Jatzy. Vi hadde trent endel på forhånd (Selvfølgelig), men den siste uka har vi trent litt for lite. Fikk svi litt for den da hun nullet på stå under marsj og avstanskommando. Men ellers så var hun råflink, lå hele fellesdekken selvom bakken var våt og det regnet godt. Har jo slitt endel med at hun ikke vil ligge lenge på våt bakke.

Tannvisning 10

Fellesdekk 9

Lineføring 8

Dekk fra holdt 8,5

Innkalling 9

Stå under marsj 0

Hinder 8,5

Avstandskommando 0

Helhet 8

sum poeng 137. 10. plass av 14 deltakere. 3 premie.

Kan tro man er stolt av bisken, og seg selv, som kom seg over dørstokk mila og faktisk debuterte.

Skrevet

Kritikken fra lørdag

BIR og BIG3

Velproposjonert feminin tispe. God benstamme og str for alderen. Kraftig hode, bra hals, godt utviklet forbryst. God overlinje for alderen. Lange lår, bra muskulatur. Korrekte haser. En aning strammere lepper ønskes. Typsik fjærende bevegelsesmønster. Lovende hund. Velvist

Kritikken fra søndag

BIR, BIG og BIS

6 mnd, elegant høyreist tispe. Imponderende. Har det meste rasestandaren spør etter allerede i så ung alder. Stram flott velkonstruert. Meget velgående. Rolig behersked og velvist

:wub: :wub: :wub:

Tesh gikk veldig bra begge dager, travet pent, sto som en prest på lørdag! Søndag var det kaldt og regn men hun gjorde så godt hun kan, med halen mellom beina. Men da dommern skulle sjekke tenner så la hun hode på han å skulle kose i stedet :lol:

Skrevet

Hva er det dere har stilt og fått bir og bis på. Er det

valper ?

Merlin går til min overaskelse utmerket i regn. Det ble dobbel seier og første premiering i kl 1 både HTM og Freestyle i dag. I går ble han disket :-9

Skrevet

Knertmonsteret blei BIR i voldsom konkurranse med seg sjøl, men blei BIG4 lørdag. Det var strålende sol og jeg måtte nærmest slepe henne etter meg i gruppefinalen. Ingen kul følelse, vi gjør jo dette fordi vi skal kose oss sammen.

Men i dag høljeregna det, og da blir Imouto som en motvekts-solstråle! Hun løp som en araberhest i ringen og fikk virkelig vist de fantastiske bevegelsene sine, og blei BIG1! Når eurasiertispa som alltid vinner blei plassert som nr 3 "visste" jeg at vi ikke ville få noen plassering, så det var først da Imouto reagerte på hylinga fra teltet til Kaja at jeg egentlig skjønte at hun vant, hehe.

Og i BIS-finalen blei hun jaggu BIS2, bare slått av venninna Tesh! Jentene feira med å leke med hverandre i ringen etterpå, veldig søte og stolte. Det beste var at til tross for at hun var sliten, så jobba hun på og ville vise seg fram. Søt og blid og ivrig hele veien. :wub:

Så det får man si var en fantastisk avslutning på valpeshowkarrieren. Imouto blir nemlig junior om 5 dager. :)

Skrevet

Gratulerer så mye, særlig til Tesh med BIS og Imouto med BIS2!

Og tøft gjort av Jatzy som har debutert - stå på!

Merlin går til min overaskelse utmerket i regn. Det ble dobbel seier og første premiering i kl 1 både HTM og Freestyle i dag. I går ble han disket :-9

Jeg kan ikke noe om dette - hvordan blir en disket i freestyle/HTM?

Skrevet

Gratulerer alle!

Spesielt gratulerer til Tesh med BIS :D :D :D

Hun ser rålekker ut på bildet!

Skrevet

Knertmonsteret blei BIR i voldsom konkurranse med seg sjøl, men blei BIG4 lørdag. Det var strålende sol og jeg måtte nærmest slepe henne etter meg i gruppefinalen. Ingen kul følelse, vi gjør jo dette fordi vi skal kose oss sammen.

Men i dag høljeregna det, og da blir Imouto som en motvekts-solstråle! Hun løp som en araberhest i ringen og fikk virkelig vist de fantastiske bevegelsene sine, og blei BIG1! Når eurasiertispa som alltid vinner blei plassert som nr 3 "visste" jeg at vi ikke ville få noen plassering, så det var først da Imouto reagerte på hylinga fra teltet til Kaja at jeg egentlig skjønte at hun vant, hehe.

Og i BIS-finalen blei hun jaggu BIS2, bare slått av venninna Tesh! Jentene feira med å leke med hverandre i ringen etterpå, veldig søte og stolte. Det beste var at til tross for at hun var sliten, så jobba hun på og ville vise seg fram. Søt og blid og ivrig hele veien. :wub:

Så det får man si var en fantastisk avslutning på valpeshowkarrieren. Imouto blir nemlig junior om 5 dager. :)

gratulerer! :D Fantastisk avslutning på valpekarrieren. Nå blir det jo bare enda mer spennende i offesielle klasser :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...