Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenjispesialen 2011

Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var desverre ikke med.

Men Cosmo vant juniorklassen med excellent

men finfin kritikk!

very elegant square black & white dog. Very good found (?) coat. High set tail, good wrinkles. Slightly uppright in shoulder. Move abit narrow. Nice high set ears. Overal very gazelle like.

(likte at han ligner en gazelle! )

Jeg er veldig fornøyd med Cosmo, og ikke minst deleier, oppdretter og handler Henriette :D

Håper noen fikk bilder av han så jeg får se! (Liv?)

Vet andre soniser også er fornøyd, men det kan de fortelle selv.

251343_10150644977880311_745795310_18940286_6555637_n.jpg

Skrevet

Fiiine Cosmo! :wub: Ekstra synd kasko ikke fikk vært med - skulle likt å se dem to sammen. :wub:

*vente spent på flere resultater*

Skrevet

Jeg er fornøyd! Joshi vant klassen sin med CK :)

Well made tricolor, lov. rich tan, exel. forehand, coat could be finer, would pref. more tuck up, g. depth of chest, stands slight. high on hind, exel. in move, v.g. examp. of substance but without elegance.

Skrevet

Da er basenjispesialen over for vår del, og gud bedre for en helg. Fantastisk fornøyd med resultatet!

Rundt 80 basenjier påmeldt.

Av de voksne ble Fogo "Kingwanas Flirting Figaro" Exc 2, ck og 3 bhk

Både Roxy (Kingwanass Foxy Femme Fatale) og Tara (Kingwanas Fairy Of Tails) ble nr 2 i sine klasser med Excellent og ck. Krona (Kingwanas Glory Of The Spotlight) ble nr 4 i sin klasse med Ck. Mille (N u CH Kingwanas Entertaining Story) var den eneste Kingwanasen uten Ck denne gangen. Hun fikk excellent, men ble kastet ut sammen med de andre Lubne" championene i konk. klassen :lol:

Hun gjorde dog god figur med Sindre. Sammen stilte de i barn & hund 0-10 år og vant!

249538_10150202650307693_543512692_7536350_4502605_n.jpg

I valpeklassen gjorde team Kingwana det også meget bra "Haki" Kingwanas Happy Hunter Of D'Guard vant sin klasse, vant så beste hannhundklasse og tilslutt vant han også Best In Show! Han ble handlet av den australske oppdretteren Helen Veless som er oppdretter og eier til hans pappa. Det var virkerlig en fryd å se henne handle! Hun hadde aldri truffet Haki før- trente i to min før de entret ringen. Haki er forholdsvist utrent, og dette er hans 2. show ever... En stilstudie! Video:

254495_10150201506927693_543512692_7522661_1101765_n.jpg

260246_10150202163937693_543512692_7530943_4507409_n.jpg

Bare 6 mnd gammel vant han også BESTE HODE og BESTE BEVEGELSER - alle aldre- kun 6 mnd gammel!

Hans søster Kingwanas Hot SHadow Of D'guard vant sin tispeklasse og ble 2 btk av tispevalpene!

254421_10150202018527693_543512692_7529246_3439345_n.jpg

"Zia"

I spesialklassene stakk Kingwana av med en Goood del av de gjeveste prisene. Haki vant som sagt beste hode & bevegelser.

Zia vant beste sort/hvite pels/farge. Kairo (Kingwanas Handsome Kairo) vant beste rød/hvite, Santos (Kingwanas Hopeful Knight) vant beste ører, Roxy (Kingwanas Foxy Femme Fatale) vant beste hale og "Krona" (Kingwanas Glory Of The Spotlight) vant beste øyne.

I beste ører var alle de 4 plasserte fra Kingwana, i beste sort/hvite var det 3 kingwana'er ++++

Utrolig fornøyd! Hjemmesiden er oppdatert med gedigent bildealbum.

247560_10150202168417693_543512692_7531041_711501_n.jpg

Krona vant beste øyne

253721_10150202259592693_543512692_7532382_4863585_n.jpg

Roxy vant beste hale.

For mer bilder / Info- se hjemmesiden :ahappy:

Skrevet

Best In Show voksen ble også et av "Sunnys" avkom, Doberguard's Maya Masterpiece. Bilder på hjemmesiden :)

Komplette resultater kommer etterhvert opp på klubbens hjemmeside.

Kjempemoro med Joshi & Cosmo! Grattis til dere også!

Skrevet

Jeg skjønner godt at han vant beste bevegelser, jeg! Han gikk jo som bare det! Kjempe vakkert å se på :wub: Og er han blitt så stor på så kort tid :o ? Virkelig utviklet seg til å bli en skikkelig fin herreman jo! Føler ut som at det var i går du hadde han hjemme hos deg. Gratulerer med en fantastisk helg! :D Kjempe morro å se bilder og lese om det :)

(Jeg tror forøvrig det er det vakre navnet hans som gjorde at han vant :whistle::aww: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...