Gå til innhold
Hundesonen.no

Skål til transportbur


Recommended Posts

Ferplast lager slike med sølekant, som i utgangspunktet er tilpasset atlas-bur i ulike størrelser. De fleste dyrebutikker kan ta inn disse løst. Veldig enkle, greie skåler å knipse på. Vi har dem der jeg jobber blant annet.

http://www.ferplast.it/scheda_prodotto_eng.php/prodotto=feeder-accessories-bowls-feeders-dogs-clip-5708/id_menu=01010503/frm_pagina=1

Ellers kan jeg anbefale deg en drikketut som likner på de man bruker til kaniner/gnagere o.l. Det er en sånn tut med kule inni som er universell og passer på alle brusflasker. Den festes med en skrue på buret og søler ikke. I tillegg får du jo mye mer vann med på reisen enn om du skal ha en vanlig skål.

Et tredje alternativ kan være en papegøyeskål i rustfritt stål, som en kan skru fast på burdøra/i nettingen. :) Ulempen med disse er at de ikke har sånn sølekant som ferplast sine drikkekopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det jeg vil ha!

Men vil ikke de drikkeflaske lekke når buret rister under en flyreise? Det går jo kanskje an å ha drikkeflaske + en skål under til å fange opp vannsølet...?

Det blir en ganske lang flyrereise pga mellomlanding, så hadde vært greit med litt mer vann. Ellers så klarer de seg jo strengt tatt fint uten vann 6-7 timer (sånn som om natta...), men tror reglene sier at de MÅ ha skål i tilfelle forsinkelser, slik at flyvertene har mulighet til å gå hundene vann ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker faktisk, med tanke på hvor mye den tuten eventuelt lekker. Men å ha en skål under er jo bankers, da. Ellers så er de største vannkoppene av ferplast-typen relativt store. Chessea drikker ikke så mye vann i løpet av 6-7 timer liksom. Men nå er hun utrolig dårlig på å få i seg vann og, da :P

Ser det står at ferplastskåla kun kommer i én størrelse på flere nettbutikker, men det er ikke tilfellet. Man får dem i to størrelser. Spør i din dyrebutikk om de har det eller om de kan ta det inn?

Skal vi se.. De drikketutene ser i alle fall slik ut:

http://www.tropehagen-zoo.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=123456891&prodid=553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Metro Zoo i Lørenskog. Men har ikke jobbet på en stund nå, så kan ikke gå god for at vi har de skålene inne akkurat nå, da :P

Jeg tror forøvrig drikketuten kan plasseres på de fleste bur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke de drikkeflaske lekke når buret rister under en flyreise? Det går jo kanskje an å ha drikkeflaske + en skål under til å fange opp vannsølet...?

Jo, de drikketutuene lekker under bilkjøring iallefall. Men funker fint om man setter en skål under for å fange opp sølet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte flyburet mitt fulgte det med to små plastskåler som man knepper på nettingen, men de var så små at de igrunn bare var en vits. Så da jeg sendte hund fra USA og hit hadde jeg satt inn en stor skål, men fikk beskjed om at det måtte være to. Så vi fikk sette inn en til. Bare et tips så du ikke står der short på skåler liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Metro Zoo i Lørenskog. Men har ikke jobbet på en stund nå, så kan ikke gå god for at vi har de skålene inne akkurat nå, da :P

Jeg tror forøvrig drikketuten kan plasseres på de fleste bur.. :)

Hvor er den dyrebutikken? Hilsen innflyttern til Fjellhamar :aww:

Forøvrig prøver jeg å finne sånn skål til mitt flybur også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på Metro senter, altså midt i Lørenskog sentrum, ved nye kulturhuset. Selve butikken ligger ved inngang B, første etasje, inni gokk (like ved Samson, nye Anthon sport og Black design. Haha. Ikke verdens heldigste plassering kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de drikketutuene lekker under bilkjøring iallefall. Men funker fint om man setter en skål under for å fange opp sølet..

Jeg har ikke opplevd at min lekker :D og jeg kjører lange strekninger når jeg har den i bruk (Finnmark - Trøndelag). Synes den er utmerket, selv om jeg syndes det er sjeldent hundene bruker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mange hunder glemmer å drikke når de er i en situasjon som avviker fra "dagliglivet", for å si det sånn. Jeg merker på Chessea at å drikke ikke akkurat er førsteprioritet de gangene vi kjører fra Oslo til Stavanger. Vi stopper jo mye på veien og tilbyr henne vann, men det er ikke spesielt interessant, kun hvis det har gått veldig lang tid.

En ting jeg tenkte på - en liten avsporing som sådan. Kan det lønne seg å ha annet enn "vanlig" vann å tilby hunden på lengre reiser? F.eks. med litt smakstilsetning, noe det er kokt kjøtt i eller slikt? Hvis man er redd for at hunden ikke skal få i seg nok vann mener jeg. Selvsagt med forbehold om at det kan trigge drikkelysten litt i overkant mye og dermed føre til "overdrikking" og tissetrengt hund... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...