Gå til innhold
Hundesonen.no

Telt


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal kjøpe meg nytt telt. Frister ikke med tunnel telt. Har sett litt på Helsport Gimle 2+

Noen som har erfaring med dette ?

Vekten er et minus (4,4kg) men til mitt bruk skal jeg ikke bære teltet langt, så vekt er ok.

Andre kuppel telt tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Gimle Light 2+ på 3,4kg, men der er prisen noe avskrekkende...

Jeg fant jo et telt på godt under 3kg her en da, men husker ikke hvem/hvor...

Skal lete litt igjen...

Men du sier vekt IKKE er et stort problem, så hva er dine kriterier?

Exped som linket til av Øyv er gromt... :)

Ønsker meg også nytt telt, Har Vassfaret tunelltelt på 4,8?kg, tar halve sekken.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en test av telt som kanskje kan gi noen ideer? Forbrukerportalen

Har tunneltelt selv da. Hilleberg Nallo 2 og Hilleberg Nallo 3 GT. De er dyre, men lette, og jeg er godt fornøyd. Spesielt fornøyd med sistnevnte fordi førstnevnte modell ble kjøpt uten fortelt, noe som jeg har angret på i ettertid. Sistnevnte er best for 2 personer, og førstnevnte passer bedre for én person, evt. et kjærestepar/to små personer, hehe.

Ellers så ha hilleberg andre ikke-tunneltelt også: hilleberg.se Men kjenner ikke til dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha et telt som jeg kan bruke som en slags basecamp når vi skal på turer. Har lavu, men synes telt er lettere å håntere alene.

Så siden jeg ikke skal gå langt med teltet er ikke vekt viktig.

Og grunnen til at jeg ikke ønsker tunnel telt er at jeg er lei av høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heller ikke noen fan av lave tak. Men det ble tunneltelt på meg allikel.

Hvis det er flere som skal sove i teltet, så ville jeg heller kjøpt en str for stor. Vi er to hunder og to mennesker som sover inne i teltet, så jeg har et 4-mannstelt. Jeg liker ikke å ha det trangt, spesielt ikke om sommeren! Det blir jo fort litt rot også..

Har selv et helsport-telt og er fornøyd med dette merket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...