Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til korthåret saluki


Recommended Posts

Jeg har så lyst at salukien min skal bære kløv. Til boxertispa mi har jeg Laikakløv som jeg er veldig fornøyd med. Nå har jo salukien null fett, veldig lite pels og er ganske så smal og "beinete" på ryggen. Vil en kløv automatisk gi henne gnagsår?

Selvsagt skal jeg trene henne opp først med tom kløv uten vekt.

Er det noen kløvtyper som er ekstra godt polstret? Jeg klarer ikke å like disse billigkløvene (bykløv). Selv om jeg ikke skal på ordentlig lange turer og mest vil kløve for variasjonens skyld vil jeg gjerne ha ordentlig kvalitet.

Noen som har erfaring med beinete, tynne og korthårete hunder med kløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme, nå har lukisen min mer pels enn din da. Fått meg en gresshoppakløv, tiltenkt snusern, men har prøvd den på lupin bare for moroskyld, den sitter bra tom, og virker greit polstret - men hvordan det blir på det kommer vekt i aner jeg ikke (han er for ung enda til å bære vekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kløv fra Finnmarkskollektivet, samme oppbygning som seleverkstedets, men med noen andre detaljer. Blandt annet er det skinn i rygg og bryststykket, noe som gjør at kløven sitter godt og sliter lite/ingen pels. Det jeg vil anbefale i tillegg, uansett kløv, er å få laget polstring til begge remmene under kløven, slik at klipsen ikke gnager i nedoverbakker. Er vel det som kan være det værste for ridgebacken vår i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...