Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei!


Anko

Recommended Posts

Velkommen :D

litt av et dilema du har der..Og så forskjellige raser!

Jeg vet jo hva jeg ville valgt,men Groenendaelen er ikke en hund alle trives med :D .De er nok litt mer mentalt krevende enn de fleste andre raser fordi de har en slags underlig blanding av mykhet og skarphet...Også krever de mye trening fysisk OG psykisk..

Herlig rase ,men tenk deg veeeeldig godt om... :wink:

Ja.. har tenkt og tenkt og tenkt :D

Hvordan er egentlig pelsen på Groendaelen? Har litt angst for retriever pels som fester seg i alt.. Er den litt sånn som på border collie(iallefall de jeg kjenner)? Tørker fort og fester seg ikke noe særlig på klær etc?

Dette står det nemlig ikke noe om i noen hundebok :wink:

Har sikkert glupere spm på lager, men d kan jeg ta i en egen tråd evt :D

Har bare fundert på det der m pelsen en stund, så må benytte sjansen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har tenkt og tenkt og tenkt ;)

Hvordan er egentlig pelsen på Groendaelen? Har litt angst for retriever pels som fester seg i alt.. Er den litt sånn som på border collie(iallefall de jeg kjenner)? Tørker fort og fester seg ikke noe særlig på klær etc?

Dette står det nemlig ikke noe om i noen hundebok :wink:

Har sikkert glupere spm på lager, men d kan jeg ta i en egen tråd evt :D

Har bare fundert på det der m pelsen en stund, så må benytte sjansen... :oops:

Det er veldig lite pelsstell med belgeren utrolig nok :D Jeg børste kjapt over buksene til Loke tidligere i dag og det var første gangen på 3 uker.I røyteperioden er det en del men tar du en skikkelig omgang med røkterstein og børste er mye gjort...De røyter generellt lite utenom røyteperiodene og skal vaskes minst mulig :wink: Det var mye mer pelstell med Tolleren jeg hadde enn det har vært med mine to Belgere :D

Og så er de lette å få vekk skulle de først dette av og feste seg på noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...