Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på V&H i Trondheim

Mari

Recommended Posts

Skrevet

Det ser ut som det er kun Troll Hundefôr som ikke er dyrebutikk basert forhandler i følge nettsidene til V&H. Tar jeg feil når jeg tenker at de er de rimeligste? Er det noen som vet priser på V&H i Trondheim? Kanskje spesielt hvilke rabatter man får når man kjøper stort, som i 200 kilo og over?

Man blir kanskje bortskjemt av å hente hos produsent...

Skrevet

På meg virker det som om alle forhandlerne holder lik pris, med en liten krone el to i forskjell. Men dyrebutikkene har stort sett bare 1/2 kg pølsene inne, de større pølsene/blokkene må bestilles. Troll og Jaros Hund er nok de som ev vil gi rabatter på større innkjøp.

Skrevet

250 sist jeg kjøpte på TAM. 5 kg koster 79 pr stk.

Ser at Jaros tar 230 ved kjøp av min 5 stk, og de har alltid på lager. Hos Troll har jeg ikke handlet, så vet ikke prisene der, ikke står de på hjemmesiden heller.

Skrevet

Dang. Det blir økte fôrutgifter ser jeg. Vi betaler 150 for blokka her. Jaja, spilt melk og alt det der. Takk for svar. :)

Guest lijenta
Skrevet

Det er forskjell på en blokk og så mye som 250kg så be om tilbud fra dem som har og handle hos den som er billigst. Si gjerne at du kan komme og hente samme dag som maten kommer. Vil tro du får ned utgiften da men ikke så billig som når du henter hos han som lager det. Dem vil nok ha dekket en del på frakt utgiftene.

Her får vi V&H for 150 kr pakka hvis vi kjøper over en hvis antall kg (husker ikke eksakt) men mener at du har oversteget den. Så det er lov til å håpe.

Skrevet

Jeg ville nok annonnsert på finn jeg etter private som selger/har noe og selge, evt finne noen og bestille sammen med og bestille rett fra forhandler.. Jeg kjøpte av ei venninde før og tror jeg betalte 16-17kr kg for pølser. På troll ser jeg de skal ha 30 kr...

Skrevet

Dang. Det blir økte fôrutgifter ser jeg. Vi betaler 150 for blokka her. Jaja, spilt melk og alt det der. Takk for svar. :)

OT:

:o Heldige!

Her kan Midtun zoo finne på å ta 125 for 5 kgs pølsene..! :|

Skrevet

Det er ikke noe problem å gå sammen med andre. Jeg kjenner flere råfôrere der oppe som helt sikkert setter pris på det.

Snålt at det er billigere å kjøpe ti kilospølser enn det er å kjøpe en tjue kilos blokk på Troll Hundefôr for øvrig.

Det er heller ikke noe problem å kjøre til Melhus om man sparer penger på det.

Vi får prøve å fylle opp fryseren før vi drar tror jeg.

Skrevet

Snålt at det er billigere å kjøpe ti kilospølser enn det er å kjøpe en tjue kilos blokk på Troll Hundefôr for øvrig.

Det blir jo mye dyrere å kjøpe kgs pølser enn en tjue kilos blokk der. Halv pris nesten for blokk. Blokka koster 13.50 pr kg. Ti kilospølser koster 27 kr pr kg.

Skrevet

Det blir jo mye dyrere å kjøpe kgs pølser enn en tjue kilos blokk der. Halv pris nesten for blokk. Blokka koster 13.50 pr kg. Ti kilospølser koster 27 kr pr kg.

lol! Hvordan jeg fikk "20 pølser á 1000g Kr. 24,- pr/stk" til å bli 12 kroner kiloen aner jeg ikke. Jeg tror den ene hjernepølsen min må ha en ekstra rynke eller noe. Et eller annet krumspring inni der var det iallfall. :D

Skrevet

OT:

:o Heldige!

Her kan Midtun zoo finne på å ta 125 for 5 kgs pølsene..! :|

I den ene dyrebutikken i Drammen selger de kun halvkilospølsene og de tar 20 kr per pølse :rolleyes2: 18 kr om man kjøper 10 eller flere. Det er helt latterlig... Så jeg har med andre ord betalt 180 kr for 5 kg!

Unnskyld OT!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...