Nerogutt Skrevet 26. Mai 2011 Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Valpen vår er ivrig på å lukte opp sauebæsj når vi er i marka. Men den spiser den også... er det normalt? Syns det er noe ekkelt...
Rottisembla Skrevet 26. Mai 2011 Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Vi bor på gård, og har sau. Dermed har det vert easy acess for bikkje dyret hele livet. Det er visst fantastisk og hun spiser det så ofte hun får sjangs til det. Aldri fått noe mageknip eller noe gale av den grunn. Det at det er mindre delikat er en annen sak.
Wednesday Skrevet 26. Mai 2011 Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Hundene mine slafser også i seg sauebæsj hver gang de har muligheten. Normalt, ekkelt, men ikke farlig.
Pim Skrevet 26. Mai 2011 Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Pelsdotten min, som syns mat er oppskrytt og pølse kun kan spises under tvil, hilser og sier at sauebæsj er Sauens Gave til Bisken :rolleyes2: Himla deilige saker, enda bedre enn hestemøkk; og ja, det er visst ganske normalt. Det er ikke dermed sagt at det er spesielt trivelig med en hund som stinker dritt, bokstavelig talt, fra kjeften, eller at det er særlig fornuftig at hunden som får et ufortjent godt fôr hjemme skal trenge å spise halvfordøyd gress iblanda diverse tarmbakterier fra kløvdyr. Det blir gjerne en del ugrei bajs fra bikkjeskrotten i ettertid. Så stakkar'n hos oss hindres aktivt i drittspisehobbyen, og får gjerne godbit når han kaster lange blikk i retning bæsj og utfører øvelsen "bare se, ikke røre" (som helt tydelig tapper ham for krefter og viljestyrke). Ettersom han alltid går i bånd i områder hvor det er mer enn 0,00000001 % sjanse for å støte på stedville sauer, er det ittnå stress for meg å hindre ham i å tygge bæsj. Heldigvis.
Nerogutt Skrevet 26. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Takk for svar Da får jeg i allefall la være å bekymre meg...
Cloudberry Skrevet 26. Mai 2011 Rapporter Skrevet 26. Mai 2011 Sauebæsj er deiiiilig! Hilsen mopsen Sita.
Nerogutt Skrevet 27. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Mai 2011 he,he Jeg skjønner det er ganske vanlig ja... men ser det på avføringen hans i dag at han koste seg i skogen i går...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar