Gå til innhold
Hundesonen.no

Matproblem på valp?


Signin

Recommended Posts

I dag når mamma kom hjem med handleposene gikk jeg og valpen ut på kjøkkenet. Valpen luktet de gode lunsjkakene i posen og stappet hode nedi for å lete etter dem. Jeg ville ikke at hun skulle få tak i dem, og dyttet hun forsiktig bort. Da jeg begynte å fjerne henne snudde hun seg og beit å knurra. Stritta skikkelig imot. Hun biter og knurrer til vanlig i lek, men jeg merket med en gang at dette var annerledes! Ikke gøy.

Hun er også blitt veldig tøff i trynet, og hopper opp å snapper mat vi har på fatet når vi sitter i stuen. I dag fikk hun tak i en av skivene til min søster, og jeg ville ikke la henne spise den. Jeg gikk etter henne, og tok skiven fra henne. Hun stritta skikkelig imot, og tygde så hardt rundt den som mulig. Ikke noe knurring, eller biting da.

Ellers så har jeg aldri tatt fra henne matskålen hennes med mat eller noe slikt. Gir henne ofte mat fra hendene og det har aldri vært noe problem med maten hun får av oss.

Jeg er nå redd for at hun skal utvikle et skikkelig matforsvarsproblem.. Hva bør jeg gjøre? hun er som sagt bare 10 uker. Jeg ble mildt sagt veldig skuffet, og ble veldig redd for at jeg skal få en "problemhund" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hund har du?

Søk etter matforsvar her inne, så får du opp mange bra tips og triks.

Begynn å "bytt" med istedenfor å ta fra hun tingene.

Jeg er nå redd for at hun skal utvikle et skikkelig matforsvarsproblem.. Hva bør jeg gjøre? hun er som sagt bare 10 uker. Jeg ble mildt sagt veldig skuffet, og ble veldig redd for at jeg skal få en "problemhund" her.

De fleste hunder har noen ting som man må jobbe med.

Hun er bare 10 uker, så hvis du er flink og trener med hun, så ordner det seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valper er som regel vant til og sloss litt for maten og siden hun er bare 10 uker så er det nok bare en refleks som henger igjen fra da hun måtte fighte med søsknene om maten.. Siden hun er såpass ung enda er det nok ikke så greit og skille på mennesker og hund og ikke sågreit og vite hvordan man skal oppføre seg og da bruker hun det hun kan.

Jeg ville bare forholdt meg helt rolig og tatt det som hun ikke skulle hadt. Evt korigert med et rolig, men bestemt nei. Ellers så bruker jeg alltid med alle mine hunder og trene på at det ikke er farlig og gi fra seg ting.. Feks, ta leker når det passer og ta de og gi de tilbake igjen etterpå, eller bytte leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...