Gå til innhold
Hundesonen.no

Des Manton, noen som har stilt for ham?

Lola Pagola

Recommended Posts

• 6 months later...
  • 4 weeks later...

Skal vi se...

Casper fikk VG for ham, og kritikken var slik: 3 years. well up for size. strong head and body. ok ang. front + rear. needs to settle on moves. ok topline and profile. looses it on moves.

Casper løp som en tulling, og lekte støvsuger. Jeg fikk ikke noen sjanse til å prøve å løpe på nytt, og synes han virket både kort og litt streng. Nå var jeg (som vanlig) lettere stresset og ufokusert selv, men dommeren hjalp ikke på det akkurat, var ikke et smil å få. Men basert på kritikken så kunne han nok fått bedre om han hadde klart å løpe litt iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var han med hundene? :)

Jeg husker egentlig ikke helt jeg altså, tror han var helt grei, hadde nok husket det om han ikke hadde vært det. AnitaF stilte og for ham, Jubi ble vel champion den dagen tror jeg, så vi har sikkert forskjellig oppfatning av ham :P Men er ikke en dommer jeg har lyst til å stille for igjen, synes ikke han var så trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker egentlig ikke helt jeg altså, tror han var helt grei, hadde nok husket det om han ikke hadde vært det. AnitaF stilte og for ham, Jubi ble vel champion den dagen tror jeg, så vi har sikkert forskjellig oppfatning av ham :P Men er ikke en dommer jeg har lyst til å stille for igjen, synes ikke han var så trivelig.

Er jo fullt lov å si at en dommer ikke er spesielt trivelig - selv om dømmingen i seg selv er ok ;)

Jeg har dommere jeg har blitt 1.bhk/btk for som jeg aldri stiller for igjen jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var han med hundene? :)

Stilte Ragga for ham på Støren og jeg syns han var hyggelig. Godt humør, med glimt i øyet, og hyggelig med hunden.

Jeg vet det var en del som reagerte over at han virket kort i bedømmelsen av Ragga, men han dømte gruppefinalen dagen før og husket Ragga godt fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt dalmis for Des Manton! :)

Jeg syns han virker småsur, og fikk beskjed om at hunden min var for glad da han satte en pote på låret hans (hunden min er VELDIG glad, så jeg holder han godt slik at han ikke hopper opp). Ellers så var han ok :) Kort kritikk! Fikk VG for han og kommer nok ikke til å stille for han igjen... Virket så sur :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ham som dommer på spesialen vår for en del år siden, og vel - selv om min tispe ble beste tispe og BIM, så var det mye annet rart han gjorde nedover i klassene ja (var veldig glad i å sette opp søte, uutviklede juniorhunder med valpepels). Men han var riktig blid og hyggelig både med folk og dyr iallefall. Hva han la vekt på? Nei, det aner jeg ikke *ler*. Han er vel så vidt jeg vet oppdretter av blant annet tibetansk terrier - og har hatt briard og trolig også old english sheepdog om jeg ikke husker feil (og det kan det jo godt hende jeg gjør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...