Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispetruse

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vet at puppia har en del fine til små hunder, vet ikke om den trenger å være så pen da. De jeg har fått negativ tilbakemelding på er hurrta sine faktisk som ikke sitter noe godt syns folk. Ellers har trine sine solgt bra i alle år :)

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn "vanlig" en (strikk rundt livet) til Moxy (boston terrier), strammet den godt, men likevel kunne hun nærmest bare "løpe ut av den"..

På beardisene sitter slike godt - men det har nok noe med pelsen å gjøre (sitter bedre på langhårede hunder)..

Får teste en sånn Puppiasak når jeg finner det..

Susanne

Skrevet

Kjøpte først en fra Hööks, supersøt med hvite og røde ruter, og blonder på. Synes desverre ikke denne sitter helt optimalt... :hmm: Er mye mer fornøyd med de sorte jeg har brukt som fås kjøpt hos Tropehagen. Tror de kommer i grønne esker, men husker ikke merket. :)

Skrevet

Hva er poenget med tispetruser?

For vår del (aussien må bruke tispetruse), er det for å slippe alt sølet og for å ha muligheten til å ta med hunden rundt omkring. Det er ikke akkurat morsomt å komme til noen på besøk også går bikkja di å drypper blod over hele gulvet :P

Skrevet

Jeg brukte truse på mi om natten siden hun hadde en tendens til å lure seg oppi senga etter at jeg hadde sovnet nå er hun kastrert, så har ikke det problemet lengre.. :rolleyes2: Var ikke så kult å våkne på et laken med blodflekker overalt.. :whistle: Synes det fungerte veldig bra, kjøpte de på tropehagen zoo, kommer i grønne esker, tror det er trixie sine eller noe sånt.. :) Satt veldig bra på min hund..

Skrevet

Min phalène brukte en truse som satt veldig bra. Det var en sånn helt vanlig svart, med strikk i livet og som ble festet med sånn "klipps" opplegg. Tror kanskje det kan ha vært Trixie?

Skrevet

jeg har noen til salgs hvis du er vil prøve. Fikk en del utstyr da en butikk her skulle slutte å selge og har da noen sånn liggendes. Det er vell av merke Kennel, svarte med strikk rundt livet og plass til halen. Sitter godt på tibbene i hver fall. Vil bare bli kvitt de så trenger ikke så mye for de. Har i alle størrelser

Skrevet

Frøkna her har hatt løpetid bare to ganger så langt, hun ligger både i sofaen og senga, men problemer med blod har det vært lite av. Tror kanskje jeg har funnet et par-tre dråper på gulvet bare, så truse har liksom ikke vært i tankene mine engang. Men skjønner godt at det kan være nødvendig hvis det er et blodbad bak der :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...