AnnChristin Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 En egen tråd for den lille hårballen min har jeg nå da ikke lagd enda faktisk! Navn: Terho (finsk for eikenøtt ) Født: 12.1.2011 Kjønn: Hannhund Mor: Mallalasses Erica Far: Lapinlumon Hauska Herkko Han ble fire måneder nå på torsdagen og har allerede vokst voldsomt! Eller, jeg ser såklart ingen forskjell, men trappa mi begynner å bli mindre og bordet lavere! Han er ufattelig bedagelig, liker å tisse inne hvis vi er for treige, men bjeffer om han vil ut. Bånd er helt okay med mindre det kommer en annen hund, da er det i veien for overfall! Og han liker å tygge! Mye! På meg! Fra utstillingen til NHL litt over tre måneder gammel, fjerdeplass ble det på oss! Sjokk ettersom bakken var langt mer spennende enn meg! Og litt valpebilder fra oppdretter! Dette ble vel tatt dagen før avreise tror jeg, eller samme dag. Med søskenflokken. Siter
AnnChristin Skrevet 19. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 Og noen bilder fra når jeg fikk han.. Ute på tur med en kompis, altså ilderen! Her var det skikkelig snusing i fem-ti minutter... Søtingen min.. Siter
[email protected] Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 ååh herlighet for en nydelig valp! Spesielle tegninger på han også! Hadde jeg fått tilbudet hadde jeg sagt ja til han altså! Siter
simira Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 Så herlig! To kennelnavn jeg ikke har hørt om også. Er det lov med så mye hvitt? Siter
Heidihj Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 Så nydelig! Flotte tegninger og farger! Siter
Krilo Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 så flott gutt, kjempe fine tegninger på han! og veldig fin rase har akkurat hentet vår lapphund gutt i dag vi var i kontakt med mallalasse når vi hadde bestemt oss for rase, men da var alle holdt av Siter
MarieR Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Skrevet 19. Mai 2011 Jeg falt virkelig for tegningene hans! Ser ut som en herlig liten tass Siter
AnnChristin Skrevet 21. Mai 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mai 2011 Så herlig! To kennelnavn jeg ikke har hørt om også. Er det lov med så mye hvitt? Ja, jeg fikk han da for å drive med utstilling, så regner med det er under lovlig grense. Men han har bare en testikkel hittil så den utstillingsbiten gikk jo føyken da. så flott gutt, kjempe fine tegninger på han! og veldig fin rase har akkurat hentet vår lapphund gutt i dag vi var i kontakt med mallalasse når vi hadde bestemt oss for rase, men da var alle holdt av Jeg var vel en av de siste som tok kontakt som fikk en av kullene. Var tilogmed slik at jeg fikk sistevalget på valp (hun overstyrt dog mannen sin som egentlig ville beholde den her). Siter
AnnChristin Skrevet 25. Juni 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Juni 2011 Terho har nå vokst litt, jeg merker det dog fortsatt ikke! Valpekurs er ordnet for uke 27, kommer oss endelig i gang. Å jobbe skift er ikke overens med valpekurs, så da ble det et ukes kurs mens jeg har ferie! Og en typisk positur om han er med noen andre enn meg! For er jeg der, biter han ikke, men hvis folk passer han, da biter han! De vil nemlig ikke si ifra, han er jo så søøøøt Også er vi så heldige her i drammen og omegn at vi har en hundepark å boltre oss i utendørs! Av med bånd og alt og la hundene gå amok, god sosialisering for småtten ja. Og str har ingenting å si, han tror han er tøffest! Og siden han alltid glafser i seg alt han får av bein og godbiter skaffet jeg han noe det ikke blir så lett med! Har også nå bestemt meg at agility blir mer en hobby, mens det blir ettersøk og terapihund vi skal fokusere på. Nå er vel det meste på vent pga sommerferie o.l. men skal ta kontakt med ettersøksgruppa i Drammen for å høre om å være med der og trene han til det. Og håpe for alt i verden at han vil fungere som det! Siter
LilleZara Skrevet 25. Juni 2011 Rapporter Skrevet 25. Juni 2011 Flott gutt du har! Eeeelsker navnet og hva det betyr! Siter
Synnikken Skrevet 25. Juni 2011 Rapporter Skrevet 25. Juni 2011 Har han fått ned testikkelen sin? Siter
AnnChristin Skrevet 25. Juni 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 25. Juni 2011 Flott gutt du har! Eeeelsker navnet og hva det betyr! Takk, han er så skjønn! Elsker at han er sort og hvitt, akkurat som stilen jeg har Har han fått ned testikkelen sin? Nei, så det håpet ser ut til å forsvinne. Noe som er synd for møtt flere med lapphunder som så gjeeeeeeerne håper den dette ned for hvis alt er i tipp topp stand med han ellers vil de gjerne bruke han i avl! Siter
AnnChristin Skrevet 12. Juli 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Juli 2011 Terho er da 6 mnd i dag (i går skal man følge klokka helt). Og vi avsluttet kvelden med en fototur på Sundhaugen. Småjakt av fugl i et tre! Mye bråk på han, men det får heldigvis ikke kaera med seg! Posere litt kan man etterhvert og! Men blir også lei! Og mens kantarellhunder er ganske så kjent, så har vi den litt mer ukjente grenene; blåbærhund! Og der er det selvforsyning! I farta! Siter
Krilo Skrevet 13. Juli 2011 Rapporter Skrevet 13. Juli 2011 Å, han er så nydelig! Og så stor han har blitt, 6 mnd. Alt! Tror det ligger til lapphunder å være bærhunder, Leo går å gomler i seg bær på tur. Kjempefornøyd er han når vi går der det er blåbær, jordbær og bringebær Siter
AnnChristin Skrevet 3. Desember 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Desember 2012 Nei altså! Litt action må jeg ha her inne ettersom tråden er glemt! Terho er nå en del eldre gitt! Vokst seg stor og fin, men fortsatt litt for liten ifølge rasestandard og andre bikkjer, men han er herlig for det! Siter
Aslan Skrevet 8. Desember 2012 Rapporter Skrevet 8. Desember 2012 Han har så pent hode Finingen! Siter
shira Skrevet 12. Desember 2012 Rapporter Skrevet 12. Desember 2012 Nydelige farger. har aldri sett en finsk lapphund med den fargen Siter
Recommended Posts