Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på DVD


borderen

Recommended Posts

Jeg skal brenne en haug av bilder fra en famlilietur på en CD slik at vi kan putte den i DVD-spilleren og vise på TV'en. Men selv min superduper dvdspiller som spiller "alle" type filer klarer ikke å lese disken.

Er det noen som vet hvordan jeg får en CD med bilder i et slikt format at den kan leses av DVD-spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere CD-brenneprogrammer har innebygd mulighet til å lage interaktive fotoalbum som kan vises på TVen ved hjelp av en DVD-spiller.

Bildene brennes til en VCD-plate (VideoCD), og ved å bruke og -knappene på DVD-spilleren din kan du bla deg gjennom dem.

Både Nero Burning ROM, VOB Instant CD/DVD, Roxio WinOnCD og flere andre populære CD-brenneprogram har slik støtte.

kopiert fra Datadoktor

Kanskje det er til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... leste det nettopp, men jeg har ikke planer om å lage lysbildeshow der bildekvaliteten blir ødelagt! Hadde bare håpet på at jeg kunne se filene/bildene på en dvdspiller og enkelt bruke fjernkontrollen til å bla til nese bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegger du kvaliteten på bildene ved å brenne dem på videocd-format da?

Jeg har power2go og kvaliteten der blir ikke dårligere dersom jeg brenner videoCD. Men jeg foretrekker å legge bilder og annen data over på DVD, for da er det sjelden det kræsjer på DVD-spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker brennbare dvd'er, type DVD+R i steden for brennbare cd'er. Da får jeg bildene i format som kan vises på dvd-spillere. Brennbare dvd'er får du kjøpt stort sett over alt. Vet de har billige på Posten her jeg bor, kanskje de har det andre steder også. Det er også glimrende om man f.eks laster ned filmer og vil ha dem på "plater".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...