Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser?


Artemis

Recommended Posts

Først av alt: beklager fullstendig elendig bildekvalitet. Har noen bilder av noen hunder her og jeg er ikke sikker på hvilke raser de tilhører. Er ikke så flink når det gjelder små hunder med mye pels (:icon_redface:), så jeg har tippet litt.

hahaha.jpg

Synes kanskje at denne minner litt om en tibetansk terrier, men denne type hunder er ikke mine sterke side.

hund2.jpg

Shi tzu?

hund3.jpg

Tenkte lhasa apso på denne, men?

hund4.jpg

Her tenker jeg alt fra østsibirsk laika til japanske spisshundraser. Men, jeg vet ikke.

Noen som kan bekrefte/avkrefte/foreslå raser? Hadde vært lettere med bedre bilder, men det har jeg dessverre ikke. :/ Regner med at de er godkjente i den britiske kennelklubben, siden bildene ser ut til å være hentet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetningene dine stemte ganske bra med mine ihvertfall. Og bildene ser kjente ut... har du googlet rasene og sett om bildene kommer opp? Bildene er åpenbart stjålet fra en kennelklubb, så den du fikk bildene fra burde vite det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Enig med Simira her, de tre øverste rasene kjente jeg igjen og etter å ha googlet den siste så er det vel mest sannsynlig Østsibirsk Laika ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er veldig usikker på den siste altså. Så vidt jeg ser så er ikke østsibirsk laika eller kai ken anerkjente raser i følge den britiske kennelklubben, så da tenker jeg at det neppe er en av dem. Tenkte også på karelsk bjørnehund, men den er visst heller ikke godkjent her. Ellers noen som har gode(eller oppfinnsomme) forslag å komme med? :)

Edit: Blir ikke klok jeg altså. Finner ikke noen andre KC-godkjente raser som ligner. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...