Jump to content
Hundesonen.no

Kompaktkamera og videokamera i ett

Lola Pagola

Recommended Posts

Jeg har lyst på videokamera. Pleier å filme snutter med digitalkameraet jeg har nå, men blir ikke bra kvalitet på det, kunne godt tenkt meg noen hakk bedre.

Men jeg synes det er veldig greit å ha kamera og videokamera i ett, hvis jeg skal på sykkelturer og sånn tar jeg gjerne bare med det lille, og synes det blir så "mye" å drive å ta med både ett filmkamera og ett digitalkamera på tur, og så mye filmer jeg heller ikke.

Så jeg lurer egentlig på om folk her har peiling på hva som lønner seg? Jeg har heller ikke lyst til å legge alt for mange tusen i det, så er vel uansett en begrensning på hva jeg får der.

Eller lønner det seg bare å kjøpe et billig videokamera? Hvilke isåfall?

Hvis jeg ønsker meg et lite, rimelig videokamera, hvilket bør jeg gå for da? Filmer litt triks og trening, og hunder som leker, er vel stort sett det, ferier osv.

Finnes det kompaktkameraer som egner seg vel så bra til filming som et dedikert videokamera? Eller omvendt?

Jeg har et Canon Ixus 75 som er heeelt ok i forhold til prisen. Men jeg liker faktisk kameraet bedre jmf. kvalitet, over bildekvalitet. ;)

Jeg glemte å si at jeg ikke er så veldig glad i canon, så kompaktkameramessig må det helst være nikon. Men filmkamera har jeg ingen preferanser på da.

Uff dette er litt flaut, men hva betyr jmf? Prøvde å google, men regner med at du ikke mener jordmor foreningen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...