Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger navn som matcher med Amiga

Anette

Recommended Posts

Skrevet

Hopla soniser

Jeg sitter og leter etter et navn som kan passe inn med Amiga!

Amiga referer til mexico, og en datamaskin som er veldig gammel.

Så jeg og labbis satt og tenkte litt på navn idag og vi ble ikke sååå klooke.

Så noen soniser som har forslag?

tex, som i tex mex f.ex :lol:

Skal være tispenavn :)

Behøver ikke refere til Mexico eller data, men være kult og lett og si :D

Tenk om det var ett på A, så blir det de tre A'ene :P Amiga, Anette og A ? :P

(må ikke være a, altså :) )

Og ja det er en hund i fremtiden i bildet, rase og sånt blir avslørt etterhvert, men imens kan jeg gruble navn :D

Skrevet

Tja, hvorfor ikke se på spanske ord som begynner på A f.eks.?

Jeg kan veldig lite spansk, og kan jo ikke kalle ei tispe Amigo :lol:

Skrevet
Jeg kan veldig lite spansk, og kan jo ikke kalle ei tispe Amigo :lol:
Jeg skal sette meg ned å bla litt i ordbøker og sånn se om jeg finner noe passende!

Er det en spesiell grunn til at Amiga har med Mexico å gjøre? Altså er det noe spesielt ved landet du liker godt?

Skrevet

Jeg skal sette meg ned å bla litt i ordbøker og sånn se om jeg finner noe passende!

Er det en spesiell grunn til at Amiga har med Mexico å gjøre? Altså er det noe spesielt ved landet du liker godt?

Amiga såvidt meg bekjent betyr jo Vennine? Amigo er venn. Altså hu/hann. Grunnen til vi valgte Amiga var først og fremst referansen til http://no.wikipedia.org/wiki/Amiga også innså vi hey, det passet jo fint for hun er jo min venn :)

Aya

også kom jeg på Atari... hmmmm

Skrevet

Holder meg på bokstaven A, vet ikke om noen av disse er dugende men prøver:

Abbi/abby

Ada

Adël

Aida

Alva

Alli/ally

Aliz/aliza (kan bruke s også)

Alita

Alice

Alex

Alea/aleah

Alba

Akira

Amy/ami/amie

Amika/amila

Ana/ane

Andie/andi

Ania/anina

Anja/anna

Asha

Arwa/ arwen

April

Anona/anonia

Asti

Aura

Ava/avia/

Aya/ayo

Skrevet

Meksikanske og datanavn i tilfeldig rekkefølge. :P

Mexi

Suse

Atari

Sierra likte jeg.

mhmmm Amiga og Sierra. Når man sier det ut høres det ut som ett navn :P

Skrevet

Amiga og Toshiba!

egentlig så tuller jeg bare, mitt mantra er nemlig at to hundenavn i samme hus skal ende ulikt, jeg vet det går bra, har prøvd, men foretrekker at de ender ulikt, derfor må det bli:

Amiga og Dell! :)

Skrevet

Dora fra Computadora som betyr datamaskin på spansk

Også fant jeg et meksikansk datafirma som heter Lanix

Men uff av meg, har ikke noe fantasti nå...

Abeja (uttales abéha) og betyr bie eller humle

Abrazo betyr klem (som jeg forbinder med venninne)

Skrevet

hehehe, Atari og Sierra det går i ja.

Begge går jo i nerd katogorien også *hoste*

Jepp, og det passer bra syns jeg :wub:

Skrevet

Amiga såvidt meg bekjent betyr jo Vennine? Amigo er venn.

Bare så det er sagt, Amiga betyr venn i alle spansktalende land, ikke bare Mexico. ;)

Enig med Simira, Atari er way kulere. Sierra er litt klisjé synes jeg. OOOG:

"In Japanese, atari is the nominalized form of ataru (verb), meaning "to hit the target" or "to receive something fortuitously"."

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...