Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim 2 og 3 juli


Kristiin

Recommended Posts

Guest Jonna

Internoppgjør? :lol:

:lol: bare ikke får cert så er turen reddet. Blaze er forresten nedrøytet, men da ser hun jo ut som en normal ak :P

Stein-saks-papir på hvem som går i champ med hvem :lol: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Elle-melle-jeg-får-Talli :aww:

Your wish is my command :aww:

Da får du faktisk den som er i best utstillingskondisjon, bare så du vet det :P

Blaze bestemte seg for at nå var den rette tiden å miste pelsen dette året, vet ikke om jeg våger gjøre noe annet enn å bade henne iløpet av uken. Og Ikke er nå en junior som skal mot Mammaen og Bestemoren sin liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your wish is my command :aww:

Da får du faktisk den som er i best utstillingskondisjon, bare så du vet det :P

Blaze bestemte seg for at nå var den rette tiden å miste pelsen dette året, vet ikke om jeg våger gjøre noe annet enn å bade henne iløpet av uken. Og Ikke er nå en junior som skal mot Mammaen og Bestemoren sin liksom ;)

Mer opptatt av at beskjedene handler - hund faktisk skal nå fram jeg :lol: Tror Blaze hører best på mammaen sin av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mer opptatt av at beskjedene handler - hund faktisk skal nå fram jeg :lol: Tror Blaze hører best på mammaen sin av en eller annen grunn.

:lol: :lol:

Hvordan kan du si slikt :innocent: (:twisted: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør her også jeg. Er det noen (helst litt efarne) som kunne tenke seg å stille en whippet? Jeg skulle aller helst ha gjort det selv, men kjenner jeg meg selv rett greier jeg ikke helt å få nervene under kontroll og da blir Felix nervøs han og..

Det vet du Tonje at du alltid kan spørre oss om hjelp til det, jeg er jo tross alt medeier i gutten så det skulle bare mangle at vi stiller opp. Jørgen har jo stilt han før også;) Så det er bare å spørre det vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pm jeg også nå :)

Meen, noen som vet dette.

Vis alle møter bedømmes din hund som: 91

Også står det din startnummer står nederst og kan rives av: 2478

Hvilket nummer starter jeg som?

Startnummeret, altså 2478. Det andre sier bare noe om hvor mange hunder som skal inn i ringen før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummeret, altså 2478. Det andre sier bare noe om hvor mange hunder som skal inn i ringen før deg.

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Jo, det kan du. :) Startnummeret ditt har ingenting med hvor mange startende det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pm jeg også nå :)

Meen, noen som vet dette.

Vis alle møter bedømmes din hund som: 91

Også står det din startnummer står nederst og kan rives av: 2478

Hvilket nummer starter jeg som?

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Alle utstillinger og stevner, uansett om det er NKK eller annen klubb som arrangerer, lager en katalog over samtlige påmeldte. På en utstilling med både lydighet og agility, vil som regel først alle hundene som deltar i eksteriørkonkurranse på lørdag ramses opp - sortert på grupperekkefølge og alfabetisk rekkefølge innad i gruppen og sortert på kjønn og klasser innad i rasen, og den første får startnummer 0001, også videre (det er som regel en australian cattledog eller australsk kelpie hvis gruppe 1 bedømmes på lørdag, og om gruppe 1 bedømmes på søndag er det gjerne en affenpinscher fra gruppe 2 som har startnummer 1). Deretter kommer juniorhandling, lydighet og agility (muligens i annen rekkefølge). Deretter fortsetter startnumrene på de som skal bedømmes i eksteriør på søndag, også videre på juniorhandling, lydighet og agility.

Så dermed kan du ha startnummer 2478. En katalog er en systematisk oversikt over samtlige påmeldte, og sier ikke noe om når du skal i ringen. Men det er ekvipasjens individuelle startnummer og adgangstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Om jeg ikke tar fullstendig feil, så starter de med utstillingen, altså fra katalog nr 0001 og oppover. Så kommer LP og AG.

Siden hunden din ikke er av de minste, så skal sikkert hun konkurrere i klassen "stor" og da skal vel alle hundene i "liten" og "mellom" gå før deg. Altså, 21 startende i din klasse, men tilsammen 77 hunder før deg.

Edit: og der rakk Emma å være hakket raskere enn meg :ahappy:

Edit2: Og det er ikke sikkert at de starter med de minste hundene i laveste klasse, kanskje de starter med klasse 3 (alle str) så klasse 2 (alle str) og klasse 1 til slutt?

Edit3: og om du skal delta på søndag, så er det 82 deltagende ekvipasjer i hopp, deretter agility L1 4stk, M1 5stk og 21 i S1. Da er det 91 hunder innen agility kl S1 starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit2: Og det er ikke sikkert at de starter med de minste hundene i laveste klasse, kanskje de starter med klasse 3 (alle str) så klasse 2 (alle str) og klasse 1 til slutt?

Rekkefølgen for de ulike klassene, og eventuelt ringfordeling om ikke alle bedømmes i samme ring av samme dommer, framgår av PM :ahappy:

Edit: Og der hadde du sjekket, ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utstillinger og stevner, uansett om det er NKK eller annen klubb som arrangerer, lager en katalog over samtlige påmeldte. På en utstilling med både lydighet og agility, vil som regel først alle hundene som deltar i eksteriørkonkurranse på lørdag ramses opp - sortert på grupperekkefølge og alfabetisk rekkefølge innad i gruppen og sortert på kjønn og klasser innad i rasen, og den første får startnummer 0001, også videre (det er som regel en australian cattledog eller australsk kelpie hvis gruppe 1 bedømmes på lørdag, og om gruppe 1 bedømmes på søndag er det gjerne en affenpinscher fra gruppe 2 som har startnummer 1). Deretter kommer juniorhandling, lydighet og agility (muligens i annen rekkefølge). Deretter fortsetter startnumrene på de som skal bedømmes i eksteriør på søndag, også videre på juniorhandling, lydighet og agility.

Så dermed kan du ha startnummer 2478. En katalog er en systematisk oversikt over samtlige påmeldte, og sier ikke noe om når du skal i ringen. Men det er ekvipasjens individuelle startnummer og adgangstegn.

Takk for svar, da henger jeg litt med i svingene :ahappy:

Om jeg ikke tar fullstendig feil, så starter de med utstillingen, altså fra katalog nr 0001 og oppover. Så kommer LP og AG.

Siden hunden din ikke er av de minste, så skal sikkert hun konkurrere i klassen "stor" og da skal vel alle hundene i "liten" og "mellom" gå før deg. Altså, 21 startende i din klasse, men tilsammen 77 hunder før deg.

Edit: og der rakk Emma å være hakket raskere enn meg :ahappy:

Edit2: Og det er ikke sikkert at de starter med de minste hundene i laveste klasse, kanskje de starter med klasse 3 (alle str) så klasse 2 (alle str) og klasse 1 til slutt?

Edit3: og om du skal delta på søndag, så er det 82 deltagende ekvipasjer i hopp, deretter agility L1 4stk, M1 5stk og 21 i S1. Da er det 91 hunder innen agility kl S1 starter.

Og da henger jeg enda mer med :ahappy:

edit3 svar: da er jeg med, jeg fikk nr 91, så da er jeg vell den aller siste ekvipasjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit3 svar: da er jeg med, jeg fikk nr 91, så da er jeg vell den aller siste ekvipasjen :icon_redface:

Det finner du ut ved å se i PM.

Hvor mange klasser skal inn før din klasse? Hvor mange er påmeldt i de klassene, hva er summen av påmeldte? Hvis det er 90, skal du som nummer 91 inn først. Hvis det er lavere enn 90, skal noen inn i din klasse før deg. Hvis det til sammen skal bedømmes 91 hunder i den ringen, og du er nummer 91 - så er du sist.

Jeg vet ikke hvilken klasse du går i, så jeg kan ikke sjekke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

edit3 svar: da er jeg med, jeg fikk nr 91, så da er jeg vell den aller siste ekvipasjen :icon_redface:

Først er det totalt 73 hunder i hopp (alle klassene), så er det "vanlig" agility L1 og M1, tilsammen 9 hunder, og etter det klasse S1 med 21 hunder.

Beklager, men jeg regnet feil litt tidligere.

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Jeg regner med du tror at de to siste sifferne er hvilket nr du er i ringen, slik som det bruker å være på vanlige stevner? F.eks. slik at start nr x12, er i klasse x og nr 12 i ringen. Men dette er ett stevne i NKK's regi og da er det ingen slike "regler" alle må følge deltagernr/katalognr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...