Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim 2 og 3 juli

Kristiin

Recommended Posts

Guest Jonna

Internoppgjør? :lol:

:lol: bare ikke får cert så er turen reddet. Blaze er forresten nedrøytet, men da ser hun jo ut som en normal ak :P

Stein-saks-papir på hvem som går i champ med hvem :lol: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Elle-melle-jeg-får-Talli :aww:

Your wish is my command :aww:

Da får du faktisk den som er i best utstillingskondisjon, bare så du vet det :P

Blaze bestemte seg for at nå var den rette tiden å miste pelsen dette året, vet ikke om jeg våger gjøre noe annet enn å bade henne iløpet av uken. Og Ikke er nå en junior som skal mot Mammaen og Bestemoren sin liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your wish is my command :aww:

Da får du faktisk den som er i best utstillingskondisjon, bare så du vet det :P

Blaze bestemte seg for at nå var den rette tiden å miste pelsen dette året, vet ikke om jeg våger gjøre noe annet enn å bade henne iløpet av uken. Og Ikke er nå en junior som skal mot Mammaen og Bestemoren sin liksom ;)

Mer opptatt av at beskjedene handler - hund faktisk skal nå fram jeg :lol: Tror Blaze hører best på mammaen sin av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mer opptatt av at beskjedene handler - hund faktisk skal nå fram jeg :lol: Tror Blaze hører best på mammaen sin av en eller annen grunn.

:lol: :lol:

Hvordan kan du si slikt :innocent: (:twisted: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør her også jeg. Er det noen (helst litt efarne) som kunne tenke seg å stille en whippet? Jeg skulle aller helst ha gjort det selv, men kjenner jeg meg selv rett greier jeg ikke helt å få nervene under kontroll og da blir Felix nervøs han og..

Det vet du Tonje at du alltid kan spørre oss om hjelp til det, jeg er jo tross alt medeier i gutten så det skulle bare mangle at vi stiller opp. Jørgen har jo stilt han før også;) Så det er bare å spørre det vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pm jeg også nå :)

Meen, noen som vet dette.

Vis alle møter bedømmes din hund som: 91

Også står det din startnummer står nederst og kan rives av: 2478

Hvilket nummer starter jeg som?

Startnummeret, altså 2478. Det andre sier bare noe om hvor mange hunder som skal inn i ringen før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummeret, altså 2478. Det andre sier bare noe om hvor mange hunder som skal inn i ringen før deg.

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, jeg får ikke dette helt til og gå opp jeg, det står i katalogen at det er 21 startende, da kan jeg vell ikke være nr 78, veell? Off, min første gang på nkk stevne som noen kanskje skjønner :icon_redface:

Jo, det kan du. :) Startnummeret ditt har ingenting med hvor mange startende det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pm jeg også nå :)

Meen, noen som vet dette.

Vis alle møter bedømmes din hund som: 91

Også står det din startnummer står nederst og kan rives av: 2478

Hvilket nummer starter jeg som?

Alle utstillinger og stevner, uansett om det er NKK eller annen klubb som arrangerer, lager en katalog over samtlige påmeldte. På en utstilling med både lydighet og agility, vil som regel først alle hundene som deltar i eksteriørkonkurranse på lørdag ramses opp - sortert på grupperekkefølge og alfabetisk rekkefølge innad i gruppen og sortert på kjønn og klasser innad i rasen, og den første får startnummer 0001, også videre (det er som regel en australian cattledog eller australsk kelpie hvis gruppe 1 bedømmes på lørdag, og om gruppe 1 bedømmes på søndag er det gjerne en affenpinscher fra gruppe 2 som har startnummer 1). Deretter kommer juniorhandling, lydighet og agility (muligens i annen rekkefølge). Deretter fortsetter startnumrene på de som skal bedømmes i eksteriør på søndag, også videre på juniorhandling, lydighet og agility.

Så dermed kan du ha startnummer 2478. En katalog er en systematisk oversikt over samtlige påmeldte, og sier ikke noe om når du skal i ringen. Men det er ekvipasjens individuelle startnummer og adgangstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om jeg ikke tar fullstendig feil, så starter de med utstillingen, altså fra katalog nr 0001 og oppover. Så kommer LP og AG.

Siden hunden din ikke er av de minste, så skal sikkert hun konkurrere i klassen "stor" og da skal vel alle hundene i "liten" og "mellom" gå før deg. Altså, 21 startende i din klasse, men tilsammen 77 hunder før deg.

Edit: og der rakk Emma å være hakket raskere enn meg :ahappy:

Edit2: Og det er ikke sikkert at de starter med de minste hundene i laveste klasse, kanskje de starter med klasse 3 (alle str) så klasse 2 (alle str) og klasse 1 til slutt?

Edit3: og om du skal delta på søndag, så er det 82 deltagende ekvipasjer i hopp, deretter agility L1 4stk, M1 5stk og 21 i S1. Da er det 91 hunder innen agility kl S1 starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit2: Og det er ikke sikkert at de starter med de minste hundene i laveste klasse, kanskje de starter med klasse 3 (alle str) så klasse 2 (alle str) og klasse 1 til slutt?

Rekkefølgen for de ulike klassene, og eventuelt ringfordeling om ikke alle bedømmes i samme ring av samme dommer, framgår av PM :ahappy:

Edit: Og der hadde du sjekket, ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utstillinger og stevner, uansett om det er NKK eller annen klubb som arrangerer, lager en katalog over samtlige påmeldte. På en utstilling med både lydighet og agility, vil som regel først alle hundene som deltar i eksteriørkonkurranse på lørdag ramses opp - sortert på grupperekkefølge og alfabetisk rekkefølge innad i gruppen og sortert på kjønn og klasser innad i rasen, og den første får startnummer 0001, også videre (det er som regel en australian cattledog eller australsk kelpie hvis gruppe 1 bedømmes på lørdag, og om gruppe 1 bedømmes på søndag er det gjerne en affenpinscher fra gruppe 2 som har startnummer 1). Deretter kommer juniorhandling, lydighet og agility (muligens i annen rekkefølge). Deretter fortsetter startnumrene på de som skal bedømmes i eksteriør på søndag, også videre på juniorhandling, lydighet og agility.

Så dermed kan du ha startnummer 2478. En katalog er en systematisk oversikt over samtlige påmeldte, og sier ikke noe om når du skal i ringen. Men det er ekvipasjens individuelle startnummer og adgangstegn.

Takk for svar, da henger jeg litt med i svingene :ahappy:

Om jeg ikke tar fullstendig feil, så starter de med utstillingen, altså fra katalog nr 0001 og oppover. Så kommer LP og AG.

Siden hunden din ikke er av de minste, så skal sikkert hun konkurrere i klassen "stor" og da skal vel alle hundene i "liten" og "mellom" gå før deg. Altså, 21 startende i din klasse, men tilsammen 77 hunder før deg.

Edit: og der rakk Emma å være hakket raskere enn meg :ahappy:

Edit3: og om du skal delta på søndag, så er det 82 deltagende ekvipasjer i hopp, deretter agility L1 4stk, M1 5stk og 21 i S1. Da er det 91 hunder innen agility kl S1 starter.

Og da henger jeg enda mer med :ahappy:

edit3 svar: da er jeg med, jeg fikk nr 91, så da er jeg vell den aller siste ekvipasjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit3 svar: da er jeg med, jeg fikk nr 91, så da er jeg vell den aller siste ekvipasjen :icon_redface:

Det finner du ut ved å se i PM.

Hvor mange klasser skal inn før din klasse? Hvor mange er påmeldt i de klassene, hva er summen av påmeldte? Hvis det er 90, skal du som nummer 91 inn først. Hvis det er lavere enn 90, skal noen inn i din klasse før deg. Hvis det til sammen skal bedømmes 91 hunder i den ringen, og du er nummer 91 - så er du sist.

Jeg vet ikke hvilken klasse du går i, så jeg kan ikke sjekke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Først er det totalt 73 hunder i hopp (alle klassene), så er det "vanlig" agility L1 og M1, tilsammen 9 hunder, og etter det klasse S1 med 21 hunder.

Beklager, men jeg regnet feil litt tidligere.

Jeg regner med du tror at de to siste sifferne er hvilket nr du er i ringen, slik som det bruker å være på vanlige stevner? F.eks. slik at start nr x12, er i klasse x og nr 12 i ringen. Men dette er ett stevne i NKK's regi og da er det ingen slike "regler" alle må følge deltagernr/katalognr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...