Gå til innhold
Hundesonen.no

EURO DOG SHOW, Leeuwarden Nederland

Siri

Recommended Posts

Er det noen her inne som skal stille på Eurodogshow???

Jeg mottok i dag bekreftelsen på min påmelding der. Guttungen er påmeldt i brukshundklassen :D. Hvem som dømmer aner jeg ikke - det er liksom litt underordnet. Vi reiser sammen med oppdretter og sikkert enkelte til for å delta først på Eurodogshow, før vi kusker via Tyskland og besøk hos en oppdretter der + innlagt ultralyd av urinveiene på Boss og Willy (for å undersøke om de har Ektopisk Ureter, eller helst avkrefte det *ler* - NVH vil IKKE foreta den undersøkelsen som en rutineundersøkelse visstnok, av en eller annen grunn) - før vi setter kursen mot Frankrike og Nationale Elevage der. Spennende :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Det står bare at hun har fått bekreftelse på påmelding, ikke PM. Så vi har nok fortsatt god tid :)

Ja, påmeldingsfristen er neppe ute ennå :). Men det blir jo dyrere og dyrere å melde på jo lenger man venter selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen andre kunne tenke seg å stille knertisen? Labbis...? :whistle:

Vi driver og prøver å finne ut om vi kjører (da trenger vi en bil, og da har vi jo all verdens plass til ekstra hunder :P ) eller om vi flyr :P

:icon_confused: Gief bil! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Når går påmeldingsfristen ut på denne?

1. juli. Du finner all informasjon du trenger her.

Jeg har veldig lyst til å dra, som turist, for det er mye bra bernere og oppdrettere i Nederland og Belgia. Så det hadde vært gøy å få sett flere enn bare de som fyker rundt på store vinnerutstillinger. Jeg forventer i hvert fall stor lokal deltagelse, på samme måte som at det var mange svenske bernere på WDS i Stockholm og mange danske bernere på WDS i Herning - uten at det nødvendigvis var vinnermateriale alt sammen.

Men jeg bestiller ingenting enda, for alt jeg vet har jeg valper enda da, så jeg får ta det som en spontan impulsiv bråtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Uff, dette har jeg virkelig lyst til å være med på. Det hadde vært så artig å bli bedeømt i min rases hjemland også.. Men får jeg det til med tanke på jobb og penger tro? Isåfall må jeg tenke lynkjapt, hvis fristen går ut 1.juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette har jeg virkelig lyst til å være med på. Det hadde vært så artig å bli bedeømt i min rases hjemland også.. Men får jeg det til med tanke på jobb og penger tro? Isåfall må jeg tenke lynkjapt, hvis fristen går ut 1.juli..

Spesielt med tanke på at det var for snart to uker siden... :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt med tanke på at det var for snart to uker siden... :whistle::lol:

:lol: Jeg har ferie og lever litt i en annen verden med andre datoer ja :whistle: Men det gikk an å melde på WDS Paris faktisk. Forlenget frist til i dag. Men det er uansett for sent nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg har ferie og lever litt i en annen verden med andre datoer ja :whistle: Men det gikk an å melde på WDS Paris faktisk. Forlenget frist til i dag. Men det er uansett for sent nå :)

Men meld deg på skooi's clubshow! (Ja, jeg veeet vi ikke får så mye ut av det, men det er en veldig flink, nederlandsk kooikerdommer der altså... Jeg har meldt meg på, sånn for sikkerhets skyld, selv om jeg egentlig har "utstillingspause" og har tenkt å "greie meg selv" på utstilling for en gangs skyld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har denne utgått. Vi endte opp med å melde på 4 hunder, Mine to jenter og mamma sine to gutter. Vet ikke om det er flere som skal nedover. Dyrt, var det hvertfall, derfor deltar vi kun på selve Europawinner, ikke på CAC show dagen før :)

Vi stiller for Martin v.d. Weijer - men jeg finner ingen resultater fra gårdshundringen, så jeg antar har ikke har dømt rasen før, så det kan jo bli veldig spennende :) Noen som har stillt for ham før å vet sånn ca hva han vektlegger i dømmingen sin? *ønsker seg en dommer som ser på bevegelser!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at dere som skal nedover skjønner at dere er PÅLAGT å ta en titt i Laekenois ringen og holde dere oppdatert på Lyra og ev Lyra avkom :whistle: Aner ikke om de skal stille da... Hold øynene oppe for hunder som er krøllete og heter enten Var Letsager eller from Laeken paradise. *streng* For jeg antar dere ikke har så mye annet å pusle med der nede... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller for Martin v.d. Weijer - men jeg finner ingen resultater fra gårdshundringen, så jeg antar har ikke har dømt rasen før, så det kan jo bli veldig spennende :) Noen som har stillt for ham før å vet sånn ca hva han vektlegger i dømmingen sin? *ønsker seg en dommer som ser på bevegelser!*

Jeg har stilt for ham EN gang før, og da ble Babs BIR m CACIB som 16 mnd gammel uferdig unghund, mens hennes mamma Lotta ble 2. BTK med res. CACIB :). Jeg vet ikke om han var sånn veldig opptatt av bevegelser på briard, jeg skal vel ikke skryte på Babs sånn himla bra bevegelser, men jeg tipper han la vekt på god helhet kanskje :D.

Jeg går ut i fra at dere som skal nedover skjønner at dere er PÅLAGT å ta en titt i Laekenois ringen og holde dere oppdatert på Lyra og ev Lyra avkom :whistle: Aner ikke om de skal stille da... Hold øynene oppe for hunder som er krøllete og heter enten Var Letsager eller from Laeken paradise. *streng* For jeg antar dere ikke har så mye annet å pusle med der nede... :D

Jamen selvsagt skal vi følge med *ler*.

Jeg endte jo opp med å melde på gamle Babs også - så får man bare håpe formen holder seg og at hun fortsatt lever når vi er der :). Man vet jo aldri med gamle hunder liksom. På Nesbyen skal vi forresten stille for samme dommer som dømmer CAC-utstillingen ifm EDS. Det kan jo bli interessant å se om hun liker guttungen. Om det ikke går bra på Nesbyen med ham, så gidder jeg sikkert heller ikke å stille ham på CAC-utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da har jeg fått katalognummer for CAC-utstillingen i tilknytning til EDS, og jeg kjenner det begynner å krible litt i magen her :). Vi reiser nedover mandag den 29. august med campingvogn og greier, og tar ferga fra Larvik til Hirtshals.

Det er forøvrig skuffende få påmeldte briarder. Til CAC-showet tirsdag er det bare 7 påmeldte, og antakelig bare 6 som stiller, da pappa Boss antakelig ikke kommer til å bli stilt den dagen. Til EDS er det bare 14 påmeldte, og hele 4 av disse er norske (vi har med tre av dem). Det skyldes vel sikkert at WDS var tidligere i sommer, og at folket ikke orker å reise til slike store arrangementer så ofte? Evt at de fleste skal på rasespesialen i Frankrike helga etter og ikke har tid, råd eller anledning til å ta med begge deler :).

Jaja, jeg gleder meg iallefall som en unge til å dra nedover :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...