Gå til innhold
Hundesonen.no

Runderingskurs

MegaMarie

Recommended Posts

Jeg og Spinoza (tipper kanskje *mokken* også er med i gjengen) er veldig interesserte i å få deltatt på et runderingskurs. Men her i Bergen (Hordaland) er det lite miljø for det. Dermed kom Spinoza med et flott forslag om at vi kunne samle en gjeng med folk som ønsket å være med på kurs, for deretter å finne en kursleder som vil avholde dette på vestkanten av Norge :) Så, er vi nok interesserte her inne?

Jeg syns også vi kunne tatt et skikkelig tak i å lage miljø for dette :) Kanskje prate med noen hundeklubber om å ha fast trening eventuelt ha en fast trening uten å involvere en hundeklubb om det er lovlig :ahappy:

Hva sier dere Bergensere/vestlendinger? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kontakte Lise Mordal/klikkerkult.no om hun vet noe mer om runderingmiljøet i Bergen. Jeg vet hun i hvert fall har trent rundering med ene hunden sin, så jeg regner med det finnes noe her et eller annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kontakte Lise Mordal/klikkerkult.no om hun vet noe mer om runderingmiljøet i Bergen. Jeg vet hun i hvert fall har trent rundering med ene hunden sin, så jeg regner med det finnes noe her et eller annet sted...

Jo, det kan stemme at det er en liten Canisgjeng som trener litt ett eller annet sted.

BSBK har muligens noe trening også. Jeg leitet etter kurs der for noen måneder siden, men da var de visst i vinterdvale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søk på "rundering bergen" ga et par treff her til sonen. Audi har blant annet spurt om dette for et års tid siden.

Hvis vi er 4-6 personer så burde det vel være mulig å få tak i en instruktør som kan holde nybegynnerkurs for oss. Det finnes vel i hvert fall én person her inne som erfaring med dette *smiske* :innocent: Det gjør vel heller ingenting om en hundeklubb involveres i akkurat kurset?

Et spor/runderingsmiljø i Bergen, med regelmessige treninger, høres kjempebra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dere, tanken er bra men jeg vet sannelig ikke hvor ofte jeg kan love meg vekk til noe jevnlig trening.

Agility og lydighet kommer først og uken min har noe begrenset tid å ta av.

Også er jeg jo utrolig sær når det kommer til instruktør da... :innocent::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gjeng som trener rundering hver tirsdag med bsbk. De hadde kurs med Turid Stavn i mai i fjor, og da var det iallfall ganske mange som trente rundering :)

Forøvrig er både Voss og Kvam hundeklubb ivrige på bruks. Kanskje dere kan forhøre dere litt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Egersund, 1 time fra Stavanger og vil veldig gjerne være med på et kurs hvis vi får det til. :) Har ingen problemer med å kjøre et stykke. Kan ikke være med på treninger så lenge dere holder til i bergen, men et helgekurs er jeg med på. :) så lenge det passer med eksamen og jobb ol. har ikke problemer med jobb så lenge det ikke kommer brått på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gjeng som trener rundering hver tirsdag med bsbk. De hadde kurs med Turid Stavn i mai i fjor, og da var det iallfall ganske mange som trente rundering :)

Men man må ha vært med på kurs før man kan være med på treninger, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må ha vært med på kurs før man kan være med på treninger, vil jeg tro?

På siden står det "For å delta må man ha et kurs eller litt erfaring fra før. I rundering bør man dukke opp regelmessig. Av hensyn til de andre så gir man beskjed til kontaktpersonen når man ikke kan komme."

Det er går jo å kontakte dem for å høre, tror ikke de er så fryktelig strenge på det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vell litt vell langt å reise til Voss for å trene regelmessig.

Jeg har sendt mail til BSBK og spurt om de har kurs i rundering i år og bare fått svar på at de ikke vet hva de setter opp av kurs utover høsten. På vårtiden har de allerede hatt et blodsporkurs, noe mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotra Brukshundklubb har planer om runderingskurs i oktober og rottweilerklubben har nettopp hatt kurs eller skal ha snart...

Det er også en gjeng som trener rundering på sotra.

Takk for svar! Har ikke fått med meg dette kurset på Sotra, men da må jeg jo bare melde interesse med en gang da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte i forhold til deltakere til kurs, evt om de skulle ha kurs :)

Ja, det er jo noe. Jeg trodde du mente å dra på treninger der.

Forøvrig så har jeg ikke funnet noe angående runderingskurset som skal arrangeres i samarbeid med Sotra Brukshundklubb. Kunne du sendt en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå har jeg funnet dette runderingskurset som de planlegger. Det er visst bare "muligens" enda, men jeg har meldt min interesse til Sotra Brukshundklubb og sagt at jeg vet om flere som er interesserte. Dette er blitt mailet videre til en kanskje intruktør, så da krysser vi fingrene :D Håper folk i denne tråden fremdeles er interesserte :)

Angående miljø, så er det jo kommet frem et par steder de trener her, så det er godt mulig det ikke er noe å bekymre seg over :) Bsbk og Sotra brukshundklubb skal visst ha noe treninger innen rundering :ahappy: Men om de ikke har det, så er det jo bare å prøve å få til noen treninger i blant med forumbrukerne i Bergen :)

Bare til å melde deres interesse for kurset dere også hos SBK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...