Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK kritiansand 2011


Lola Pagola

Recommended Posts

Jeg ser på NKK sin resultatliste at en sonis har gjort det veldig bra iallefall, med både BIR og BIM :D

Hvordan har det gått med sonisene? Jeg er skikkelig spent på dalmatinerne i dag, men ingen resultater er lagt ut foreløpig... knurr.

Resultater NKK: http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=10163&UTID=111004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra en fantastisk helg, med heller dårlige resultater. Min søsters whippet, winnie, fikk blå i går. Og begge mine røde farer fikk gul i dag. Birk i verste røyting, og ikke helt med på at han måtte i ringen i dag, men kritikken var ikke så verst egentlig. Kiri var nok for lang og tynn for dommeren i dag. Men tar ikke det så tungt. Fantastisk vær og flott selskap på turen gjorde dette til en herlig miniferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah - jeg hadde BIR (og BIS.4 veteran) med gamlefar Moby i dag.

Cert, championat, CACIB og BIM på tispe fra eget oppdrett og 2 beste hann CACIB og Int championatet i boks på Mac'en min. Disse tre + en annen tispe var de eneste beardisene som fikk CK i dag - det var tøfft! (men riktig!)

Moxy fikk excellent og vant juniorklasse - det er jeg absolutt fornøyd med, ja.

Det var meget, meget hyggelig å være i Kristiansand!

Caroline viste både Moby og Moxy for meg i dag - og duverden så utrolig moro å se sin egen hund bli vist så flott! TUSEN TAKK for hjelpen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det storeslem, og vi fikk tatt igjen for det vi aldri fikk prøvd på i Bergen! BIR og BIM, Tíbrá fikk sitt siste champion på dagen ett år og en dag siden det første og er nå internasjonal champion, som første norskeide og første danskoppdrettede aussie noensinne med denne tittelen :D Avalon flesket til i juniordebuten med å vine beste hannhund og cert og slo begge championgutta :wub: Det var også moro at søte Lilly som jeg hadde medtil Bergen fikk sitt cert idag! Ellers har jeg flydd fra A til Å og stilt totalt 7 hunder selv om jeg bare hadde 2 påmeldt, inkludert Susannes Moby og Moxy, samt to sheltier der jeg vant hannhundcert med en junior og ble andre beste tispe med en annen junior (bak oppdretterens andre tispe, også junior). Rebus ble forøvrig BIR :) Til slutt stilte jeg schäferen Yeza i oppdrettergruppe som ble BIS! En LANG dag, jeg sto opp kvart på tre, men hva gjør man ikke for galskapen... Nå er jeg helt kaputt og skal bare litt til før jeg finner puta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Yeah - jeg hadde BIR (og BIS.4 veteran) med gamlefar Moby i dag.

Cert, championat, CACIB og BIM på tispe fra eget oppdrett og 2 beste hann CACIB og Int championatet i boks på Mac'en min. Disse tre + en annen tispe var de eneste beardisene som fikk CK i dag - det var tøfft! (men riktig!)

Moxy fikk excellent og vant juniorklasse - det er jeg absolutt fornøyd med, ja.

Det var meget, meget hyggelig å være i Kristiansand!

Caroline viste både Moby og Moxy for meg i dag - og duverden så utrolig moro å se sin egen hund bli vist så flott! TUSEN TAKK for hjelpen!

Susanne

Grattis!

Idag ble det storeslem, og vi fikk tatt igjen for det vi aldri fikk prøvd på i Bergen! BIR og BIM, Tíbrá fikk sitt siste champion på dagen ett år og en dag siden det første og er nå internasjonal champion, som første norskeide og første danskoppdrettede aussie noensinne med denne tittelen :D Avalon flesket til i juniordebuten med å vine beste hannhund og cert og slo begge championgutta :wub: Det var også moro at søte Lilly som jeg hadde medtil Bergen fikk sitt cert idag! Ellers har jeg flydd fra A til Å og stilt totalt 7 hunder selv om jeg bare hadde 2 påmeldt, inkludert Susannes Moby og Moxy, samt to sheltier der jeg vant hannhundcert med en junior og ble andre beste tispe med en annen junior (bak oppdretterens andre tispe, også junior). Rebus ble forøvrig BIR :) Til slutt stilte jeg schäferen Yeza i oppdrettergruppe som ble BIS! En LANG dag, jeg sto opp kvart på tre, men hva gjør man ikke for galskapen... Nå er jeg helt kaputt og skal bare litt til før jeg finner puta...

Grattis! (men må det ikke være 1 år og 1 dag første utstillingsdag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! (men må det ikke være 1 år og 1 dag første utstillingsdag?)

Ikke sånn jeg leser det ;)

b) between the first and last CACIB, a minimum period of one year and one day must have elapsed. This period is to be understood as follows : for example, from January 1st, 1996 to January 1st, 1997.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ikke sånn jeg leser det ;)

Vi håper du har rett :D , men når det gjelder alder ellers så opererer NKK med at en hund må ha nådd alder på utstillingens 1. dag. Dvs. at om en hund skal delta offisielt første gang så må den ha fyllt 9 måneder på utstillingens første dag selv om den ikke skal stilles før dag to som er den dagen den blir 9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper du har rett :D , men når det gjelder alder ellers så opererer NKK med at en hund må ha nådd alder på utstillingens 1. dag. Dvs. at om en hund skal delta offisielt første gang så må den ha fyllt 9 måneder på utstillingens første dag selv om den ikke skal stilles før dag to som er den dagen den blir 9 måneder.

Dette er ikke NKKs regelverk, det er FCI sitt :) Og ettersom NKK er underordnet FCI så må de nok følge deres regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uansett kommer hun til å ta Cacib'et i Drammen, Trondheim, på Bjerke, osv... :icon_confused:

Ikke sant Caroline?

Susanne

(som skal sette meg ned og finne Mac's CACIBlapper fra Østerrike, Tyskland eller hvoriallverden han nå fikk CACIB'er når han var hos oppdr. sin i fjor høst... :hmm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra stor gratulasjon til Tíbra og Mac som har oppnådd krumtappen og juvelen av alle titler - det internasjonale championatet! Gratulerer så masse!

Og selvfølgelig gratulerer til alle andre som er fornøyd :ahappy:

X'en var påmeldt i åpen klasse på lørdag og i LP1 på søndag, og vi endte opp med 2 x IM. Nyparrede tisper skal få slippe potensielle smittekilder som det utstilling kan være (en risiko jeg er helt klar over at jeg tar ellers også, men det er noe sårbart ved en nyparret tispe jeg ikke vil sette på spill). Jeg håpte også at hun ville være parret da jeg meldte på, men i fall løpetiden var forsinket, meldte jeg på for å helgardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...