Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelnavn

tm100021

Recommended Posts

Jeg sliter. Jeg har betalt og sendt inn søknad og alt som er, men måtte finne tre nye. Great... Alt jeg finner er for likt noe annet, og da er jeg litt "stuck" for å være ærlig, og trenger litt ny inspirasjon egentlig! Fikk foreslått om å lage en tråd på sonen- Sonen mennesker hjelper jo til med alt :ahappy: Jeg har ikke lyst på noe som er raserelatert, ikke norsk og ikke noe for langt.

Til nå så hadde jeg peilet meg inn på latisnke navn, og på litt "omgjorte" engelske navn.

Edit; Halve innlegget kom visst bare med. Første forslaget mitt var "Decour" Fra latinsk Decorus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlyFlax blir litt feil å bruke på oppdrette mitt føler jeg, siden det er mer MEG. Itillegg så har en nær venn som eier halvbroren til mine jenter "Flyfield" så noe med Fly blir litt for nært.

Akkurat nå surfer jeg vinmonopolets sider :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har du kommet noe nærmere et godt (og godkjennbart) kennelnavn? Vil tipse deg om FCI's sider på nett, der kan du søke på navn du vurderer og selv se om det allerede finnes fra før eller evt om det finnes noen som er svært like/for like. Da slipper du å vente på slike kjedelige brev og svar om at navneønskene dine ikke kunne godtas :ahappy: Du ser det selv direkte.

Her finner du FCI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst for likt noe annet, noe som egentlig er rart fordi det som var noe lignende hadde helt forskjellige stavemåter. Og det ene var det ingen ting på fci siden som var likt noe. Jaja!

Det ene er Look Out (Masse kennelnavn med Look, men det burde gå :P )

Og det andre er Picture Perfect, Som den ene hunden min heter på stamtavlen sin. Jeg liker ikke å bruke hundenavn osv, men siden dette var fra stamtavlen hennes og hun kan ikke avles på- Men jeg ser på henne fortsatt som et grunnlag for oppdrettet, på hvordan jeg vil en Collie skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...