Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksport av valp til england

Yodel

Recommended Posts

Jeg har fått en forespørsel fra en oppdretter i england som ønsker å kjøpe valp fra vårt kommende kull.

Vi undersøker rundt saken begge to, men jeg finner ikke ut så mye selv. Kanskje sonen-orakelet kan hjelpe?

JEg vet jo at man vanligvis må ha rabiesvaksine for å komme fra Norge til England på tross av at Norge er et rabiesfritt land, men går det ann å søke om import av valp under 3 mnd uten denne vaksinen + blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven ja, så det tar 7 måneder fra man starter vaksineringen til den kan tas inn i landet.

Nei? Det skal da gå 120 dager fra vaksine til blodprøve? Altså minst ti måneder tar prosessen, en måned ekstra om en tar to vaksiner.

Britiske myndigheter godkjenner heller ikke ethvert laboratorium, så sørg for at blodprøven blir analysert hos godkjent instans. Jeg vet om hunder som skulle til Crufts som ble stoppet på fergekaia i Frankrike fordi blodprøven var testet på feil lab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Det skal da gå 120 dager fra vaksine til blodprøve? Altså minst ti måneder tar prosessen, en måned ekstra om en tar to vaksiner.

Britiske myndigheter godkjenner heller ikke ethvert laboratorium, så sørg for at blodprøven blir analysert hos godkjent instans. Jeg vet om hunder som skulle til Crufts som ble stoppet på fergekaia i Frankrike fordi blodprøven var testet på feil lab.

Det er visst mulig å ta blodprøven tidligere, etter en mnd eller noe. Men da tar du såklart risken på å måtte ta den igjen, dersom antistoff-nivået ikke er høyt nok. Så lenge du kan vise til en gyldig blodprøve som er minst 6 mnd gammel så er alt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at blodprøven for innførsel til England kan taes vesentlig tidligere enn 120 dager, men jeg husker heller ikke nøyaktig hvor lenge. Husker ei som skulle inn til England og hadde litt dårlig tid for å rekke det (Crufts), så hun tok to blodprøver, én for innførsel etter en måned eller hva det er, som rakk å bli 6 mnd. gammel, og en etter 120 dager for å få hunden tilbake til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...