Gå til innhold
Hundesonen.no

Sporkurs

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

I helgen var det sporkurs i regi av Kruttlappen hundeskole.

Supra

30april2011-002.jpg

Supra og Anniken

30april2011-004.jpg

Peggy

30april2011-007.jpg

Peggy og Camilla

30april2011-008.jpg

Chilli

30april2011-014.jpg

Chilli og meg

30april2011-015.jpg

Mali og Lise (mon tru om vi fikk lurt henne inn hit?)

30april2011-018.jpg

30april2011-023.jpg

Vibeke og Tessie

30april2011-026.jpg

30april2011-029.jpg

*Dele opp*

Skrevet

Kursets sjarmis

30april2011-032.jpg

30april2011-039.jpg

30april2011-045.jpg

30april2011-048.jpg

30april2011-053.jpg

30april2011-055.jpg

30april2011-059.jpg

30april2011-061.jpg

nstruktøren gikk med Peggy, mens Camilla lå i skogen

30april2011-067.jpg

Jeg delte hytte med Anniken og Camilla, og vi levde campinglivet

30april2011-073.jpg

30april2011-078.jpg

Alle bildene ligger på hjemmesiden i eget album.

Skrevet

Flotte bilder! Gøy å se bilder av goeste Supraen :wub: Og så er det godt å se at hun får komme opp på armen, lille lommebelgeren :D Det var perfekt belønning på agilitybanen, å få hoppe opp i armene mine :ahappy:

Skrevet

Jeg har også noen bilder! Alle bildene kan dere se i bloggen (trykk på banneret).

IMG_5783.jpg

Supra ser på at Anniken forsvinner inn i skogen

IMG_5787.jpg

Ivrig sporfinner!

IMG_5793-1.jpg

IMG_5802.jpg

Peggy ser på at jeg valser rundt inni skogen

IMG_5809-1.jpg

IMG_5836-1.jpg

Chilli går spor

IMG_5837-1.jpg

IMG_5849.jpg

Mali går spor

IMG_5856-1.jpg

Tessie

IMG_5945.jpg

Skravlegjengen

IMG_6002.jpg

IMG_6027.jpg

Skrevet

Flotte bilder! Gøy å se bilder av goeste Supraen :wub: Og så er det godt å se at hun får komme opp på armen, lille lommebelgeren :D Det var perfekt belønning på agilitybanen, å få hoppe opp i armene mine :ahappy:

Noen ganger har man liksom ikke noe valg. Selvom hun ble "invitert" på dette bilde, så hender det at hun bare kommer sprettende :ahappy:

Masse fine bilder, Monica og Soppen :ahappy: Nå venter vi bare på bildene til Breton :)

Skrevet

Breton er den som lånte kameraet mitt og tok bildene av meg og Chilli :) Spørs vel om hun fikk tatt så mange bilder med eget kamera :whistle:

Skrevet

Kjempefine bilder, ser ut som et supert kurs :D

Og veldig vakre flinke hunder! :wub:

Skrevet

Jeg har noen få bilder, men jeg glemte rent å bruke kameraet mitt - jeg hadde jo stadig ett mellom hendene. Men det gjør jo ikke noe når dere har tatt så flotte bilder. :) Jeg vil gjerne låne de dere har tatt av meg og Tessie om det er i orden.

Skrevet

Helt i orden med lån av bilder :) Og der fikk jeg bekreftet at jeg har satt feil navn på frøkena di :innocent::icon_redface:

Tusen takk :). Det var ment å være diskret, ja :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...