Gå til innhold
Hundesonen.no

Springer

Recommended Posts

De koster så mye, kanskje ned i 699, er de billigste jeg har sett av forhandler. Med unntak av Ergo, en butikk i Molde som ligner merkverdig på Europris, de hadde springere til 99,- (!) da jeg var der i påska. Produsert i Kina eller Tyskland, kun med tysk bruksanvisning, men virket til å være av tilsvarende kvalitet som den dyre vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo "springere" mye billigere enn til 800. Men kvaliteten varierer jo stort, da. Vi har tre merker inne i butikken der jeg jobber. Husker ikke prisene i hodet nå, men ned i 3-400 får du de vel. Blant annet har trixie og dogman en som ikke koster så mye.

Men når det er sagt. Den originale springeren, som da altså er den eneste som faktisk heter "springer" er den absolutt mest solide, som varer lengst. Koster hos oss ca 600. Lett å få tak i ekstradeler til og solid og bra. Så jeg ville heller invester i en slik enn å kjøpe noe drit som ikke holder flere sesonger. Men det er min mening :P

http://www.springer.no/ -anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har den orginale springeren og den har holdt hunder som ikke villet trekker og hunder som trakk som en gal den første mila. Springeren er ca 15 år og fungerer fint som bare det. Så jeg anbefaler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun på planleggingsstadiet når det gjelder innkjøp av både sykkel og springer så jeg har null erfaring. Men jeg har hørt at de billigere variantene/ kopiene kan ha en upålitelig nødutløser noe som kan ha svært uheldige konsekvenser både for hund og syklist om uhellet skulle være ute. Jeg kommer til å kjøpe den originale "Springer" rett og slett fordi man på slike ting ofte får det man betaler for og fordi jeg aldri har hørt noe negativt om kvaliteten. Og sikkerheten for deg selv og hunden er kanskje ikke det rette stedet å knipe inn for å spare et par hundrelapper..?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den originale springeren og sykler både med bc'en og flat'en. Jeg er så langt veldig fornøyd med den og merker omtrent ikke at jeg har hunden festet i sykkelen :ahappy: Nødutløseren har fått prøvd seg en gang også og røk med en gang, jeg har aldri hatt ulykker med den. Hverken når bc'en vil spise hunder han ser eller flat'en helst vil slafse ihjel alle han møter :whistle: Jeg har hatt springeren i 3 år nå og den er like fin og blank som den var da den var ny. Jeg har kun byttet ut plastdingsen som røk da Domi ville jage fulger og skikkelig bykset til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...