Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei!

Lisamalene

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lenge prøvd å komme inn i et hundemiljø, men er ikke alltid like lett å følge opp. Jeg fant ut at det lureste man kan gjøre er å melde seg inn i et forum, så her er jeg :)

Jente på 16 år, har en Golden Retriever tipse på 3 år.

Jeg elsker å drive med dyr, og har hatt dyr siden dagen jeg ble født. Jeg har hatt de fleste smådyr, drevet med hest i 8 år, alltid hatt en eller annen form for kontakt med hunder i hjemmet, og jeg begynte med kaniner i 2005 :)

Kaninene driver jeg med enda, og er aktiv innenfor kaninhopping og litt avl og utstilling.

Hunden min, Amy, bor sammen med meg og min far og ste mor godt plassert i et fredlig område på landet. Med stor hage og fri tilgang til en dukkert i glomma om sommeren.

Jeg har gått på et lite dressurkurs med Amy, og vi har vært med på en utstilling. Hun fikk blått bånd, og uten at jeg egentlig vet hva det vil si, så syns jeg det er bra til vår første utstilling å være :P

Vi håper på å få et kull på henne neste vår, og håper på å få mer info om valg av hanne, utstillinger osv. her inne på forumet innen den tid :)

Bilde av meg og Amy, tatt for 2 år siden.

6288_1232903742144_1215677519_30701828_6055134_n.jpg

Mvh. Lisa Malene og Amy :)

Skrevet

Her er det litt fler bilder av henne:

DSC00425.JPG

IMG_1251.JPGIMG_4073.JPG

IMG_1239.JPG

Utstilling:

IMG_1318.JPG

IMG_1336.JPG

Dette er vel det nyeste bildet av henne. Ikke veldig bra, men har ikke noen andre fra i vinter/vår tror jeg :)

Dette er tatt rett før isen gikk på glomma i år :s

07042011554.JPG

Skrevet

Takk alle sammen : )

Håper jeg kan lære en del av å spørre å lese her. vet at jeg er helt grønn innen utstilling og oppdrett av hund.

Har også veldig lyst til å starte agility! Noen klubber rundt om Kongsvinger/Nes som driver med dette? :)

• 3 months later...
Skrevet

Amy har det helt fint. Men pappa flyttet, og ville ikke la meg ha Amy hjemme.. Grunnen er at da slipper hun å være hjemme alene når jeg er på skolen, fordi pappa er hjemmeværende. Egentlig greit for henne, men veldig trist for meg. :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...