Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper

SFX

Recommended Posts

• Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for alle fine kommentarer!

Fin Miko er!

Ligner han på Pappaen sin?

Ja, han har hele tiden vært en liten Bosse junior, og jeg synes han har beholdt farens uttrykk så langt.

Kjempeherlig uttrykk på han der altså :). Full av f :lol:

He knows that he's been good and bad, but is good for goodness sake...

Så stjeler jeg rått fra Facebook et nytt bilde av Hudson i sitt nye hjem, her sammen med en knappe to år gammel tispe som eier på forhånd spådde ville bli en match made in heaven-lekekamerat:

384536_352560031425995_100000160042985_1675868_1279153773_n.jpg

Hudsons største feil per i dag er at han spriker endel med tærne, men håper han lærer seg å knytte dem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint de utvikler seg! Lov å være stolt! :)

Gleder meg til å hilse på din lille turbo om 2 ukers tid, hvis jeg får lov :innocent::D

Det skulle du fått lov til å om vi hadde meldt på, men det var brått veldig mange valpeshow de neste månedene, og jeg måtte prioritere hardt og brutalt. Og da tapte Moelv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle du fått lov til å om vi hadde meldt på, men det var brått veldig mange valpeshow de neste månedene, og jeg måtte prioritere hardt og brutalt. Og da tapte Moelv :(

Æsj - jaja, godt den hunden skal bli utstillingsstjerne slik at det kommer mange flere muligheter da :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow miko var lekker!

de to andre er forsåvidt også det, men noe med miko sa bare pang her! :wub:

Naah, så koselig sagt!

Miko har et veldig, veldig tiltalende hode og uttrykk - jeg gleder meg så til å se ham igjen om noen uker, og se hvordan han har utviklet seg. Det blir helt sikkert tatt et nytt bilde eller to av ham da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de tusja over tan-merket over venstreøyet? :P

Oj, det la jeg ikke merke til - kanskje han har lekt Askepott? :D

Haha. Det der er automatisk Red Eye-fjerner gone wrong :lol: .

Jeg er så fornøyd med substansen og kjønnspreget på disse tre, det er ingen tvil om at det er to reelle gutter og ei snerten tispe i dette kullet.

Veit du, akkurat det der tenkte eg på her for litt sidan. Sjølv eg, som langt frå er noko hundeekspert, ser godt at Foenix er jente og Miko og Hudson er gutar :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Her er Miko syv måneder og et par dager gammel - han er i en fase hvor han er penest sett forfra, hehehe, men de skal få all verdens tid enda.

Jeg traff igjen Miko på en rasespesial, hvor eierne var så snille og meldte på. Det var så koselig å se igjen Miko - han har fortsatt å utvikle seg som en stor og substansfull hannhund - herlig hode og massiv beinstamme! Jeg elsker den fremste halvparten hans. Han er ikke direkte lekker bak nå, men det tar vi på alderskvoten. Dessverre oppdaget vi også at han ikke er fullt utrustet inni munnen sin, men det kan en jo leve med.

Det viktigste er at han var overlykkelig for å se meg igjen, han tok utstillingshallen med suverent humør - han elsker verden og synes alt er kult. Jeg elsker gemyttet på valpene, de er ekte bernere, sosiale og rause. Eierne er så fornøyd med ham og han er en viktig del av familien deres. Det er det viktigste for meg.

vestfold05.jpg

vestfold08.jpg

vestfold03.jpg

vestfold17.jpg

Oppstilling er skikkelig teit, altså! La oss kline i stedet!

vestfold02.jpg

vestfold05.jpg

Søster og bror - dere får ikke poeng for å gjette på hvem som er tispe og hvem som er hannhund! :D

vestfold01.jpg

X'en flankert av to av sine avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...