Gå til innhold
Hundesonen.no

Hazel, Amiga og Foxi på tur

Anette

Recommended Posts

Skrevet

DSC_0533.JPG

DSC_0534.JPG

DSC_0554.JPG

Lang tunge?

DSC_0568.JPG

Trener dekk

DSC_0574.JPG

Happy face!

DSC_0577.JPG

3 gode venner løper side om side :wub:

DSC_0581.JPG

Trente BAK med Foxi med noen ekstra hunder rundt, her er da foxi i svevet bakover :P

DSC_0584.JPG

Hazel sitter og nibler på godbiten istedenfor mine to som det sier JAFS fra :P

DSC_0590.JPG

DSC_0596.JPG

Fellesdekk :D

DSC_0601.JPG

Foxi ble brukt som kleshenger for halsbånd :lol:

DSC_0605.JPG

Hazel før vask

DSC_0607.JPG

Dum,dummere, dummest på ei rekke :lol: (kallenavnene dems)

DSC_0610.JPG

Amiga ble plutselig veldig liten :P

DSC_0628.JPG

trene mamma, treneeee

DSC_0627.JPG

d'oh

DSC_0633.JPG

og dette var siste bildet før kamera ble fult :P

DSC_0640.JPG

Skrevet

Så fine bilder!

Hvor gammel er Amiga? Syns hun så fryktelig valp ut på de siste bildene!

Skrevet

Så fine bilder!

Hvor gammel er Amiga? Syns hun så fryktelig valp ut på de siste bildene!

1 år og snart en måned. Men noen mistet ALL pelsen og ser bare mer og mer og mer valp ut de siste mnd :lol: blir jo nesten flau fordi hun ser sånn ut nå :P

Så den lille skrella tingen skal stilles ut i helga, burde gått valpeklasse :lol:

Dette er 13. mars rett før hun begynte å felle :P

DSC_0577.JPG

Skrevet

Ahhh, hahaha, ja. Dakota hadde en sånn periode i fjor rundt høsten. Herregud som hun så ut. Så helt mishandlet ut, hun manglet jo ALL pelsen omtrent, satt bare igjen med fint lag underull. Vi lurte jo på om det var noe med foret hennes, haha. Men som en trøst så vokser det fint ut igjen. :) Myk blir pelsen også. :ahappy:

Skrevet

Ahhh, hahaha, ja. Dakota hadde en sånn periode i fjor rundt høsten. Herregud som hun så ut. Så helt mishandlet ut, hun manglet jo ALL pelsen omtrent, satt bare igjen med fint lag underull. Vi lurte jo på om det var noe med foret hennes, haha. Men som en trøst så vokser det fint ut igjen. :) Myk blir pelsen også. :ahappy:

Ja, synes bare det kan gå litt fortere :getlost: Hun ser direkte rar ut med bare dekkhår igjen også så skrekkelig tynn :P man ser muskler og dekkhår bare :lol:

Skrevet

Fine bilder :wub:

Så ut som en skikkelig deilig jordetur det Anette :D

(Nå har bonden pløyd opp "mitt" jorde, så nå er det slutt på sånn morro helt fram til høsten :( )

Skrevet

Fine bilder :wub:

Så ut som en skikkelig deilig jordetur det Anette :D

(Nå har bonden pløyd opp "mitt" jorde, så nå er det slutt på sånn morro helt fram til høsten :( )

Sist år så pløyde og sådde de en gang så lot de det være eng. Håper den bare forblir eng iår :whistle:

Skrevet

Sist år så pløyde og sådde de en gang så lot de det være eng. Håper den bare forblir eng iår :whistle:

Krysser fingre og tær for deg og jordet "ditt" jeg Anette ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...