Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger pass 04-09 mai


Sanne

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at jeg og samboer skal i konfirmasjon i Bergen og har kun pass til bichonen vår. Så lundefrøkna trenger pass.

Litt om henne:

Først det negative. Hun er ikke hundre prosent husren enda. Her hjemme har hun kun uhell hvis hun er alene og om natten. Hjemme hos mamma og pappa har hun kun uhell om natten. Så er nok veldig mye en vane også for henne, men jeg garanterer ikke at hun ikke vil ha uhell inne. Hun bjeffer også en del, men det går fint an å få henne til å være stille. Enten ved å si "nei", "øhy" osv. Hvis ikke det funker, må man rett og slett avlede. For å overse har så langt fungert dårlig. Men vi bor i leilighet i blokk og har ikke fått noen klager, så det er ikke sånn kjempeille. Hun kan også være bjeffete mot andre hunder ute, men dette har vi jobbet såpass mye med at vi nå kan passere de aller fleste hunder uten problemer. Dog har hun hatt noen kjipe opplevelser, så hun er litt usikker på hunder ute, og får derfor ikke hilse på hunder man møter på tur. Kan også tygge på ting hvis hun er alene hjemme, så er en fordel at ting ikke ligger å slenger. men skulle hun mot formodning ødelegge noe, så vil det bli erstattet selvfølgelig.

positivt! Hun er en enkel sjel, virkelig! Inne sover hun stort sett hele tiden, men er veldig lett å få igang hvis det er snakk om tur selvfølgelig. Sover natta igjenom også, utenom hvis hun har uhell ofc. Elsker å være ute og går fint i bånd. kan trekke litt i starten å sånt, men roer seg når hun har vært på do og da bare svirrer hun rundt eller går ved foten. Kosete og kryper veeeldig gjerne opp i fanget! Men der må man være litt obs, for det at hun kommer i fanget kan også være tegn på at hun må på do. (ja ikke spør, hun er litt rar :lol: ) Men man kan stort sett gjøre som man vil med henne, hun roer seg fort på nye plasser og liker alt av folk! Spesielt barn er favoritt hos henne. Kan smånappe litt hvis hun blir overivrig, men da må man bare avbryte å få henne til å legge seg. Er ellers vandt til å ligge i sofa, på mennesker, i senga. Å nekte henne adgang til sofa vil nok ikke by på sånn superstore problemer, men senga kan være verre. Da må hun i såfall ligge en annen plass, eller bruke kompostgrinder. Ikke vant med bur, så kompostgrinder hvis det skulle være nødvendig. Det har vi og det kan sendes med! Helt fin i bil (ikke prøvd henne i bur i bil, da vi ikke har bil selv, men kan ikke tenke meg det er noe problem) helt fin på buss, takler fint nye plasser osv!

Hun er litt over året, så har litt unghundfakter, men det er ikke mye. veldig myk og lystrer lett på kommando!

i82163_Bilder198277.JPG

Håper noen kan tenke seg å passe ei skjønn lita frøken som ikke tar mye plass og som tar det meste på strak labb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så skjønn frøken! :wub: Skulle gjerne hjulpet, men bor nok på "feil" kant av landet og har selv en liten jypling på året selv:)

Men håper du finner pass til henne da... :wub:

Takk! Hun er virkelig superskjønn og herlig!

Japp får bare håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Sanne dere bor jo i helt feil retning Shensi skulle gjerne fått vært hos oss hun :wub:

Jeg tenkte faktisk på det, at dumt du ikke bodde i trondheim, for da hadde jeg garantert hatt pass :lol:

Men ja, hun er fantastisk, og jeg tror ikke hun vil by på mye problemer så lenge man har kompostgrinder hvis man må bort liksom :) hun er verdens snilleste lille frøken og bare happy go lucky hele veien! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bare mamma hadde tillat det! Er vell midt i russetiden for meg også, så sikkert ikke den mest optimale tiden :P Dessuten så bor jeg jo i Bergen, hvor dere skal til :lol: Lykke til!

Ja kan nok bli rimelig krasj med russetid vil jeg tro :lol:

Men dere er herlige da, som gjerne hadde passet henne! Synd dere er på feil plass i landet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle gjerne tatt henne, men passer ekstremt dårlig mtp at jeg bor hjemme og her er det allergi i huset... OG jeg skal til Dublin på akkurat samme tidspunkt.. Hadde det ikke vært for det hadde jeg gledelig tatt henne! :D Men håper dere finner pass da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle gjerne tatt henne, men passer ekstremt dårlig mtp at jeg bor hjemme og her er det allergi i huset... OG jeg skal til Dublin på akkurat samme tidspunkt.. Hadde det ikke vært for det hadde jeg gledelig tatt henne! :D Men håper dere finner pass da :)

Går det ikke, så går det ikke :) Sånn er det! :ahappy:

Om du tar henne med til Bergen kan jeg passe =)

Aaaw! Snille du, men blir nok vanskelig å få henne med siden vi skal fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...