Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som bråker


JRT-eier

Recommended Posts

Jeg har en Jack på et år, som jeg har fått et lite problem med. Hun har vært veldig snill å ha i bur og det er et sted hun trives, sover der om natta og protesterer aldri om å bruke buret. Men for litt siden kjørte hun bil sammen med en dachs som piper litt når hun nærmer seg hjemme, og etter dette har jacken min begynt å hyle og pipe hver gang farten på bilen roer seg, uansett hvor vi er. Det blit bare verre og verre.

Jeg har prøvd å snakke til henne, uten at det hjelper, gå lange turer før bilturen, uten at det hjelper, gi henne noe godt å tygge på, uten at hun viser interesse, og gi henne leke, som bare blir liggende ved siden av. Jeg begynner å bli fryktelig rådløs for hva jeg skal gjøre for å få henne rolig på bilturer igjen. Slipper henne aldri ut når hun piper, men hvis hun piper når jeg stopper og må gå ifra henne noen minutter, lager hun et orkester uten like :(

Jeg trenger virkelig råd og tips her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk omtrent tilsvarende problem med Odin i fjor. Han var rett og slett så glad for å komme med på jobb i stallen at han begynte å pipe når han visste at vi nærmet oss, og fikk i tillegg en lignende reaksjon hver gang vi nærmet oss et mål. Det vi gjorde var å stoppe når han begynte å pipe, og kjøre videre når han var stille. Det ble noen runder ekstra rundt kvartalet en periode... Noen ganger tok vi ham også med på korte kjørerturer, til butikken osv., der det ikke skjedde noe i det hele tatt (han ble ikke tatt ut av bilen), for å senke forventningene til biltur.

Han kan fortsatt pipe litt når vi nærmer oss målet, spesielt på lange bilturer (over et par timer), men til daglig er han helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, Takk for svar. Vi får prøve dette å se om det hjelper, hun piper stort sett på alle bilturer, korte som lange. men kan vel ikke gjøre noe gærent hvis jeg roser når hun er stille, gir henne et høyt kremt når hun piper og stopper å kjøre når det passer seg.? Leste litt på en annen tråd her og, og tenkte å prøve meg litt på veldig korte turer innimellom også, kanskje bare rundt veien og rose masse og leke med henner om hun er stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...