Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på garderobeskap


Mari

Recommended Posts

Ok, jeg synes penger fort blir et ubehagelig samtaleemne, så nå trenger jeg hjelp fra sonen. Dere kan alt, vet alt og gjør alt. Helt genialt egentlig.

Det har seg sånn at jeg skal selge et garderobeskap og er usikker på hva som er en passende pris.

Skapet er under et år gammelt og ble kjøpt for 12.000 pluss. Det er et stort dobbeltskap 2,50 x 2,36 x ,60 som er ferdig innredet med skuffer og hyller. Det er pent brukt uten riper, riller eller skår.

Det er kjøpt på Ikea, og kvittering kan nok, etter litt leting, oppdrives.

Hva er en ok pris å ta for et slikt skap?

På forhånd takk for alle innspill. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på å kikke på akkurat garderober på Finn.no i det siste. For disse Ikea Pax-skapene så går de fleste for rundt 1000-1500,- pr "løpemeter", inkl. hyller, skuffer, etc. Litt mer hvis det er skyvedører på det.

På Ikea er det vel rundt 2000-2500,- pr meter m/skap, tror jeg.

(Jeg har sjekket ut på den planleggeren de har på hjemmesiden, og kommer fram til at 2 meter skap (høyde og bredde) inkl. alt = ca 4500,- )

Men litt høyere på 236 cm høye skap, sikkert, og billigere på de som er bare 40 cm dype.

Jeg ville ha prøvd meg med 6.000,- (kanskje 8.000,-)for å sjekke markedet, hvis jeg var deg. (Og nå var det nylig reportasje i en nettavis om at "garderobe" er et av de mest søkte tingene på Finn nå før påske, så man kan jo ha flaks!)

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha falt sånn i pris på Ikea på under et år? Det er et Pax skap ja, det er jeg rimelig sikker på. Sånn skyvedørsgarderobe. Var det inkudert dører? Jeg må dobbeltsjekke at det er 2,5 meter og ikke 3 meter også. Det er noen gedigne glassdører på det om det spiller noen rolle. Jeg må lete etter kvitteringen tror jeg, kanskje jeg husker helt feil? Innholdet kostet circa like mye som selve skapet husker jeg.

Her er skapet Yodel. :) Kan se om jeg får knipset det slik det står, for det der er vel bare en animasjon, pluss at det er bredere i virkeligheten. Men det er forkjøpsrett på det, bare så det er sagt.

post-542-0-81053000-1303227881_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ët slikt (de samme dørene) - men med sort stamme og 2 meter høy (og 2 m bred), står på Ikea her på Furuset.

Med noen hyller, tre/fire trådskuffer og en garderobestang til i underkant av 5.000,-

Jeg har vært og kikket på det et par ganger - det er virkelig lekkert.

Men prøv IKEA's planlegger der kan du bygge opp et slikt skap du har, og samtidig får du nypris på det. HER.

Så risikerer du ikke å bli overrasket av noen kjøpere som sjekker pris...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg forsøker ikke lure noen. Da hadde jeg ikke lagt ut denne tråden liksom. Iallfall ikke med tanke på at den potensielle kjøperen ble informert om tråden. De må mer enn gjerne sjekke pris, så absolutt.

Poenget med tråden var å finne en pris som var rettferdig for både kjøper og selger, og så se om partene fortsatt var interessert i en avtale. :)

Denne løsningen har 10 skuffer, slike i tre som man drar ut. De koster 250-275 pr stk. Pluss masse hyller, to garderobestenger og seks eller sju oppbevaringsbokser. Som sagt så kostet innmaten nesten like mye som selve skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...