Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er sonisene?


Guest Gråtass
 Share

  

207 stemmer

  1. 1.

    • Eier ingen, men låner hund
      0
    • en hund
      90
    • to hunder
      68
    • tre hunder
      23
    • fire hunder
      8
    • fem hunder eller flere
      8
    • har ikke hund
      10
  2. 2.

    • Grunnskole
      8
    • Videregående skole
      97
    • Høyskole/ universitet Bachelor (3 årig)
      66
    • Høyskole/ universitet Master (5 år eller mer)
      35
    • Ingen
      1
  3. 3.

    • ja heltid
      78
    • ja deltid
      59
    • nei
      70
  4. 4.

    • Ja full ytelse
      36
    • ja delvis ytelse
      21
    • Nei
      148
    • ønker ikke svare
      2
  5. 5.

    • ja
      88
    • nei
      119
  6. 6.

    • Fysisk
      49
    • Psykisk
      16
    • Fysisk og Psykisk
      26
    • Frisk
      116
  7. 7.

    • ett år eller mindre
      15
    • to år eller mindre
      11
    • 2-5 år
      40
    • 5-10 år
      53
    • 10 år eller mer
      88
  8. 8.

    • enebolig
      86
    • rekkehus
      12
    • leilighet
      90
    • hytte
      4
    • hybel
      10
    • bofelleskap
      5
  9. 9.

    • på landet
      57
    • i en større by
      69
    • i en mindre by
      53
    • i en bygd
      28
  10. 10.

    • Ingen
      24
    • 1-2
      33
    • 2-4
      38
    • 5-10
      55
    • 10-15
      31
    • 15 eller flere
      26
  11. 11.

    • Ja
      129
    • Nei
      78
  12. 12.

    • akershus
      33
    • oslo
      21
    • vestfold
      23
    • østfold
      7
    • buskerud
      6
    • telemark
      5
    • aust- agder
      4
    • vest-agder
      5
    • rogaland
      9
    • hordaland
      25
    • sogn og fjordane
      3
    • møre og romsdal
      6
    • hedmark
      7
    • oppland
      5
    • sør-trøndelag
      22
    • nord- trøndelag
      6
    • nordland
      6
    • troms
      9
    • finnmark
      2
    • utland
      3
  13. 13.

    • under 18 år
      8
    • 18-21 år
      28
    • 21-25 år
      69
    • 25-30 år
      50
    • 30-35 år
      21
    • 35-45 år
      23
    • 45-60 år
      8
    • over 60 år
      0
  14. 14.

    • Gruppe 1
      66
    • Gruppe 2
      43
    • Gruppe 3
      13
    • Gruppe 4/6
      10
    • Gruppe 5
      23
    • Gruppe 7
      8
    • Gruppe 8
      31
    • Gruppe 9
      27
    • Gruppe 10
      10
    • Blandingshund Nox reg
      7
    • Blandingshund/ ikke reg hund
      19
    • vet ikke
      8
  15. 15.

    • under 1 år
      34
    • 1-3 år
      32
    • 3-7 år
      64
    • 7-10 år
      24
    • 10-15 år
      30
    • 15-20 år
      8
    • mer enn 20 år
      15
  16. 16.

    • singel
      103
    • kjæreste
      16
    • samboer/ektefelle/partner
      88
    • enke/-mann
      0
  17. 17.

    • hunden(e)
      79
    • foreldre/familie
      23
    • søsken
      1
    • venner
      11
    • samboer/ektefelle/partner
      84
    • alene
      9
  18. 18.

    • Kvinne
      186
    • Mann
      7
  19. 19.

    • ja heltid
      53
    • ja deltid
      20
    • ja under arbeidsavklaring
      9
    • nei
      111


Recommended Posts

Spennende! Inntrykket mitt er egentlig korrekt, for meg virker det hvertfall som at mange hundeeiere her inne er fysisk eller psykisk syk og får støtte fra NAV. Ikke at det nødvendigvis er mange hundeeiere som blir syke, men kanskje heller at mange syke får seg hund? Har også inntrykk av at mange hundeeiere ikke er i jobb. Det gjelder ikke den vanlige hundeeier, men kanskje oss som driver litt mer aktivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Spennende! Inntrykket mitt er egentlig korrekt, for meg virker det hvertfall som at mange hundeeiere her inne er fysisk eller psykisk syk og får støtte fra NAV. Ikke at det nødvendigvis er mange hundeeiere som blir syke, men kanskje heller at mange syke får seg hund? Har også inntrykk av at mange hundeeiere ikke er i jobb. Det gjelder ikke den vanlige hundeeier, men kanskje oss som driver litt mer aktivt?

Jeg tror ikke det handler om at syke har hund eller hundeeiere blir syke - jeg tror det handler om at hjemmevankere trenger tidsfordriv og søker til nett og forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er visst stort sett i dei store gruppene, med unntak av på eitt spørsmål. Gjett kva :aww: .

Elles vart eg nesten overraska over at såpass få faktisk er naviske, ettersom dette er noko som blir diskutert og nemnt ganske mykje her på forumet. At så mange har ein eller annan kronisk sjukdom er meir slik eg hadde venta, ja, igjen ut frå kva som blir skrive rundtom her inne. (eg ville sjølvsagt ikkje skrive dette siste avsnittet om eg ikkje oppfatta det slik at det var ein vesentleg del av denne undersøkjinga, noko eg tolkar som at eg slett ikkje er den einaste som har gjort meg opp slike tankar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt en del på dette, så det var et bra initiativ, Gråtass! Stemmer i stor grad med inntrykket man har i utgangspunktet.

Føler dere at det er færre menn på forumet enn i aktive hundemiljøer? (Note to self: Spare nakenbildene med bare et par apportbukker foran stasen til en annen gang. :P )

Jeg har hatt inntrykk av at en god del som driver aktivt innenfor konkurranser ikke er yrkesaktive, men jeg vet ikke om det er et faktum. Det er uansett en fin måte å bruke tiden sin på - komme seg ut og være litt aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt inntrykk av at en god del som driver aktivt innenfor konkurranser ikke er yrkesaktive, men jeg vet ikke om det er et faktum. Det er uansett en fin måte å bruke tiden sin på - komme seg ut og være litt aktiv.

Det har ikke jeg inntrykk av. Mitt inntrykk er at majoriteten jobber. Men jeg tror aktive hundefolk er et fint grensesnitt av resten av befolkningen hva gjelder å være yrkesaktiv, ufør eller sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre hunder hjemme, tar ferdig de siste fagene til VGS nå, jeg er ikke i lønnet arbeid, jeg er ikke navianer (Og så glad for å slippe å ha noe mer med dem å gjøre!) Har en fysisk kronisk sykdom, har hatt hund hele livet og trent i mange år med forskjellige hunder. Vi bor forhåpentligvis veldig snart i en stor enebolig med stor tomt og bileilighet til utleie. Bor på landet. Aner ikke hvor mange kurs jeg har gått. Desverre synes jeg ikke hundekursene i mitt distrikt tilfredstiller behovet, drar på fritreningene men ikke på kurs. Bor i nordland, 22 år, samboer med barn, og gruppe 1 hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpenbart ikke særlig representativ :P

Frisk som en fisk, ingen hund, bor i leilighet i byen men eier enebolig på landet, har høyskoleutdanning, har jobbet fullt som f.... i 15 år, hatt hund i over 10 år, vært på mer enn 10 hundekurs, bor alene med barn (det var ikke et alternativ trodde jeg, frem til noen nevnte familie, men da var det for sent :P ) , har gruppe 3 hund (Jonas er fortsatt min på papiret såh) OG mottar delvis ytelse fra NAV!

Jeg er litt av alt jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg inntrykk av. Mitt inntrykk er at majoriteten jobber. Men jeg tror aktive hundefolk er et fint grensesnitt av resten av befolkningen hva gjelder å være yrkesaktiv, ufør eller sykemeldt.

Enig med deg. Men det virker som om mange av de som driver aktivt med konkurranser (iallfall av de jeg har møtt) har enten skiftjobber, eller litt uvanlige jobber med uvanlige arbeidstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis du bruker Ipad, har du så høy inntekt at du faller utenfor undersøkelsen. Takk for at du ville bidra.

Haha fantastisk!

Enig med deg. Men det virker som om mange av de som driver aktivt med konkurranser (iallfall av de jeg har møtt) har enten skiftjobber, eller litt uvanlige jobber med uvanlige arbeidstider.

Tja, jeg syns ikke det virker som folk som konkurrerer aktivt på høyt nivå ikke jobber, men jeg er enig i at det virker som en del av dem har skiftarbeid e.l. Ellers har jeg inntrykk av at det er mange som driver aktivt med hundetrening som enten er sykepleiere eller lærer... eller andre former for middels høyt utdanna omsorgsyrker.

Men moro å se hvem sonenfolket egentlig er. At det er såpass mange med kroniske sykdommer og navianere her har nok mere med at disse har mye tid til å sitte på nettet enn at det er representativt for gjennomsnittet av hundenorge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...