Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp spiser sin egen avføring


SelvesteTerese

Recommended Posts

Det hender hunder gjør det, men det er en riktig utrivelig uvane! Og det er ikke særlig bra at han venner seg til å gjøre det altså :P

Når han gjør fra seg, så få ham vekk fra dritten og vask den bort, asap zulu! Det er utrolig kjipt med en drittspisende hund, så vær flink nå i etpar måneder så han ikke får den uvanen. Og prøv å gå ut med ham med en gang du ser ham gå rundt i ring eller snuse på gulvet, det betyr gjerne at bommelibom er på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender hunder gjør det, men det er en riktig utrivelig uvane! Og det er ikke særlig bra at han venner seg til å gjøre det altså :P

Når han gjør fra seg, så få ham vekk fra dritten og vask den bort, asap zulu! Det er utrolig kjipt med en drittspisende hund, så vær flink nå i etpar måneder så han ikke får den uvanen. Og prøv å gå ut med ham med en gang du ser ham gå rundt i ring eller snuse på gulvet, det betyr gjerne at bommelibom er på vei ;)

Enig med denne taler, det er bare så jæ*** slitsomt å ha en hund som faktisk går og leter etter møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er ikke direkte sjarmerende å se bikkjer som spiser møkka si etter di har basja :/ Så hadde vært rimelig streng å lagt mye energi i å plukke det av bikkja om det var min hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er ikke direkte sjarmerende å se bikkjer som spiser møkka si etter di har basja :/ Så hadde vært rimelig streng å lagt mye energi i å plukke det av bikkja om det var min hund :)

...for ikke å snakke om hvor usjarmerende det er bli sussa over hele ansiktet av en yndig liten pelsball som akkurat konsumerte sin egen bajs... :barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valpis her også som har begynt med dette... Noen som har noen aninger om hvorfor dem gjør det, og evt hvordan man kan få dem til å slutte?

Lite sjarmerende med en valpis som har spist drit og skal slikke deg i ansiktet etterpå! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nansen vil ALLTID ha heste-/sauebæsj. Fordi det er godt, rett og slett (han er veldig ekkel hund). Jeg blir sinna når han spiser bæsj, jeg. Og så blir jeg veldig glad når han ikke spiser bæsj. Dessuten heter bæsj "ikke rør" og hvis man hører på "ikke rør" får man alltid godis. Hvis man derimot ikke hører på "ikke rør", får man sur mamma som drar vekk stakkars uskyldige lille bæsjspisern om det så må til :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig spørsmål: Vet du det sånn helt sikkert?

Foxi fikk labb senior for og spiste og spiste bæsj, ga henne eukanuba voksen for og det sluttet med en gang.

Og både vet og mange soniser også kommenterte det, at de gjør det når de ikke får nok næring.

Amiga også hadde en liten periode hvoor hun var supertynn og spist bæsj og økte masse med mat og hun sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunn til hundebæsjspising, spes sin egen, så er det en enkel ting man kan prøve i tillegg til å hindre hunden. Gi den banan eller ananas i maten, det får bæsjen til å lukte og smake pyton for hunden. Det funger i de aller fleste tilfeller, og er ikke vanskelig eller skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nansen vil ALLTID ha heste-/sauebæsj. Fordi det er godt, rett og slett (han er veldig ekkel hund). Jeg blir sinna når han spiser bæsj, jeg. Og så blir jeg veldig glad når han ikke spiser bæsj. Dessuten heter bæsj "ikke rør" og hvis man hører på "ikke rør" får man alltid godis. Hvis man derimot ikke hører på "ikke rør", får man sur mamma som drar vekk stakkars uskyldige lille bæsjspisern om det så må til :innocent:

Sånn er det her også med valpen på 6 mndr som spiser hundebæsj (ikke hestebæsj, det er iiik eeekkkkelt og skal helst hoppes over), men han går på med friskt mot på neste tur liiiiiike blid og liiiiike mye på bæsjejakt.

Håper inderlig at han vokser det av seg. Nå er det båndtvang og 100% kontroll på spising av griseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunn til hundebæsjspising, spes sin egen, så er det en enkel ting man kan prøve i tillegg til å hindre hunden. Gi den banan eller ananas i maten, det får bæsjen til å lukte og smake pyton for hunden. Det funger i de aller fleste tilfeller, og er ikke vanskelig eller skadelig.

Er med på den, men når han også sikler etter alle andre hunders bæsj så er ikke banan og ananas veien til lykke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunn til hundebæsjspising, spes sin egen, så er det en enkel ting man kan prøve i tillegg til å hindre hunden. Gi den banan eller ananas i maten, det får bæsjen til å lukte og smake pyton for hunden. Det funger i de aller fleste tilfeller, og er ikke vanskelig eller skadelig.

Er det slemt å tvangsfôre alle hestene og sauene i området med banan og ananas? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på den, men når han også sikler etter alle andre hunders bæsj så er ikke banan og ananas veien til lykke. :D

Nei, men det kan forhindre TS sin valp til å spise sin egen, og forhåpentligvis i å utvikle smaken sin til andres ;)

Er det slemt å tvangsfôre alle hestene og sauene i området med banan og ananas? :innocent:

Lykke til med den duh! Jeg er glad Valpis bare vil ha Voddan og Rena hestbæsj jeg *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg snakka med i går nevnte at det var pga for lite bakterier i tarmen og at jeg burde gi han et lite kjøkkenglass biola/kultura til frokost en stund. Banan er han egentlig ikke så glad i.

Uansett hvilken årsakssammenheng du ser for deg, blir bæsjspising fort en uvane det er vanskelig å bli kvitt; jeg ville gitt banan eller ananas som tulip sier uansett. Bland ett rått egg med en halv most banan og en dl cultura - vips liker valpen banan :ahappy: Kan også blande most banan i våtfôr, hvis han får noe slikt, eller kjøttdeig kanskje? Bare bland bananen i noe han eeeeelsker! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken årsakssammenheng du ser for deg, blir bæsjspising fort en uvane det er vanskelig å bli kvitt; jeg ville gitt banan eller ananas som tulip sier uansett. Bland ett rått egg med en halv most banan og en dl cultura - vips liker valpen banan :ahappy: Kan også blande most banan i våtfôr, hvis han får noe slikt, eller kjøttdeig kanskje? Bare bland bananen i noe han eeeeelsker! :aww:

Men han spiser ikke sin egen, bare andres han finner ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han spiser ikke sin egen, bare andres han finner ute.

Det var som jeg nevnte akkurat hva mine gjorde, hva med å prøve et annet for? Mine sluttet når jeg gikk over til våtfor, og på den voksne når jeg byttet til et annett tørfor som ikke var Labb/apetit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg nevnte akkurat hva mine gjorde, hva med å prøve et annet for? Mine sluttet når jeg gikk over til våtfor, og på den voksne når jeg byttet til et annett tørfor som ikke var Labb/apetit.

Min valp på 6 mndr får Vom&Hundemat og jeg sparer ikke på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som jeg nevnte akkurat hva mine gjorde, hva med å prøve et annet for? Mine sluttet når jeg gikk over til våtfor, og på den voksne når jeg byttet til et annett tørfor som ikke var Labb/apetit.

Har først 15 kilo med NP som må spises opp i hvertfall. Er det noe jeg evt kan gi i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...