Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen


Tøfflus

Recommended Posts

Da har jeg fått roet meg ned nok til å lese resten av tråden. Grattis til de som er fornøyd!

Synes Nevø ser flott ut, Powers- og som flere sier: La han modnes litt og prøv igjen :)

WOW!

Store grattis til handler, du er nå søren meg flink med den hunden da :), og seff til eier Toril som, jeg bare måååååå, iaf ikke skulle på utstilling nei :lol:

Gross han er så Tjukkågo

han tar hele BIS med ro

Han eier nemlig ringen sin

pen og snill og veldig FIN :D

Herlig dikt! *Nynner*

Mens jeg skrev dette fikk jeg telefon fra valpekjøperen min (finally..lol)

Roxy (Kingwanas Foxy Femme Fatalle) ble BIR med Cert, Cacib og SUPER kritikk :)

Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Vakre røde "baronen" min, Qui, ble 4BHK idag :D Riktignok er vi på cert-jakt, men en plassering for Marit Sunde skal man ikke kimse av og de unge fremadstormende er flotte de også :) De reisende som var så snille å ta med Qui fikk championatet på sin tispe så jeg tenker reisen hjem går lekende lett :ahappy:

Grattis med fine Qui :wub:

Ja, hvor skal jeg begynne? :P

Jeg deltok med Nevø i juniorklasse, og vi fikk gul. Ikke overraskende, sånn egentlig, men utrolig kjedelig.

"Meget godt hode og rygg. Kraftig benstamme. Godt vinklet. Bra pels og farger. Meget godt gemytt. Ikke godkjente bakbensbevegelser."

Dommeren sa at det var sørgelig, for det var en utrolig flott hund og han hadde gitt oss CK hvis ikke bakbensbevegelsene var så dårlige.

Så jeg har fine hunder jeg, frem til man begynner å se på bakparten. :rolleyes2:

Kort oppsummert, mine irske settere:

Hund nr 1: Fire brudd i bekkenbenet=dårlige bakbensbevegelser.

Hund nr 2: Sterk HD=dårlige bakbensbevegelser.

Hund nr 3: OCD i kneet=dårlige bakbensbevegelser.

Hmm, bedre lykke med neste hund? :P

Så fin kritikk! Synd med OCD'en. Vet dere forresten om han er helt bra igjen etter operasjonen? Er det å fjerne 'leddmus' de har gjort, og kan det oppstå nye, eller er han mer eller mindre frisk nå?

Gleder oss til bilder, Marie!

Og jeg vet at det er en stor, svart, brun og hvit som er glad i dag.... :whistle:

Og jeg har sett MrsPowers forfra :lol:

Jeg kom hjem med en sånn:

215542_10150219298211303_530141302_9033559_5153290_n.jpg

Memphis ble nemlig BIR og 2BIG!

208377_10150219355921303_530141302_9034109_1173382_n.jpg

:ahappy:

Gratulerer!

Jeg er litt sånn :icon_confused: fordi eieren av Willys datter ikke stilte henne pga at det var påmeldt ei dansk championtispe. Jeg er ganske sikker på at Joy hadde slått den danske tispa (det er vel sånn ca 5. eller 6. gangen hun kommer til Norge på certjakt uten å ha lyktes), men men...

Så rart, trodde man ville prøve om man først har meldt på. Det er jo dommeren som avgjør ikke tidligere meritter...

216082_10150232488460225_723220224_8941230_2816180_n.jpg

Digger det bildet! :D:wub:

Gratulerer!

Gratulerer til alle som er fornøyd så langt, særlig Gross!

Og for oss bernernerder eventuelt Marie med Ellie-venner: Bernertispa som ble BIM er søstra til Zinnia, berneren til Mariefamilien :ahappy: Hun ble BIM på Bø også, forresten. Nøklebyåsen's Zelina.

Jah :wub: Stolt av fine søsteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Labrador, Cocker spaniel og Flat i dag :)

Labradoren stilte i åpen klasse. Hun er en utrolig lett og liten frøken, og det er det ikke ofte man ser i Labrador ringen. Dermed ble det gul, med et ønske fra dommeren at hun trengte mer masse. Hun hadde også litt dårlig pels (midt i røytingen nå), men ellers var det meste på kritikken bra :ahappy: Jeg fikk også skryt av Arne Foss som sa han kunne se at jeg kunne handle hunder :D

Cockeren skulle jeg inn med i beste tispeklasse. Hun hadde vunnet åpen klasse og stod for championatet. Desverre ble hun ikke plassert. Det var visst mye rot etterpå med at de hadde skrevet på hennes kritikk at hun fikk certet, men det gjorde hun jo ikke. Håper de får fikset det altså. Gikk med samme hund i avlsklasse hvor vi fikk HP og vant :) Ble også BIS Avl :D

Flatten fikk blå. Jeg fikk ikke lest kritikken, men omtrent alle i den klassen med unntak av tre, røk ut med enten gul eller blå. Så da er vell blå ikke så verst :P Det tok ganske lang tid, det var en dommer aspirant der også, og jeg var skikkelig sliten og varm etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde :D

Ailo ble til slutt andre beste hannhund med CK og CACIB, og god kritikk :) Det aller beste var at han fungert i hallen, og var glad og lykkelig hele veien :D Fikk spørsmål av flere om han alltid er like glad :wub:

Med CACIB? Som andre beste hannhund skal du vel ha fått RES CACIB.

Men uansett, gratulerer så masse!

Alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med CACIB? Som andre beste hannhund skal du vel ha fått RES CACIB.

Hannhunden som vant er under to år ;)

Under 15mnd ja ;) , daaaa skjønner jeg ;) Fantastisk for dere da! CACIB er kjekt å ha :)

Hehehe, rant det ut etter eksamen?

CACIB kan ikke deles ut til hund som deltar i junior- eller veteranklasse.

Juniorklasse er åpen for hund mellom ni og 18 måneder. Veteranklasse er åpen for hund over åtte år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, rant det ut etter eksamen?

CACIB kan ikke deles ut til hund som deltar i junior- eller veteranklasse.

Juniorklasse er åpen for hund mellom ni og 18 måneder. Veteranklasse er åpen for hund over åtte år.

Hihi japp :) Prøver å øve meg og pugge, men akkurat nå er jeg så trøtt at jeg glemte sjansen for at beste hanne var veteran eller i dette tilfellet junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi japp :) Prøver å øve meg og pugge, men akkurat nå er jeg så trøtt at jeg glemte sjansen for at beste hanne var veteran eller i dette tilfellet junior.

...og aldersgrensene for de ulike klassene :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og aldersgrensene for de ulike klassene :whistle:

Det er jo 15mnd for unghund, altså er det grensen på CACIB, selvom man selv velger hvilken klasse man vil gå i :) Men jeg tenker alltid at hunden kan begynne å motta CACIB når den er 15mnd, om man ønsker å stille den i en høyere klasse en junior.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med bernerne idag mon tro...

Ola BIR og BIG1. Hannhundcertet og championat til Pori Ponix av LeeArmand.

BIM og tispecert til Hermine Hufsetufsa av Hiselfoss.

Soniser skal få fortelle selv, så jeg ikke er festbrems :ahappy:

Det er jo 15mnd for unghund, altså er det grensen på CACIB, selvom man selv velger hvilken klasse man vil gå i :) Men jeg tenker alltid at hunden kan begynne å motta CACIB når den er 15mnd, om man ønsker å stille den i en høyere klasse en junior.

Eh ja, men poenget var at beste hannhund ikke må være under 15 måneder, som du sa, den måtte være under 18 måneder.

Ja, en hund kan motta CACIB fra den er 15 måneder om den stiller i rett klasse, men her har åpenbart vinneren IKKE mottatt CACIB, og da anslo du øvre ramme for dens alder feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja, men poenget var at beste hannhund ikke må være under 15 måneder, som du sa, den måtte være under 18 måneder.

Ja, en hund kan motta CACIB fra den er 15 måneder om den stiller i rett klasse, men her har åpenbart vinneren IKKE mottatt CACIB, og da anslo du øvre ramme for dens alder feilaktig.

Jaja samma det, poenget mitt var at 2 år ikke er grensen ;) Jeg er sliten og trøtt og burde kanskje ikke kommentert i det hele tatt, men jeg mente godt! Og nå har jo du klart opp i det så da ser jeg ikke noe grunn til å diskutere det noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola BIR og BIG1. Hannhundcertet og championat til Pori Ponix av LeeArmand.

BIM og tispecert til Hermine Hufsetufsa av Hiselfoss.

Soniser skal få fortelle selv, så jeg ikke er festbrems :ahappy:

Takk! Gratulerer til Gro med andre ord! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja samma det, poenget mitt var at 2 år ikke er grensen ;) Jeg er sliten og trøtt og burde kanskje ikke kommentert i det hele tatt, men jeg mente godt! Og nå har jo du klart opp i det så da ser jeg ikke noe grunn til å diskutere det noe mer.

Jeg ville bare presisere jeg, i fall det er andre som leser og ikke er like stødig på CACIB-reglene som en ringsekretær skal være :aww:

Takk! Gratulerer til Gro med andre ord! :ahappy:

Jupp, kjøreturen hjem går nok radig med gruppeseier og storcertet i boks på junioren :ahappy:

Så ser jeg på facebook at bernerveterantispa N.Uch. VWW-10 Embla Noblige av Sennenlio ble BIS 4 veteran! Sukk, fine Embla, hun er kusina til Even, så jeg blir jo litt sentimental her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare presisere jeg, i fall det er andre som leser og ikke er like stødig på CACIB-reglene som en ringsekretær skal være :aww:

Ville nok aldri stilt opp som ringsekretær i den tilstanden jeg er i nå, var i tidligere da jeg skrev dette innlegget ;)

Klart jeg kan reglene :) Og ihvertfall det med CACIB og junior/veteran, samt aldersinndelingene på klassene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gleder oss til bilder, Marie!

Og jeg vet at det er en stor, svart, brun og hvit som er glad i dag.... :whistle:

Og jeg har sett MrsPowers forfra :lol:

Jeg kom hjem med en sånn:

215542_10150219298211303_530141302_9033559_5153290_n.jpg

Memphis ble nemlig BIR og 2BIG!

208377_10150219355921303_530141302_9034109_1173382_n.jpg

:ahappy:

Jeg så Qui, men det stemte ikke med føreren :P

Stilte også Deilig som ble BIM med cert og cacib.

Grattis til dere som er fornøyde! :)

Vi stiller ikke på NKK før i morgen, men vi hadde berner/nuffespesial i dag og der gikk det rimeig bra!

Stilte først Oliver som vant juniorklassen med ck, ikke plassert i bhk.

Fredrik vant unghundklassen, men fikk ikke ck fordi han er litt løs i fronten enda.

Så stilte jeg vakreste Tjukk&god som vant championklassen, ble beste hanne, BIR og BEST IN SHOW! :jump::jump:

Gratulerer så masse til Toril!

216082_10150232488460225_723220224_8941230_2816180_n.jpg

206922_10150232692810225_723220224_8942957_5165680_n.jpg

Da har jeg fått roet meg ned nok til å lese resten av tråden. Grattis til de som er fornøyd!

Synes Nevø ser flott ut, Powers- og som flere sier: La han modnes litt og prøv igjen :)

Herlig dikt! *Nynner*

Mens jeg skrev dette fikk jeg telefon fra valpekjøperen min (finally..lol)

Roxy (Kingwanas Foxy Femme Fatalle) ble BIR med Cert, Cacib og SUPER kritikk :)

Yay!

Gratulerer til alle som er fornøyde :D

Ailo ble til slutt andre beste hannhund med CK og CACIB, og god kritikk :) Det aller beste var at han fungert i hallen, og var glad og lykkelig hele veien :D Fikk spørsmål av flere om han alltid er like glad :wub:

Jiiipppiii idag også.2bhk med cacib :banana: :banana: Verdens aller fineste Tjukkågo :wub:

Tusentusentusen takk til Mona enda en gang :lol:

Gratulerer til alle fornøyde :cheer: :cheer:

Hjemme etter en kjempekoselig helg med masse hund, lange dager og lite søvn :P Akkurat slik det skal være ;)

Knallfornøyd med Nanti som blei 2BTK med res. cert i dag, blant 24 GD'er :D

Se om jeg får lagt inn bilder i morra :)

Gratulerer til alle som har gjort det bra! En spesiell grattis til Memphis og Tjukkågo - det er gutta sine det tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt ei knall helg

Lille Timonan Yasmina Yardeen ( på 10 mnd) Tar "storeslem" med BIR og Cert forran vår egen Timonan Wiwa Wisdom som ender som 2btk med Cacib, lille Saga er ikke ferdig der - og ender med og plassere seg som BIG3 - da var helgen allerede fullkommen for vår del :)

Vi hadde Colliespesial dagen etter - og der blir ting snudd - Queen får BIR og saga ble 2btk med Cert - Queen ender og som bis3 - noe som ikke er overaskende i det hele tatt - da jeg adlri har opplevd at en voksen korthår har fått BIS på spesialen de årene jeg har stilt :)

Peppern får og sitt BIR med en knallkritikk - samt BIS3 :)

Så over til en langhår vi børsta støv av nå - Marissa - hu blir nr 2 i åpen klasse og ender til slutt med 4btk med res cert :) ikke ille og reise hjem med så flotte resultater :)

Samtlige voksne hunder vi stilte i helgen fikk CK :D yeey :D

Grattis til alle andre som og er fornøyde med helgen :D

Dette lever i allefall jeg lenge på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...