Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks

Hilde90

Recommended Posts

Skrevet

Nei, er vel det på ene halsbandet hans, men ikke mye. går mesteparten i nabolagene. eller på gangfelt med gatelys (mørkredd jeg neei :roll: )

Ellers så er vi ute på lekeplassen å herjer litt.

:D

Skrevet

Ja selvfølgelig gjør jeg det.

Har sort hund og bilføreren har ikke sjangs å se hun noen av de stedene vi går tur, det er ikke gatelys der.

Hun har på seg reflex halsebånd, dekken også har jeg reflex kobbel.

Tror jeg ikke jeg kunne levd med meg selv dersom Chicka ble på kjørt pga bilfører ikke så hun og tenk så vondt for bilføreren. :)

Skrevet
Ja, selvfølgelig. :wink:

ER lys her hvor jeg går og, men bruker likevel refleks. :)

samme her :( er så kjekt og vite at billistene hvertfall ser han om han stikker av eller noe sånnt :(

Skrevet

samme her :( er så kjekt og vite at billistene hvertfall ser han om han stikker av eller noe sånnt :(

Ja. :(

Selv om jeg tviler på at Oscar kommer til å gjøre det så vet man aldri. :wink:

Skrevet

Jepp, refleksvest, refleks på halsbåndet og kobbelet. Og lys!

+ at jeg og har refleks på meg!

(det værste av alt er at vi går kun 30 meter der vi har mulighet til å treffe på biler :))

DSCF3775.jpg

Skrevet
Ja selvfølgelig gjør jeg det.

Har sort hund og bilføreren har ikke sjangs å se hun noen av de stedene vi går tur, det er ikke gatelys der.

Hun har på seg reflex halsebånd, dekken også har jeg reflex kobbel.

Tror jeg ikke jeg kunne levd med meg selv dersom Chicka ble på kjørt pga bilfører ikke så hun og tenk så vondt for bilføreren. :)

kjenner meg igjen i den!

Skrevet

(det værste av alt er at vi går kun 30 meter der vi har mulighet til å treffe på biler :))

DSCF3775.jpg

Sånn refleks har Tiko også :(

Skrevet

(det værste av alt er at vi går kun 30 meter der vi har mulighet til å treffe på biler :()

DSCF3775.jpg

sånn har toya også... bare i større da :) hehe :(

Skrevet

Har refleksvest og -halsbånd på vipsen, lille pom har bare vest på. Får lettere noia av å gå uten i mørke, dessuten er de lettere å se om de springer løse, så tar dem heller på en gang for mye enn en gang for lite. Gamlemor hadde alltid jaktdekken/refleks på når hun løp laus, selv på lyse dagen, brun setter i skogen synes ikke alltid like godt.........

Skrevet

Selvfølgelig!Loke er svart :-o !Jeg må bruke refleks for å finne han igjenn :(

Han har et vanlig "gå på tur" refleksdekken med bilde av en hund på sidene og så har han et jaktdekken.Joker heter det og er fra Kennel,en slags trikot som beskytter utsatte deler på løpeglade "jakt"hunder og som synes veldig godt slik at jegerene ikke skyter beibisen min.Han ser fullstendig latterlig ut med det :)

Jeg har og refleks vest,en det står "Canis"på som jeg oppriktig vurderer å bytte ut frem til jeg får litt bedre kontroll på pelsen min...kanskje til en med Nordenstam logo. :wink:

Og fordi som ikke skjønte det og tar helt av:det siste var en spøk! :(

Skrevet

Jepp, her bruker vi refleks. Chessea har en diger refleksvest og refleks på sela si. Hun lyser opp i gatene :) I tillegg har hun en Be-seen lys på kobbelet.

Skrevet

Miko bruker refleksvest.

Først hadde han en som mamma hadde sydd til han, men nå er den for liten.

Så var jeg på Nille i går, der hadde de refleksvest til hund for 39,- kr.

De hadde bare i 2 str, så jeg måtte ta den største......

Men han vokser jo enda...

Den ser lik ut som den Tiko har, bare Miko sin er med "kjøttbein", istede for "poter".

Den ligner på Hanne og Micky sin...

Det var ikke lett å få noe bilde, den "skinte" sånn...

i142377120_54060.jpg

Skrevet

Selvfølgelig bruker vi refleks :D

LiLi bruker refleksdekken eller vanlig dekken med refleks, hun har også en B'seen-lykt, men bruker den sjelden da den er så stor og dinglete. Jeg bruker refleks-vest, og sånne dingser på armer og/eller bein og hodelykt :D

Skrevet

Ja, bruker refleks. Vesla har et ganske bredt refleks halsbånd og et blinkene lys i halsbåndet. Lisa har bare et blinkende lys. Går tur ganske langt fra bilveien med Lisa, så hun har bare det. Har tenkt til å kjøpe refleksvest til uka.

Skrevet

Har sånn reflekstrekantdekken - sånn som på en måte dekker skuldrene, og en refleksbrikke som henger i halsbåndet hele tiden. Selv har jeg en sånn vakker blå gedigen kjeledress med refleks på.

En periode hadde vi også blinkelys til Tinka, men det har jeg rota bort.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...