Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


SiriEveline

Recommended Posts

Da er det på tide å finne et valpekurs, og jeg har hørt mange forskjellige erfaringer og vil derfor øke sjansene mine for å finne et bra kurs ved å spørre dere!

Hva slags erfaring har dere med de forskjellige skolene rundt omkring, hvilke skole finnes i området her?

Hvordan type treningsmetoder brukes og hva er formålet?

Jeg vet jo at mange valpekurs er beregnet på nybegynnere, og vil derfor finne et kurs som jeg får noe ut av tiltross for at jeg ikke regner med selv for en nybegynner akkurat.

Det er bare å sende PM om man ikke ønsker å ta det offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste valpekurs er jo grunnleggende lydighet og tilrettelegging for videre trening innen det meste.

Jar hundeskole er flinke, kan en del om adferd, og bruker positive metoder. Mitt førstevalg om jeg bodde på den siden av byen.

Hundeakademiet har gode kurs basert på positiv forsterkning, i tillegg til at de har organiserte valpetreff. De instruktørene jeg har hatt der har alle vært både hyggelige og hjelpsomme, og flinke til å følge opp hver enkelt individuelt.

Canis er flinke, men det er da kun klikkertrening. Jeg synes det kunne vært litt mer individuell oppfølging enn det vi hadde på vårt kurs, men det var et eksperiment fra deres side med flere deltakere og to instruktører, i stedet for en instruktør med færre deltakere. Vet ikke hvordan de gjør det nå-

Familiehunden, klikkertrening/positivt. Retter seg, som navnet sier, mot familiehunder. Er en stund siden vi var der, men han var ganske flink på individuell oppfølging da ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter hva jeg har forstått så holdes kursene rundt Sandvika-området, mer spesifikt med kart står på nettsiden deres. Og oppstart er da 12.mai, og kjøres da tirsdager og torsdager. Da jeg kikket i kalenderen min så jeg mange sånne litt "spesielle" dager som 17. mai og slikt, så jeg tenkte å sende mail for å spørre om hvordan de gjørdet de dagene, men jeg har ikke kommet så langt enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...